Fodboldfans uddeler overskydende drikkevarer i fem danske byer
Kalder alle fodboldfans og tørstige danskere. Det er nu muligt at få slukket tørsten - og samtidig gøre et godt køb, der både gavner pengepungen og medvirker til at reducere spild, når Royal Unibrews lastbiler den 28. maj ruller forbi Vejle Stadion, Sydbank Park, Odense Stadion, Næstved Stadion og Sundby Idrætspark.
Bryggerivirksomheden Royal Unibrew, der er sponsor for klubberne, er nemlig brændt inde med store mængder energidrikke, sodavand, øl og andre alkoholiske drikke, der på grund af den relativt korte holdbarhedsdato ikke længere kan blive afsat til supermarkederne.
Royal Unibrew har derfor taget alternative midler i brug og har indgået samarbejde med Vejle Boldklub, SønderjyskE, Odense Boldklub, Næstved Boldklub, Fremad Amager og madspildsappen Too Good To Go, der forbinder forbrugere med blandt andet restauranter, supermarkeder og producenter, der har mad- eller drikkevarer i overskud med håbet om at få afsat de overskydende produkter og undgå spild:
”Samarbejdet med Too Good To Go og fanklubberne er en oplagt mulighed for os til at komme af med de her specifikke datovarer samtidig med, at vi kan give lidt tilbage til vores loyale ambassadører. Denne stærke lokale forankring stikker dybt i vores virksomhedskultur, ligesom viljen til at optimere vores virksomheds ressourceforbrug,” udtaler Direktør for Royal Unibrew Danmark, Kasper Ryttersgaard Jacobsen.
Drikkevarerne kan i ugen op til eventet reserveres i Too Good To Go-appen, og udvalget byder på Godt Bryg Lager, Pepsi Max Raspberry, Faxe Kondi Booster Tropical, Mokai Abrikos, SHAKER Hamp, Italian Tonic og Anarkist Snehvede 0,5%. Alle drikkevarerne sælges til en tredjedel af den oprindelige pris og det er dermed en oplagt lejlighed til at sikre sig billige drikkevarer til sommerens begivenheder og fester.
Produkterne fejler ingenting og har stadig 3 til 6 måneder til udløbsdato. Desuden er “bedst før”-datoen kun vejledende, hvilket betyder, at drikkevarerne sagtens kan drikkes efter udløbsdatoen på produktet.
Heidi Boye, landechef for Too Good To Go, har stor respekt for Royal Unibrews indsats for at undgå spild:
“Vi er glade for at kunne hjælpe med at få afsat de overskydende drikkevarer og har stor respekt for Royal Unibrews indsats mod madspild. For at undgå spild er det nødvendigt at tage alternative metoder i brug, og derfor håber vi også, at dette pick-up event kan inspirere andre producenter til at tænke kreativt, når de står tilbage med overskydende varer.”
Drikkevarerne kan afhentes ved stadion i alle fem byer den 28. maj, hvor lokale repræsentanter fra fanklubberne står klar til at udlevere overskudsvarerne.
Lokationer og afhentningstidspunkt:
- Vejle Stadion (Roms Hule 6, 7100 Vejle) kl. 11-14
- Sydbank Park (Stadionvej 7, 6100 Haderslev) kl. 11-14
- Odense Stadion, Nature Energy Park (Højstrupvej 7B, 5200 Odense V) kl. 11-14
- Næstved Stadion (Rolighedsvej 25, 4700 Næstved) kl. 11-14
- Sundby Idrætspark (Englandsvej 61, 2300 København S) kl. 9-12
Nøgleord
Kontakter
Laura Frederikke Nielsen, PR Specialist hos Too Good To Go, tlf: 20 41 58 57, lnielsen@toogoodtogo.dk
Jonas Guldborg Hansen, Head of Investor Relations and Communications hos Royal Unibrew, tlf: 56 77 15 00, jonas.guldborg@royalunibrew.com
Billeder
Information om Too Good To Go ApS
Om Too Good To Go
Madspildsappen Too Good To Go blev lanceret i Danmark i 2016, og de nu over 56 mio. brugere har siden da reddet mere end 133 millioner lykkeposer med overskudsvarer, hvilket svarer til over 334.000 tons sparet CO2e. Too Good To Go har dermed gjort en væsentlig forskel i kampen mod madspild i de 17 lande, hvor appen er aktiv.
I appen kan man redde lykkeposer/bokse med overskudsmad fra bl.a. bagerier, supermarkeder, restauranter, kantiner og producenter.
Too Good To Go har sideløbende iværksat en lang række oplysnings- og uddannelsestiltag for at fremme viden om madspild.
Om Royal Unibrew
Royal Unibrew producerer, markedsfører, sælger og distribuerer kvalitetsdrikkevarer og er Danmarks næststørste drikkevareproducent. Royal Unibrew er især kendt for traditionsrige brands som Faxe Kondi, Nikoline, Egekilde, Pepsi Max, Royal Beer, Ceres og Odense Pilsner, Faxe, Heineken og Vitamalt.
Royal Unibrew er en arbejdsplads med medarbejdere, som engagerer sig i og er stolte af både produkter og brands. Hos Royal Unibrew er kunden i fokus og forbrugerne det største aktiv. Virksomheden sætter en ære i at producere og sælge kvalitetsprodukter til forbrugere – både i Danmark og internationalt. Læs mere på www.royalunibrew.dk
Følg pressemeddelelser fra Too Good To Go ApS
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Too Good To Go ApS
10.345 skoleelever deltog sidste år: 'Smag på Overskuddet' skal uddanne flere børn i madspild i 202422.10.2024 08:01:00 CEST | Pressemeddelelse
Smag på Overskuddet, et undervisningsinitiativ udviklet af Madkulturen, Too Good To og Lidl, vender tilbage i 2024 med ambitionen om at nå endnu flere børn og skoler. Initiativet, der debuterede i 2023, med en flot tilslutning på 16% af de danske folkeskoler, har til formål at bekæmpe madspild ved at engagere skoleelever i kreativ og madspildsreducerende madlavning.
Kan man klare en uge uden at smide mad ud? Too Good To Go dedikerer en hel uge til at ændre danskernes madspildsvaner20.9.2024 08:01:00 CEST | Pressemeddelelse
Too Good To Go inviterer danskerne til at deltage i Uge Uden Madspild, der lanceres den 23. september. Initiativet, som rulles ud i ni lande, har til formål at skabe konkrete forandringer i vores daglige vaner og give deltagerne de nødvendige redskaber til at reducere madspild.
Madspildsskolen vender tilbage for femte år i træk: Børnefamilier kan lære af tidligere generationers forhold til madspild18.9.2024 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Det vellykkede initiativ, Madspildsskolen, der er skabt i samarbejde mellem Too Good To Go, Arla, Arla Fonden og føtex, sætter i efterårsferien i år fokus på at bruge tidligere generationers viden og madkultur i nutidens køkkener.
Kun 32% skolebørn spiser op: Nyt initiativ fra Lidl og Too Good To Go skal bekæmpe madspild i børns madpakker11.9.2024 12:12:33 CEST | Pressemeddelelse
Lidl og Too Good To Go er gået sammen om et spændende nyt tiltag under konceptet "Hver Bid Tæller", der skal hjælpe danske familier med at mindske madspild i børns madpakker.
Madspild holder ikke ferie: Too Good To Go vil hjælpe danskerne med at redde måltider i udlandet4.7.2024 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Med den nye funktion, City Guides, vil Too Good To Go guide danskerne til konkrete spisesteder og butikker, der gør det muligt at tage ambitionen om at bekæmpe madspild med på ferie.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum