Edora A/S

Ny stor offentlig selvbetjeningsløsning for danske virksomheder og selvstændige

Del

I dag lanceres NemRefusion 3.0, en nyudvikling af det velkendte system, der håndterer over 2,7 millioner indberetninger årligt for dansk erhvervsliv. Det nye NemRefusion 3.0 er resultatet af et tæt samarbejde mellem KOMBIT, som er det kommunale it-fællesskab, og it-virksomheden Edora.

Billede af Kombit
KOMBIT og Edora lancerer NemRefusion 3.0.

NemRefusion er en central selvbetjeningsløsning, som virksomheder, a-kasser og selvstændige bruger til at anmode om refusion i tilfælde af medarbejderes syge- og barselsfravær samt søge om refusion for forskellige jobordninger. Indberetninger i løsningen giver årligt udbetalinger af omkring 60 milliarder kroner til danske virksomheder og selvstændige.

Det nye NemRefusion 3.0 er resultatet af et tæt samarbejde mellem KOMBIT, som er det kommunale it-fællesskab, og it-virksomheden Edora. Den nye og moderne løsning, NemRefusion 3.0, er udviklet fra bunden, så den kan leve op til de krav, der stilles til selvbetjeningsløsninger i 2023.

Fokus på brugervenlighed og driftssikkerhed

Der har i projektet været et stort fokus på øget brugervenlighed og systemstabilitet, som inkluderer forbedringer i både funktionalitet og brugergrænseflade, der gør det nemmere for brugere at navigere og foretage indberetninger i løsningen.

Forvaltnings- & Teknologidirektør, Peter Lykke Egelund fra KOMBIT udtaler: "NemRefusion er et af Danmarks største indberetningssystemer. Derfor er pålidelig drift og brugervenlighed afgørende for borgerne og det danske erhvervsliv. Vi har haft et godt samarbejde med Edora baseret på agile metoder, der har gjort det muligt at skabe en solid løsning."

Med NemRefusion 3.0 forventes der med tiden en markant reduktion i support-opkald fra brugere. Den øgede brugervenlighed er derfor ikke kun til gavn for brugerne, men også for dem, der supporterer dem.

God pilotfase og solide tests

For at minimere fejl og sikre en smidig overgang fra den tidligere version, NemRefusion 2.0, har udvalgte virksomheder og en a-kasse haft adgang til NemRefusion 3.0 i en pilotfase siden starten af august 2023. Dette tiltag gav gode tilbagemeldinger, der har været med til yderligere at sikre systemets robusthed og høje brugervenlighed.

Edoras administrerende direktør, Mads Hedegaard, udtaler: "Lanceringen er en vigtig milesten for Edora. Vi har i årevis arbejdet målrettet med at specialisere sig i testbare systemer, som et solidt fundament for testautomatisering. Det gør det muligt for os at levere store, gennemtestede systemer som Nemrefusion 3.0. Vi har haft et fremragende samarbejde med KOMBIT og ser meget frem til lanceringen."

NemRefusion 3.0 repræsenterer en betydelig videreudvikling af indberetningssystemet og en investering i fremtidens digitalisering af indberetning og refusion i Danmark.

Kontaktinformation:

  • Lars Skov Granerud, Konsulent / Kommunikationskonsulent, KOMBIT:
  • Thomas Sciavitsky Bentsen, Partner / Kommunikationsdirektør, Edora:

Om KOMBIT: KOMBIT er kommunernes it-fællesskab, der er til for at skabe og drive digitale løsninger for de danske kommuner. Gennem partnerskaber og samarbejde med private IT-virksomheder som Edora, stræber KOMBIT efter at styrke den digitale udvikling i den danske offentlige sektor og skabe digital kommunal bevægelse.

Om Edora: Edora er en privat it-virksomhed, der specialiserer sig i udvikling af forretningskritiske it-løsninger. Samarbejdet med KOMBIT har gjort det muligt for Edora at bidrage til udviklingen af NemRefusion 3.0 med høje ambitioner for brugervenlighed og effektivitet.

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Billede af Kombits hovedindgang.
Kommunernes KOMBIT har sammen med Edora udviklet NemRefusion 3.0 til a-kasser, virksomheder og selvstændige. Selve lanceringen sker den 3. oktober 2023.
Download
Billede af brugergrænseflade i NemRefusion 3.0
Den nye og moderne løsning, NemRefusion 3.0, er udviklet fra bunden, så den kan leve op til de krav, der stilles til selvbetjeningsløsninger i 2023.
Download
Billede af Peter Lykke, Kombit.
Projektdirektør fra KOMBIT Peter Lykke Egelund understreger, at pålidelig drift og brugervenlighed af NemRefusion 3.0 er afgørende for borgerne og det danske erhvervsliv.
Download
Billede af direktør Mads Hedegaard
Direktør Mads Hedegaard fra EDORA forudser nye standarder for, hvor tæt en privat og offentlig virksomhed kan samarbejde om it-udvikling efter NemRefusion 3.0 er færdigudviklet.
Download
Billede af Charlottenlund Slot
IT-virksomheden Edora er specialiseret i at levere gennemtestet software. Virksomheden holder til på Charlottenlund Slot.
Download
Billede af Kombits hovedkvarter på Bryggen.
Det nye NemRefusion 3.0 er resultatet af et tæt samarbejde mellem KOMBIT, det kommunale IT-fællesskab, og IT-virksomheden Edora.
Download
NemRefusion er en løsning til indberetning af syge- og barselsfravær for arbejdsgivere og selvstændige. Via NemRefusion kan arbejdsgivere og selvstændige søge om refusion for en medarbejders syge- og barselsfravær samt søge refusion for en række jobordninger digitalt.
NemRefusion er en løsning til indberetning af syge- og barselsfravær for arbejdsgivere og selvstændige. Via NemRefusion kan arbejdsgivere og selvstændige søge om refusion for en medarbejders syge- og barselsfravær samt søge refusion for en række jobordninger digitalt.
Download

KOMBIT

Om KOMBIT: KOMBIT er kommunernes it-fællesskab, der er til for at skabe og drive digitale løsninger for de danske kommuner. Gennem partnerskaber og samarbejde med private it-virksomheder som Edora, stræber KOMBIT efter at styrke den digitale udvikling i den danske offentlige sektor og skabe digital kommunal bevægelse.

EDORA

Om Edora: Edora er en privat it-virksomhed, der specialiserer sig i udvikling af forretningskritiske it-løsninger. Samarbejdet med KOMBIT har gjort det muligt for Edora at bidrage til udviklingen af NemRefusion 3.0 med høje ambitioner for brugervenlighed og effektivitet.

Følg pressemeddelelser fra Edora A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Edora A/S

Familieretshuset oplever succes med lanceringen af nyt mødebookingsystem i samarbejde med Edora19.6.2024 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Familieretshuset har med succes lanceret et nyt mødebookingsystem i samarbejde med IT-virksomheden Edora. Systemet, der understøtter 700 brugere, optimerer mødeplanlægningen ved integration med eksisterende platforme og inkluderer brugeruddannelse. Direktør for Familieretshuset, Andreas Berggreen, og Edoras direktør, Mads Hedegaard, fremhæver det effektive, agile samarbejde.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye