Viggo indgår partnerskab med Monta: Ser mod fælles international ekspansion

KØBENHAVN, 01. Marts 2024 –

Tech- og mobilitetsselskabet Viggo annoncerer i dag et strategisk partnerskab med det danske selskab Monta, som leverer backend-tjenester til lynladning. Samarbejdet er et skridt på vejen mod ekspansion i udlandet for Viggo’s lynladeløsninger.

På billedet ser man ViggoEnergys lynladestandere på Bernstorffsgade i København K. Bag standerne kører en Viggo-bil forbi. Solen skinner.
Viggo og Monta har netop indgået et nyt samarbejde omkring Viggos ladeforretning ViggoEnergy. Det nye partnerskab skal udover at forbedre ladeoplevelsen for brugerne, også skabe grobund for at introducere ViggoEnergy interbationalt Foto: Viggo

Viggo, som udover at være et eldrevet alternativ til taxi, også driver lynladestationer under navnet ViggoEnergy, står over for et 2024, hvor flere lynladestationer skal skyde op i både ind- og udland. For at skabe de bedst mulige vilkår for ekspansionen, har Viggo indgået et strategisk samarbejde med Monta.

“Vi har indgået partnerskab med Monta, fordi de er globalt forankret og har den nødvendige erfaring og ekspertise til at understøtte os på vores internationale eventyr,” siger Mads Wind, Direktør for Viggos ladeselskab ViggoEnergy. “De kommer med masser af erfaring i at levere løsninger til ladeinfrastruktur, og samtidig sikrer Montas software og teknologi en god ladeoplevelse for vores brugere.”

Det er imidlertid ikke kun hos Viggo, at man er glad for det nye partnerskab. CEO hos Monta, Casper Rasmussen, udtrykker også begejstring. “Vi ser frem til samarbejdet med Viggo, og glæder os til at understøtte udbredelsen af ViggoEnergy lynladning. Vi har et godt værdifællesskab omkring både bæredygtighed, brugercentrering og en tech-drevet tilgang - så det er et samarbejde, der giver mening på flere måder.”

Samarbejdet er allerede trådt i kraft, og Monta-softwaren er implementeret på ViggoEnergys lynladestationer. Ambitionen er, at ViggoEnergy lancerer sin første internationale lokation i 2024 og har samlet over 100 ladepunkter i udgangen af året.

• Viggo opererer i dag fem lynladestationer med i alt 31 ladeudtag gennem virksomheden ViggoEnergy

• Lynladestationerne er fordelt i København og Aarhus

• Alle kan lade på lynladerne, og det kræver intet abonnement - der kan lades direkte gennem Monta app’en