Volvo Car Denmark

Volvo XC40 får højest mulige IIHS-sikkerhedsvurdering

Volvo XC40 er den sikreste lille SUV på markedet. Det viser ny crash-test fra The Insurance Institute for Highway Safety (IIHS). Modellen modtog en overordnet ”god” vurdering og fik som den eneste lille SUV topvurdering i samtlige testkategorier. Resultatet understreger Volvo Cars' kompromisløse fokus på sikkerhed.

Volvo XC40 er nu en af kun to biler, der er vurderet overordnet ”god” i The Insurance Institute for Highway Safetys (IIHS) opdaterede crash-test. Det er den højest mulige sikkerhedsvurdering. Bilen er desuden den eneste lille SUV, der er vurderet ”god” i alle individuelle testkategorier, og testen viste minimal risiko for skader for alle passagerer.

IIHS har opdateret dets såkaldte moderate overlap front-evaluering, der den ældste ulykkestest, for at fokusere mere på beskyttelsen af både de forreste og bagerste passagerer i bilen. For at opnå en ”god” vurdering i den opdaterede test skal bilerne nu ikke kun vise minimal skadesrisiko for forsædepassagerer, men også for bagsædepassagerer.

”Hos Volvo Cars har vi altid designet og bygget vores biler efter vores egne strenge sikkerhedsstandarder baseret på vores viden fra at studere ulykker fra den virkelige verden,” siger Thomas Broberg, konstitueret chef for Volvo Cars Safety Center.

Volvo Cars har gennem tiden performet i toppen af forskellige sikkerhedstests. Førstegenerationen af Volvo XC90, introduceret i 2002, er et eksempel på det. Bilmodellen modtog en ”god” vurdering i small overlap front crash test, da den blev evalueret i 2014.

”Mens mange biler har været nødt til at gennemgå markante strukturelle forandringer for at opnå gode vurderinger i testen, fik Volvo XC90 den gode vurdering med den samme basale platform, der blev introduceret i modellen i 2003,” lyder det ifølge IIHS.

Nu har XC40, som blev introduceret i 2017, bestået den opdaterede test på samme måde: Uden store strukturelle forandringer.

”At få vores arbejde valideret af eksperter fra IIHS med deres nyeste test understreger, hvilken ære vi lægger i at arbejde med sikkerhed i alle de køretøjer, vi producerer,” siger Thomas Broberg, konstitueret chef for Volvo Cars Safety Center.

Resultatet kommer i rækken af flere succesfulde IIHS-tests af Volvo i 2022. I april blev det annonceret, at Volvo Cars har opnået de højeste IIHS-vurderinger af alle testede modeller, inklusive PHEV- og EV-biler. Volvo Cars er det mest IIHS-prisbelønnede bilbrand og kan nu bryste sig af at kalde sig Top Safety Pick+ i 2022.

Christian Harpøth
Mindshare Danmark, PR Bureau
christian.harpoeth@mindshareworld.com

Rikke Aagaard Petersen
Consumer Experience Denmark
Marketing & Communications Manager, Volvo Cars Denmark
rikke.aagaard.petersen@volvocars.com

Information om Volvo Car Denmark

Volvo Car Denmark
Vandtårnsvej 62, 1
2860 Søborg

70112600https://www.volvocars.com/dk

Volvo Cars blev grundlagt i 1927. I dag er det en af de mest velkendte og respekterede bilmærker i verden med kundesalg i over 100 lande. Volvo Cars er børsnoteret på Nasdaq Stockholm-børsen, hvor det handles under stickeren ”VOLCAR B”.

Volvo Cars’ ambition er at give kunderne frihed til at bevæge sig på en personlig, bæredygtig og sikker måde. Dette afspejles i Volvos ambition om at blive en fuldelektrisk bilproducent inden 2030, forpligtelsen til løbende at reducere CO2-afrykket samt at blive klimaneutrale inden 2040.

I december 2021 beskæftigede Volvo Cars cirka 41.000 fuldtidsansatte. Volvo Cars’ hovedkontor, produktudvikling, marketing og administration er hovedsageligt placeret i Göteborg, Sverige. Volvo Cars’ hovedkontor for APAC-regionen ligger i Shanghai. Det Amerikanske hovedkontor ligger i Mahwah, NJ. Virksomhedens primære bilproduktionsanlæg er placeret i Göteborg (Sverige), Gent (Belgien), South Carolina (USA), Chengdu og Daqing (Kina).