Aldi åbner nybygget butik i Rødbyhavn

Fredag den 16. december slår Aldi dørene op til en ny og moderne butik på Havnegade 54 i Rødbyhavn. I den nye butik er der prioriteret grønne løsninger og kundevenlige forhold i form af 1200 kvm med brede, lyse gange. Åbningsdagen fejres fra tidlig morgen med gratis kaffe, croissanter og goodiebags til de første 150 kunder.
Butikschef i ALDI Rødbyhavn, Mette Bruun Rasmussen

Den nybyggede Aldi-butik på Havnegade 54 i Rødbyhavn erstatter den eksisterende butik i Rødby og er både større og grønnere. Kunderne kan handle på hele 1200 kvm, som er fyldt med gode, danske hverdagsvarer. Parkeringspladsen rummer 75 parkeringspladser samt ladestandere til elbiler.

En grønnere butik

På taget af den nye butik er der installeret solceller, som leverer grøn strøm til butikken. Anlægget kan på solrige dage producere mere strøm, end butikken forbruger, men strømmen går ikke til spilde. Solcellerne leverer nemlig også strøm til to elbil-ladere på parkeringspladsen, som kunderne kan benytte, mens de handler.

Distriktschef Senada Darkulic glæder sig til at slå dørene op til en ny og moderne Aldi: ”Den nye Aldi i Rødbyhavn er både større og mere moderne end vores gamle butik i Rødby. Butikken er et tydeligt bevis på den udvikling, Aldi har gennemgået de seneste år, eksempelvis de grønne løsninger”.

Erfaren og lokal butikschef

Butikschef Mette Bruun Rasmussen er 42 år og bosat i Rødby. Mette har arbejdet som souschef i Aldi Rødby i over 15 år og ser nu frem til at åbne en butik med masser af plads til kunderne:

”Efter 15 år i Aldi Rødby glæder jeg mig til at slå dørene op til en ny og større Aldi i Rødbyhavn. Jeg har oplevet stor interesse for den nye butik og ser frem til at kunne byde velkommen. Kunderne kan se frem til at handle i en lys butik med gode, brede gange og masser af hverdagsvarer på hylderne,” fortæller butikschefen.

Åbningsfest med croissanter, goodiebags, smagsprøver og konkurrencer

Når butikken åbner den 16. december kl. 8:00, vil det være med festlig stemning og højt humør. Til de morgenfriske er der gratis kaffe og friskbagte croissanter fra kl. 7:30, og de første 150 kunder, der handler i den nye butik, får en gratis goodiebag med hjem. Fra kl. 12:00 til 17:00 uddeles smagsprøver på udvalgte Aldi-varer fra Aldis Smag-på-Aldi foodtruck.

I tre uger efter åbningsdagen kan kunderne nyde godt af en række attraktive åbningstilbud, og alle kunder kan deltage i en konkurrence om at tømme butikken på to minutter.

Fakta om Aldi i Rødbyhavn

Adresse: Havnegade 54, 4970 Rødby

Åbningstider: Kl. 8:00 – 21:00

Størrelse: 1200 m² med 75 parkeringspladser og ladere til elbiler

Butikschef i ALDI Rødbyhavn, Mette Bruun Rasmussen
Smag på ALDI foodtruck
ALDI butik
Frugt og grønt afdeling

Information om ALDI Danmark

Herstedøstervej 27-29 C
2620 Albertslund

Aldi Danmark åbnede den første butik i 1977 som den første discountkæde i Danmark. Aldis grundlæggende ide er at tilbyde et nøje udvalgt sortiment af kvalitetsdagligvarer til den lavest mulige pris. Aldi Danmark er en del af Aldi Nord Group of Companies, der er til stede i ni europæiske lande og beskæftiger flere end 86.000 medarbejdere. De 188 danske Aldi-butikker lukker i løbet af 2023 som følge af ALDI Nord gruppens beslutning om at forlade det danske marked.