YouGov Denmark

YouGov belyser alkoholforbruget i otte europæiske lande

Del
En ny europæisk YouGov-undersøgelse belyser europæernes holdninger, adfærd og motivation i forbindelse med at drikke alkohol.

For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.

Undersøgelsen er udført i Danmark, Finland, Frankrig, Tyskland, Italien, Norge, Spanien og Sverige.

Ifølge undersøgelsen indtager spanierne oftest alkohol. 13% af spanierne drikker dagligt, og kun 12% drikker alkohol mindre end én gang om måneden.  Italien og Frankrig kommer ind på andenpladsen med en ud af ti voksne (11%), der drikker alkohol dagligt.  I den anden ende af spektret drikker kun 2% af finner, nordmænd og svenskere alkohol dagligt, og en stor del (22-24%) drikker det mindre end én gang om måneden. Mens afvigelserne formentlig delvist skyldes prisen på alkohol (alkohol er dyrt i de skandinaviske lande sammenlignet med de andre lande), kan de også tillægges forskellig opfattelse af alkohol i relation til sundhed og velbefindende. I Spanien mener mere end halvdelen (52%), at der er potentielle helbredsfordele forbundet med alkoholindtag. I undersøgelsens øvrige lande er der enighed om, at dette ikke er tilfældet.

For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.

Smag varierer, men øl er populært over alt

Øl er den mest populære alkoholiske drik i alle otte lande. I Danmark, Finland, Norge, Sverige og Spanien er vin den næstmest populære alkoholiske drik, mens cocktails indtager andenpladsen i Frankrig og Tyskland. I Italien er mousserende vin eller prosecco den næstmest foretrukne drink.

Størstedelen af franskmænd, tyskere, italienere og nordmænd drikker alkohol for at fejre særlige begivenheder. Modsat er smagen hovedårsagen til at drikke alkohol i Danmark, Spanien og Sverige. Med undtagelse af Spanien, foretrækker befolkningerne i de øvrige lande, at drikke alkohol inden for hjemmets fire vægge.  Spanierne drikker derimod hovedsageligt alkohol på bar (43%).

Adfærd forbundet med fuldskab varierer også i de forskellige lande: I Tyskland har en ud af fire (24%) mere end én gang været i slagsmål, mens de var fulde. Næsten en tredjedel af svenskerne (30%) indrømmer at have haft sex flere gange, kun fordi de var fulde. I Danmark har to ud af tre (65%) mere end én gang kastet op efter at have drukket for meget alkohol. 

Om undersøgelsen

Data er baseret på nationale repræsentative undersøgelser med i alt 8.190 mennesker i Danmark, Finland, Frankrig, Tyskland, Italien, Norge, Spanien og Sverige udført af YouGov Omnibus i september 2018. 

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Download
Data er baseret på nationale repræsentative undersøgelser med i alt 8.190 mennesker i Danmark, Finland, Frankrig, Tyskland, Italien, Norge, Spanien og Sverige udført af YouGov Omnibus i september 2018.
Data er baseret på nationale repræsentative undersøgelser med i alt 8.190 mennesker i Danmark, Finland, Frankrig, Tyskland, Italien, Norge, Spanien og Sverige udført af YouGov Omnibus i september 2018.
Download
Data er baseret på nationale repræsentative undersøgelser med i alt 8.190 mennesker i Danmark, Finland, Frankrig, Tyskland, Italien, Norge, Spanien og Sverige udført af YouGov Omnibus i september 2018.
Data er baseret på nationale repræsentative undersøgelser med i alt 8.190 mennesker i Danmark, Finland, Frankrig, Tyskland, Italien, Norge, Spanien og Sverige udført af YouGov Omnibus i september 2018.
Download

Links

Information om YouGov Denmark

YouGov Denmark
Klosterstræde 9
1157 København K

What the world thinks

YouGov er en international data- og markedsanalysekoncern. Vores kerneydelse er meningsmålinger, som kommer fra vores meget engagerede panel på 6 millioner mennesker over hele verden. Vi kombinerer denne kontinuerlige datastrøm med vores ekspertise inden for dybdegående research og indgående kendskab til branchen i en systematisk research- og marketingkontekst.

Vores udvalg af syndikerede, egenudviklede dataprodukter omfatter YouGov BrandIndex, den daglige brandtracker, og YouGov Profiles, som er vores segmenterings- og profileringsværktøj. Den markedsledende YouGov Omnibus giver hurtigt og omkostningseffektivt svar på research-spørgsmål fra hele befolkningen eller udvalgte målgrupper. Vi tilbyder også en bred vifte af kvantitative og kvalitative services, som skræddersyes af vores specialistteams med henblik på at opfylde vores kunders specifikke behov.

Med 30 kontorer i 20 lande og panelmedlemmer i 38 lande er YouGovs internationale markedsanalysenetværk et af de ti største i verden.Besøg yougov.com for yderligere oplysninger.

Følg pressemeddelelser fra YouGov Denmark

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra YouGov Denmark

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye