
Snart kan du betale på nettet med kun 3 kortcifre i stedet for 23

Snart vil DIBS og Nets i fællesskab lancere en teknologi, der giver forbrugerne mulighed for at gemme deres betalingskortdata for tusinder af webshops i hele Norden.
»'Husk Mig'-servicen er et tilbud, der på dramatisk vis vil forbedre købsoplevelsen for millioner af forbrugere i Norden: 'Husk Mig' gemmer forbrugernes betalingskortdata sikkert i over 25.000 webshops over hele Norden. Dette betyder, at når du én gang har valgt at gemme dine betalingskortdata, så skal du aldrig mere gen-indtaste de 23 cifre - foruden de tre CVC/CVV sikkerhedscifre, der ikke opbevares - i de 25.000 webshops, der er tilknyttet DIBS, Nets eller Paytrail, der på sigt også kommer med. Ved at gemme kortholders kortdata kan Nets-gruppens selskaber tilbyde en ensartet købsoplevelse for alle onlineforbrugere overalt«, siger Asger Hattel, Group Executive Vice President hos Nets, der forklarer, at kortnumre og udløbsdato vil blive gemt på den mest sikre måde overhovedet muligt hos Nets.
En »game changer« for den nordiske e-handel
Samarbejdet med Nets vil ifølge DIBS Payment Services ikke bare påvirke forbrugernes oplevelse, men også adfærd, hvilket vil være til stor gavn for webshops, der anvender på en betalingsløsning fra Nets-gruppen:
»Resultatet af vores Dansk E-handel-rapport viste, at 44% af de forbrugere, der køber på mobilenheder, foretrækker at skulle undgå at indtaste deres kortoplysninger. Hvad mere interessant er, at 21% af dem, der svarede, er enige i, at de ville købe mere online, hvis denne teknologi er implementeret. Vi besluttede at lytte til forbrugerne, og således er prognosen, at webshops vil nyde uhyre godt af at vælge en betalingsløsning fra DIBS eller en anden betalingsudbyder i Nets-gruppen. Det er et godt eksempel på vores fælles arbejdsretningslinje; vi er 'stærkere end nogensinde, sammen' - og dette er bare begyndelsen«, siger Daniel Larsson, SVP DIBS Commercial, der noterer, at forventningerne er, at samarbejdet vil blive en »game changer« for nordisk e-handel.
En blåstempling af sikkerhed
Ifølge Nets vil "Husk Mig'-servicen på sigt blive implementeret gnidningsfrit på alle DIBS', Paytrails og Nets' platforme, hvorfor det eneste forbrugerne skal kigge efter, er de karakteristiske logoer, der bruges af Nets-gruppens selskaber:
»Nets-brandet er et blåstempel for sikkerhed, hvorfor forbrugerne bør kigge efter 'DIBS by Nets', 'Paytrail by Nets' eller Nets-logoet, når de handler online; det er din garanti for, at webshoppen lever op til de højest mulige krypterings- og sikkerhedsstandarder. Så snart du har tilvalgt Husk Mig - muligheden, kan du være sikker på, at dine data er gemt sikkert, og du kan nøjes med at indtaste de tre sikkerhedscifre på bagsiden af dit betalingskort, når du fremover skal handle på nettet«, siger Asger Hattel.
Tidligere i år meddelte Nets, en full-service udbyder af betalinger, at de havde afsluttet opkøbet af DIBS Payment Services , en førende udbyder af online betalinger. Nets købte majoriteten af DIBS i 2014 - tidligere i år blev den resterende andel købt.
DIBS startede helt tilbage i 1998 og er i dag repræsenteret i 20 lande med over 15.000 kunder og over 1,7 milliarder gennemførte betalinger. Med 18 års erfaring er vi de ledende eksperter inden for online betaling.
Vi er altid klar med de mest innovative løsninger -især på mobilen - og vi håndterer hver dag op imod en halv million danske online betalinger. Blandt vore kunder tæller nogle af de største virksomheder i e-handelsbranchen. På vores kontorer i hele Norden arbejder flere end 100 medarbejdere på at gøre online betaling endnu nemmere. Vi tilbyder alle populære betalingsmetoder, har den bedste lokale support og vi skræddersyr vores løsninger efter kundens behov.
For mere information, supplerende udtalelser eller interviewforespørgsler bedes kontakt henstillet:
Daniel Larsson
SVP DIBS Commercial
+46 0736-40 42 11
DIBS Payment Services
Kungsgatan 32
111 35 Stockholm
-----------------
Nic. Rossen
Sekundær kontaktperson
+45 20729972
Rossen Research
C/O Pressens Hus, Skindergade 7"¨
DK-1159 København K
Billeder
Information om DIBS Payment Services A/S

Arne Jacobsens Allé 13, 1. tv.
2300 København S
70 20 30 77https://www.dibs.dk/
DIBS Payment Services er en del af Nets A/S, og tilbyder Nordens bredeste udbud af enkle og sikre betalingsløsninger på nettet. DIBS startede tilbage i 1998 og var banebrydere indenfor online betalinger samt den første betalingsudbyder til at nå en milliard online transaktioner. Den første milliard tog 15 år, og herefter tog det fart med den næste milliard gennemført på kun 3 år.
I dag har over 30.000 kunder deres betalingsløsning hos DIBS, hvor flere end 120 personer arbejder på kontorer på tværs af Norden.
Følg pressemeddelelser fra DIBS Payment Services A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra DIBS Payment Services A/S
Rødglødende betalingsvinduer: Danskernes Black Friday-shopping nåede nye højder2.12.2019 06:45:00 CET | Pressemeddelelse
Black Friday markerede sig igen som årets definitivt største online handelsdag. I alt steg antallet af transaktioner med hele 57 procent sammenlignet med Black Friday sidste år, og især de første 12 timer var danskerne særdeles aktive.
Frem med tilbudskikkerten: Hver anden dansker har planer om at shoppe på Black Friday14.11.2019 07:02:00 CET | Pressemeddelelse
Det er ikke mange år siden, at Black Friday var et fremmet fænomen i Danmark. Nye tal fra DIBS, en del af Nets, viser dog, at over halvdelen af den danske befolkning har planer om at svinge betalingskortet d. 29. november i år.
Black Friday banker på – gør webshoppen klar til årets største handelsdag5.11.2019 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
Med under en måned til Black Friday er det efterhånden sidste udkald, hvis webshopejere skal sikre, at onlinebutikken er helt klar til årets største, digitale handelsdag. Hos betalingsleverandøren DIBS fremhæver man især et stramt fokus på købsoplevelse og det at give kunden overblik som to vigtige elementer i et vellykket Black Friday-salg.
Danskernes digitale indkøbskurv for 2019 bugner: Onlineshopping vokser med mere end 7 mia. kr.16.9.2019 05:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Danskernes forbrug på internettet når nye højder i 2019, hvor salget af alt fra byggematerialer og købmandsvarer til rejser vokser med 5 procent og runder 140 mia. kr. I samme ombæring kan de danske webshops notere, at den udenlandske nethandel til en forveksling falder i 2019.
Danskernes rejselyst sætter onlinerekord: Forbruget vokser med 3 mia. kr.11.9.2019 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Forbrugernes hang til flybilletter og hotelophold var, trods en varm dansk sommer, uformindsket i første del af 2019. Nye tal fra DIBS, en del af Nets, viser, at omkring 28 pct. af danskerne har lagt en flybillet eller et hotelophold i den digitale indkøbskurv og fremgangen går igen på tværs af rejsebranchen.