Elgiganten ’finder en løsning’ med ny nordisk brandplatform

Særligt for kampagnen er, at den sætter kunder og medarbejdere i centrum på samme tid.
Peder Stedal, adm. direktør, fortæller: ”Vi har gennem lang tid oplevet en rigtig flot kundetilfredshed. Noget som harmonerer fint med vores ønske om at sende alle kunder glade og tilfredse ud af vores varehuse. Alligevel vil vi gerne sætte den gode kundeoplevelse yderligere i centrum. Og hvordan gør man det? For os betyder det at stille spørgsmål – massevis af spørgsmål. Kun på den måde kan vi finde den bedste løsning til vores kunder. Dét er essensen af vores nye brandplatform.”
Elgigantens medarbejdere får en særlig rolle i den nye kampagne, som kommer til at løbe over de næste to år. Peder forklarer: ”Kampagnen er ”bare” en kampagne. Det er os, der har et ansvar for at efterleve, hvad vi lover: nemlig at finde en løsning. Derfor kommer vi fremover til at stille endnu flere spørgsmål i mødet med vores kunder. På den måde kan vi sikre, at vi afdækker alle behov og kan rådgive bedst muligt omkring de produkter, vi tilbyder.”

Elgiganten kommer med den nye kampagne til at påtage sig rollen som ’matchmaker’ mellem kunder og elektronik.
Jimmi Frederiksen, Head of Marketing, uddyber: ”Mennesker er ikke ens. Det er produkter heller ikke. At finde det rette match mellem mennesker og produkter kræver, at vi forstår at stille de rette spørgsmål - og at vi forstår at lytte omhyggeligt til vores kunder. Nogle kunder har en forkærlighed for et særligt brand, andre er optaget af produktets strømforbrug mens andre igen fokuserer på, hvordan man træffer de mest bæredygtige valg. Hvad end behovet er, så er det vores fornemmeste opgave at lytte til vores kunder og matche dem med de helt rette produkter. Det er præcis, hvad vi forsøger at vise med vores nye kampagne, som allerede nu kan opleves på TV, i radioen, i bybilledet og digitalt.”
Fakta:
Den nye platform udrulles løbende over de næste to år i Danmark, Sverige, Norge og Finland
Der er afsat et tocifret millionbeløb til eksekvering af kampagnen
Elgiganten bruger egne medarbejdere i kampagneindholdet - både i film og på radio
Nøgleord
Kontakter
Ditte Opstrup Andersen
Kommunikationschef
PR & Kommunikation
ditte.opstrup.andersen@giganten.dk
+4527614057
Billeder
Information om Elgiganten A/S
Elgiganten er Danmarks førende varehuskæde indenfor mærkevareprodukter i hjemmeelektronik og hårde hvidevarer. Elgiganten blev etableret i Danmark i 1996 og har i dag over 2.300 medarbejdere fordelt pa 40 varehuse landet over samt en af landets største internetbutikker på Elgiganten.dk.
Elgiganten A/S indgår i Elkjøp Nordic-koncernen, der i regnskabsåret 2020/21 omsatte for 49,8 milliarder norske kroner. Der er i alt 414 varehuse og ca. 11.000 medarbejdere i Norden. Alle nordiske varehuse forsynes fra det over 100.000 kvm store centrallager i Jönköping, Sverige. Elkjøp-koncernen ejes af Currys plc.
Følg pressemeddelelser fra Elgiganten A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Elgiganten A/S
Odense først i Danmark: komponent-premiere trak folk til – fejringen fortsætter hele ugen9.9.2025 10:59:28 CEST | Pressemeddelelse
Elgiganten i Odense åbnede i fredags dørene til kædens første butik med et helt nyt gaming-univers dedikeret til PC-komponenter og gaming. Interessen var stor, da både gamere og nysgerrige kunder lagde vejen forbi for at opleve produkterne, aktiviteterne og de særlige åbningstilbud.
Elgiganten lancerer nyt butiksunivers for PC-komponenter26.8.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Gaming fylder mere end nogensinde – både i fritiden og i unges identitet. Nu tager Elgiganten et markant skridt og lancerer et nyt gaming-univers, der gør det nemmere og mere inspirerende at bygge sin egen PC.
Danskerne køler ned med rekordhøjt viftesalg29.7.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Danskerne føler sig måske snydt for sommeren, men noget tyder på, at de stadig kan holde varmen. Selvom sommeren 2025 indtil videre er præget af meget sporadisk vejr, oplever Elgiganten i øjeblikket en usædvanligt stor efterspørgsel på vifter. Faktisk er salget af vifter i juli måned steget med hele 600% sammenlignet med samme periode sidste år.
Ny PC? Fremtiden er allerede bygget ind22.7.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Hos Elgiganten er næste generations computere landet – og de er klar til at følge dig ind i en ny teknologisk tid. De ligner måske de computere, du kender. Men indeni gemmer sig noget helt nyt
Fra tørretumblere til tablets – mere transparens på elektronikmarkedet10.7.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Når du skal købe ny tørretumbler efter den 18. juli i år, bliver det nemmere at vælge energieffektivt. Her træder en ny, opdateret EU-energimærkning i kraft, som skal gøre det lettere for forbrugerne at sammenligne produkter og træffe oplyste valg.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum