10 nye livreddere i triatlonklub i Skanderborg

Triatlonklubben TRI8660 har igen højnet klubmedlemmernes sikkerhed til vands, da endnu en andel af medlemmerne er blevet uddannet livreddere. I alt 18 af klubbens medlemmer er nu bassinlivreddere og førstehjælpere.

− Selvom vi er en klub med kun et par år på bagen, har vi allerede 48 medlemmer. Det er langt flere, end vi turde håbe, da klubben blev etableret. Vi har et ønske om, at alle vores medlemmer inden for et par år har gennemført såvel livredder- som førstehjælpskursus, så vi er i stand til at hjælpe hinanden, hvis uheldet er ude. Derfor er vi meget tilfredse med, at vi netop har kunnet sende 10 af vores medlemmer på livredderkursus. Det kan vi særligt takke Sparekassen Kronjylland for, da den med sin gavefond har givet et bidrag, der dækker en stor del af udgifterne til kurset, fortæller Ulrik Pontoppidan, formand i TRI8660.

− I Sparekassen Kronjylland synes vi, at triatlonklubben gør et flot arbejde, der gavner både sporten og Skanderborg. Vi ved, hvor vigtigt et aktivt fritidsliv er for en by og dens borgere, og som lokalt pengeinstitut tager vi gerne aktivt del i den gode udvikling og er med til at gøre en forskel. Derfor har vi valgt at støtte klubben i uddannelsen af de nye livreddere. Mon ikke også klubbens store fokus på sikkerhed til vands kan skubbe yderligere til klubsuccesen, lyder det fra Mikael Spee, der er privatkundechef i Sparekassen Kronjylland i Skanderborg.

TRI8660 er Skanderborg Kommunes eneste triatlonklub. Klubben kunne sidste år uddanne de første otte af sine medlemmer som livreddere. Nu er klubben derfor oppe på i alt 18. Livredder- og førstehjælpskurserne gør, at medlemmerne kan sikre hinanden mest muligt i forbindelse med svømmeaktiviteter i svømmehallen og ikke mindst ude på det åbne vand.

Salg af Sparinvest vil styrke Sparekassen Kronjylland1.3.2019 08:38:07 CETPressemeddelelse

Sparekassen Kronjylland er en del af ejerkredsen bag Sparinvest, som i dag har indgået en betinget aftale om at sælge 75 procent af aktiekapitalen til Nykredit for 2.245 millioner kroner, ligesom der inden overdragelsen vil blive udbetalt 155 millioner kroner i udbytte. Hvis salget går igennem, vil det give Sparekassen en indtægt på 94 millioner kroner plus udbytte. Salget kan desuden styrke Sparekassens kapital og samtidig sikre et fortsat stærkt investeringssamarbejde til gavn for både kunder og Sparekassen. Hvis salget går igennem, bliver Sparekassens egentlige kernekapital- samt kapitalprocent øget med cirka 0,9 procentpoint, dels på grund af den ekstraordinære indtægt og udbyttebetalingen, dels på grund af reduktion i fradraget i kapitalgrundlaget for kapitalandele i andre finansielle virksomheder. - Kapitalkravene stiger betydeligt i disse år, og her vil et eventuelt salg være et af flere redskaber til at sikre, at Sparekassen også i årene fremover har en stærk og rigelig polstri