Asento Media ApS

Danskerne bruger flere og flere penge på personlig pleje og skønhedsprodukter

Del
Vi skal efterhånden en del år tilbage, før man for alvor så en ændring i danskernes forbrugsmønster, når det kommer til indkøb af personlig pleje og skønhedsprodukter. Siden da er det blevet en naturlig ting, at der år efter år er en stigning i danskernes indkøbsvaner, når det kommer til skønhed. Det er altså ikke noget, der ser ud til at vende foreløbigt.

Ikke blot et marked for kvinder længere

En af de tendenser vi ser, når det kommer til skønhedsprodukter og -pleje, er, at det ikke længere blot er et marked, der henvender sig til kvinder – men i lige så høj grad til mænd også. Før i tiden var hudplejeprodukter forbundet med kun kvinder og var set som lidt af et tabu, når mænd købte det. Det er det på ingen måde længere. I dag findes der mærker, der henvender sig kun til mænd og nærmest alle de store skønhedsaktører, har linjer med produkter til mænd. 

Personlig pleje og skønhedsprodukter er altså et marked, der for år tilbage blot blev set som et marked, hvor det handlede om at se smuk ud. Men der er mere til det en det og er faktisk en grundlæggende værdi for danskernes sundhed og indre styrke. 

Sundhedsfremmende skønhedsprodukter 

Skønhedsprodukter handler i dag meget mere om indre skønhed end blot din ydre skønhed. Selvom det hænger sammen, så kommer fokusset indefra også. Skinceuticals er blandt andet en af de pioneer, som har været med til at gøre skønhed til mere end blot det ydre. De laver skønhedsprodukter efter 3 elementer: forebyggelse, beskyttelse og korrektion.  Der er altså meget mere til skønhedsprodukter en blot foundation, mascara og andre produkter, der skal gøres vores ydre smukt på få minutter. 

Vi har fået flere penge mellem hænderne 

En anden ting, der også spiller en stor rolle, når det kommer til ændring af danskerne forbrugsmønstre og det faktum, at vi bruger flere penge end før på skønhedsprodukter og personlig pleje, skyldes, at vi har flere penge mellem hænderne. Vi har altså et større rådighedsbeløb, der giver mulighed for at forkæle os selv med ting, der ikke nødvendigvis blevet set som en nødvendighed. Flere penge mellem hænderne betyder, at vi har mulighed for at gå op i de ting, som gør os glade. En smuk, velplejet hud er blandt andet en af de ting, der skaber et godt velvære for danskeren.

Billeder

Information om Asento Media ApS

Asento Media ApS
Asento Media ApS
Vesterbrogade 124b, 2.th
1620 København V

+45 28 30 76 92https://asentomedia.dk/

Vi er et medie bureau med kontor i Kolding og København. Siden vores stiftelse i 2015 har vi brugt hver eneste dag på hjælpe virksomheder med at opnå resultater med digital marketing. Vi arbejder med mange grene af digital marketing, og har bl.a. specialister indenfor SEO, Google Ads, Facebook Ads, LinkedIn Ads og Email Marketing.

Vores kunder er alt fra små start-ups til store koncerner og offentlige institutioner. Fælles for dem alle er dog, at de er ambitiøse og vil vinde.

Følg pressemeddelelser fra Asento Media ApS

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Asento Media ApS

Gå de danske årstider i møde med læsejl16.1.2023 10:23:56 CET | Pressemeddelelse

I Danmark er vi heldige at have 4 årstider. Det betyder også, at vejret på meget kort tid kan ændre sig og gå fra en yderlighed til en anden. Danskerne skal være klar til hurtige skift på meget kort tid – og det kan være svært, når man ikke altid kan forudsige, hvordan vejret bliver. Der er dog midler, der kan tages i brug, så du er bedst forberedt, hvad enten det er 30 graders sol eller om vinden står med stiv kuling ind fra venstre.

World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye