Flügger A/S

Flügger overtager norsk producent af træbeskyttelse i en af Europas mest regnfulde regioner

5. juli overtager Flügger 4 forretninger og en række recepter på træbeskyttelse fra Steen-Hansen Maling i Bergen. ”Flügger skal være endnu stærkere på træbeskyttelse. Steen Hansens recepter er siden 1932 blevet anvendt på norske træhuse mod algebegroning i en af Europas allermest regnfulde byer. Den viden vil vi have ind i Flügger,” siger Salg- og marketingdirektør i Flügger, Claus Bjørn.

Steen-Hansen Maling og Flügger har samme filosofi med fokus på fagligheden. Derfor udgør de to virksomheder et godt match.

”Den konstante udfordring for producenter af træbeskyttelse ligger i at ramme det optimale forhold mellem miljø og funktion. Vores kunder vil ikke have skadelige stoffer ud i haven, hvor børnene skal lege. Men de vil heller ikke have grønne alger på stakit og garage. Med købet af Steen-Hansen Maling får vi endnu mere viden på det her område,” siger Claus Bjørn.

Steen-Hansen Maling, som er en familieejet virksomhed, er førende på verdensplan indenfor havbrugsprodukter og har hidtil drevet virksomheden med tre fokusområder, nemlig havbrugsprodukter, industriel maling og dekorativ maling. Nu har Steen-Hansen valgt at fokusere udelukkende på industriel maling og havbrugsprodukter, og derfor har virksomheden indgået en aftale med Flügger om overtagelse af forretningsområdet dekorativ maling herunder træbeskyttelse. Steen-Hansen Maling har valgt at ophøre med produktion af dekorativ maling, og virksomhedens eget brand Mester maling bliver fremover produceret på Flüggers fabrik.

Der findes i forvejen 3 Flügger forretninger i Bergen, hvoraf de to er ejet af Flügger Group. ”Det er god fornuft i, at de 4 Steen-Hansen Maling forretninger får samme ejer som de 3 Flügger forretninger. Det vil give et godt samspil mellem alle 7 butikker,” siger Salg- og marketingdirektør i Flügger A/S Claus Bjørn.

Flügger forventer ikke at overtagelsen vil påvirke aktiekursen.

For yderligere information
Kontakt Salg- og marketingdirektør i Flügger A/S Claus Bjørn: +45 40647517

Norsk træhus malet med hvidtræbeskyttelse.
Norsk træhus malet med hvidtræbeskyttelse.

Information om Flügger A/S

Flügger A/S