
DIBS & Nets afslører: Det får danskerne i julegave

Kan du heller ikke vente med at finde ud af, hvad der ligger under træet? Så er der godt nyt fra betalingsformidlerne DIBS og Nets, der sideløbende med deres overvågning af juletransaktioner har engageret YouGov til at undersøge, hvad danskerne kan vente at få af julegaver i år:
»I løbet af de første 18 dage af december har vi i Danmark konstateret en stigning på 11% flere onlinetransaktioner målt ift. samme periode i 2016«, fortæller Henriette Høyer, talsperson for DIBS Payment Services, del af Nets, der administrerer flere end 25.000 webshops i hele Norden.
»Det gjorde os nysgerrige på, hvad det er, danskerne rent faktisk lægger i indkøbskurven under de vilde julegaveindkøb«, fortæller Henriette Høyer.
50/50 for bløde pakker
Ifølge undersøgelsen, der baserer sig på svar fra 1.001 respondenter, står det klart, at der er stor sandsynlighed for, at der ligger bløde pakker under træet: 50% af de adspurgte danskere svarer nemlig ja til at have købt tøj, sko og/eller accessories som julegave i år.
»De fleste køber jo mange julegaver, så selvom halvdelen af danskerne køber bløde pakker på nettet, er der også 38%, der samtidigt køber legetøj. Det vidner om, at der ikke er nogen grund til at bekymre sig for de mindste; julen er stadig børnenes fest«, uddyber Henriette Høyer, der minder om, at julegavehandlende, der bestiller over nettet efter onsdag den 20. december, skal sikre sig, at enten posten eller en kurer kan nå frem i tide inden juleaften.
»Vi kan i år konstatere fra vores dag-til-dag transaktionsovervågning, at væksten inden for jule-ehandlen er størst hen mod slutningen af december, så det er med at tjekke sin webshop, at de ikke ligger underdrejet, hvis man skal shoppe i 11. time«, slutter Henriette Høyer.
Dag for dag: Udviklingen i antal transaktioner ift. samme tidspunkt i 2016
Dato |
Procentvis stigning |
1. December |
6% |
2. December |
-12% |
3. December |
29% |
4. December |
7% |
5. December |
-9% |
6. December |
1% |
7. December |
16% |
8. December |
15% |
9. December |
-1% |
10. December |
20% |
11. December |
14% |
12. December |
6% |
13. December |
22% |
14. December |
35% |
15. December |
46% |
16. December |
-7% |
17. December |
14% |
18. December |
33% |
Samlet stigning |
11% |
Kontakter
Natalia LaursenMarketing Manager
Tlf:+45 4054 3964natalia.bates.laursen@dibs.dkHenriette HøyerHead of Sales
Tlf:+45 3165 6565heho@dibs.dkBilleder
Information om DIBS Payment Services A/S

Arne Jacobsens Allé 13, 1. tv.
2300 København S
70 20 30 77https://www.dibs.dk/
DIBS startede helt tilbage i 1998 og er i dag repræsenteret i 20 lande med over 15.000 kunder og over 1,7 milliarder gennemførte betalinger. Med 19 års erfaring er vi de ledende eksperter inden for online betaling.
Vi er altid klar med de mest innovative løsninger -især på mobilen - og vi håndterer hver dag op imod en halv million danske online betalinger. Blandt vore kunder tæller nogle af de største virksomheder i e-handelsbranchen. På vores kontorer i hele Norden arbejder flere end 100 medarbejdere på at gøre online betaling endnu nemmere. Vi tilbyder alle populære betalingsmetoder, har den bedste lokale support og vi skræddersyr vores løsninger efter kundens behov.
Følg pressemeddelelser fra DIBS Payment Services A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra DIBS Payment Services A/S
Rødglødende betalingsvinduer: Danskernes Black Friday-shopping nåede nye højder2.12.2019 06:45:00 CET | Pressemeddelelse
Black Friday markerede sig igen som årets definitivt største online handelsdag. I alt steg antallet af transaktioner med hele 57 procent sammenlignet med Black Friday sidste år, og især de første 12 timer var danskerne særdeles aktive.
Frem med tilbudskikkerten: Hver anden dansker har planer om at shoppe på Black Friday14.11.2019 07:02:00 CET | Pressemeddelelse
Det er ikke mange år siden, at Black Friday var et fremmet fænomen i Danmark. Nye tal fra DIBS, en del af Nets, viser dog, at over halvdelen af den danske befolkning har planer om at svinge betalingskortet d. 29. november i år.
Black Friday banker på – gør webshoppen klar til årets største handelsdag5.11.2019 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
Med under en måned til Black Friday er det efterhånden sidste udkald, hvis webshopejere skal sikre, at onlinebutikken er helt klar til årets største, digitale handelsdag. Hos betalingsleverandøren DIBS fremhæver man især et stramt fokus på købsoplevelse og det at give kunden overblik som to vigtige elementer i et vellykket Black Friday-salg.
Danskernes digitale indkøbskurv for 2019 bugner: Onlineshopping vokser med mere end 7 mia. kr.16.9.2019 05:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Danskernes forbrug på internettet når nye højder i 2019, hvor salget af alt fra byggematerialer og købmandsvarer til rejser vokser med 5 procent og runder 140 mia. kr. I samme ombæring kan de danske webshops notere, at den udenlandske nethandel til en forveksling falder i 2019.
Danskernes rejselyst sætter onlinerekord: Forbruget vokser med 3 mia. kr.11.9.2019 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Forbrugernes hang til flybilletter og hotelophold var, trods en varm dansk sommer, uformindsket i første del af 2019. Nye tal fra DIBS, en del af Nets, viser, at omkring 28 pct. af danskerne har lagt en flybillet eller et hotelophold i den digitale indkøbskurv og fremgangen går igen på tværs af rejsebranchen.