Elgiganten A/S

Elgiganten ’finder en løsning’ med ny nordisk brandplatform

Del
«Vi finder en løsning» er taglinen, der akkompagnerer Elgigantens nye brandplatform, som udrulles i disse dage. Konceptet er første leverance fra Publicis, som overtog den nordiske marketingkontrakt i december 2021.
Elgigantens nye brandplatform
Elgigantens nye brandplatform

Særligt for kampagnen er, at den sætter kunder og medarbejdere i centrum på samme tid.

Peder Stedal, adm. direktør, fortæller: ”Vi har gennem lang tid oplevet en rigtig flot kundetilfredshed. Noget som harmonerer fint med vores ønske om at sende alle kunder glade og tilfredse ud af vores varehuse. Alligevel vil vi gerne sætte den gode kundeoplevelse yderligere i centrum. Og hvordan gør man det? For os betyder det at stille spørgsmål – massevis af spørgsmål. Kun på den måde kan vi finde den bedste løsning til vores kunder. Dét er essensen af vores nye brandplatform.”

Elgigantens medarbejdere får en særlig rolle i den nye kampagne, som kommer til at løbe over de næste to år. Peder forklarer: ”Kampagnen er ”bare” en kampagne. Det er os, der har et ansvar for at efterleve, hvad vi lover: nemlig at finde en løsning. Derfor kommer vi fremover til at stille endnu flere spørgsmål i mødet med vores kunder. På den måde kan vi sikre, at vi afdækker alle behov og kan rådgive bedst muligt omkring de produkter, vi tilbyder.”

Elgiganten kommer med den nye kampagne til at påtage sig rollen som ’matchmaker’ mellem kunder og elektronik. 

Jimmi Frederiksen, Head of Marketing, uddyber: ”Mennesker er ikke ens. Det er produkter heller ikke. At finde det rette match mellem mennesker og produkter kræver, at vi forstår at stille de rette spørgsmål - og at vi forstår at lytte omhyggeligt til vores kunder. Nogle kunder har en forkærlighed for et særligt brand, andre er optaget af produktets strømforbrug mens andre igen fokuserer på, hvordan man træffer de mest bæredygtige valg. Hvad end behovet er, så er det vores fornemmeste opgave at lytte til vores kunder og matche dem med de helt rette produkter. Det er præcis, hvad vi forsøger at vise med vores nye kampagne, som allerede nu kan opleves på TV, i radioen, i bybilledet og digitalt.”


Fakta:
Den nye platform udrulles løbende over de næste to år i Danmark, Sverige, Norge og Finland
Der er afsat et tocifret millionbeløb til eksekvering af kampagnen
Elgiganten bruger egne medarbejdere i kampagneindholdet - både i film og på radio

Nøgleord

Kontakter

Ditte Opstrup Andersen
Kommunikationschef
PR & Kommunikation
ditte.opstrup.andersen@giganten.dk
+4527614057

Billeder

Elgigantens nye brandplatform
Elgigantens nye brandplatform
Download
Download

Information om Elgiganten A/S

Elgiganten A/S
Elgiganten A/S
Arne Jacobsens Allé 16, 2
2300 København S

http://elgiganten.dk

Elgiganten er Danmarks førende varehuskæde indenfor mærkevareprodukter i hjemmeelektronik og hårde hvidevarer. Elgiganten blev etableret i Danmark i 1996 og har i dag over 2.300 medarbejdere fordelt pa 40 varehuse landet over samt en af landets største internetbutikker på Elgiganten.dk.

Elgiganten A/S indgår i Elkjøp Nordic-koncernen, der i regnskabsåret 2020/21 omsatte for 49,8 milliarder norske kroner. Der er i alt 414 varehuse og ca. 11.000 medarbejdere i Norden. Alle nordiske varehuse forsynes fra det over 100.000 kvm store centrallager i Jönköping, Sverige. Elkjøp-koncernen ejes af Currys plc.

Følg pressemeddelelser fra Elgiganten A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Elgiganten A/S

Elgiganten tager yderligere markedsandele og øger bundlinjen markant23.10.2025 15:38:14 CEST | Pressemeddelelse

Selvom markedet for forbrugerelektronik faldt for tredje år i træk, og Elgiganten fik en marginalt mindre omsætning, kom Danmarks største varehuskæde for elektronik og hårde hvidevarer ud af regnskabsåret 2024-2025 med en stigning i resultat før skat på 15,7% i forhold til året før. Det gode resultat skyldes stærk omkostningsstyring, højere effektivitet og bedre produktmix, der samlet gør Elgiganten endnu mere attraktiv for forbrugerne. Markedsandelen blev lige som i foregående år øget, og det gjaldt især inden for B2B, hvor også den største organiske vækst forventes fremover. Med en SKI-aftale åbnes nye muligheder for øget salg af hårde hvidevarer til det offentlige.

Elgiganten oplever eksplosivt salg af laptops14.10.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse

-”Salget af laptops er steget eksplosivt i oktober, og det viser tydeligt, at danskerne reagerer på både Windows 10-udfasningen og de nye AI-funktioner som Co-pilot,” fortæller Peder Stedal, adm. direktør i Elgiganten. Salget af laptops i Danmark er steget eksplosivt i oktober, drevet af to klare faktorer: Windows 10-udfasningen den 14. oktober, som betyder, at ældre computere ikke længere modtager sikkerhedsopdateringer, og nye AI-funktioner som Microsoft Co-pilot, der gør moderne hardware mere attraktiv for forbrugere, der ønsker bedre digitale oplevelser og sikkerhed. -”Mange danskere opgraderer nu for at sikre deres data og samtidig kunne udnytte den nyeste teknologi fuldt ud,” fortsætter Peder. Sikker genanvendelse af gamle computere Mange danskere lader stadig gamle computere ligge i skuffen, fordi de er bekymrede for, hvor deres data ender. Hos Elgiganten kan kunderne aflevere deres elektronik i Secure Collect-containere, som er aflåste og plomberede. Data slettes først af autor

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye