Vokseværk hos HiFifreaks: Klar til at erobre det skandinaviske marked

Det går så godt for iværksætterne bag succeswebshoppen HiFifreaks, at de nu udvider med både en svensk og en norsk udgave af onlineshoppen
Hifi-udstyr er ofte en dyr investering, men med et unikt koncept kan webshoppen HiFifreaks sænke priserne. Foto: PR

Der er vokseværk hos succeskæden HiFifreaks, der forhandler highend hifi. Det, der startede i et lille baglokale i Esbjerg, er vokset til en international virksomhed med et 1000 kvadratmeter stort centrallager i København.

I begyndelsen var det nervepirrende at bestille mere end to eksemplarer af et produkt hjem, fordi vi ikke var sikre på, om de ville blive solgt. Nu bestiller vi gerne flere 100 styks hjem ad gangen, fortæller salgsdirektør Daniel Nielsen.

Han har selv været med helt fra begyndelsen. Sammen med Thomas Sillesen åbnede han HiFifreaks tilbage i 2007 ud fra ideen om, at danskerne skulle have mulighed for at købe kvalitetshifi til ordentlige priser. Det betyder, at webshoppen leverer highend-produkter direkte fra producenterne til danskerne uden fordyrende fysiske butikker som mellemled og til priser, der ligger 25-50 procent under konkurrenterne.

Høje forventninger til det svenske marked

I dag er der 10 fastansatte i virksomheden, men det tal vil kun vokse de kommende måneder. I sensommeren præsenterede HiFifreaks en svensk udgave af webshoppen, og forventningen er, at omsætningen på det svenske marked med tiden vil vokse sig større end det danske.

Der er ingen tvivl om, at det går rigtig godt for os i Danmark, og med flere og flere efterspørgsler fra Sverige falder det naturligt at åbne en svensk side, og forventningerne er høje. På grund af de store afstande i Sverige er svenskerne i højere grad vant til postordrekøb, end danskerne er. Samtidig er der flere potentielle kunder i landet, og vi ved, at svenskerne gerne vil købe hifi-udstyr i den dyre ende, fortæller Daniel Nielsen.

Men udvidelsen går ikke kun over sundet til Sverige, HiFifreaks ser også mod nord, og allerede nu er de i gang med at lancere en side for nordmændene.

Sikrer samme service som i fysisk butik

Kritikken af webshops har tidligere lydt på, at kunderne mister oplevelsen ved god service, når de handler online. Men det har HiFifreaks løsningen på. De giver kunderne muligheden for at afprøve udstyret hjemme i deres egen stue med 30 dages fuld returret.

– Selvfølgelig skal kunderne have mulighed for at teste og høre lyden af deres nye grej hjemme ved dem selv. Det handler jo om at få den gode lydoplevelse, som billigere udstyr eller din smartphone ikke kan give dig. Svenskerne og nordmændene vil få samme service, siger Daniel Nielsen.

Daniel Nielsen
Salgsdirektør, HiFifreaks.dk
daniel@hififreaks.dk

HiFifreaks har eksisteret på det danske marked i ti år, men virksomheden udvider nu til Sverige og Norge. Foto: PR