Verdens bedste skovtur: Meyers er klar med tre ugers open-air-spisning og underfundige oplevelser i Nordsjælland

En kombination af 'Roskilde Blues', post-corona-kreativitet og sommerferiestemning har givet festivalholdet fra Meyers en god idé. Resultatet er tre uger med brændeovnsfyret madlavning og kultur i tæt samspil med lokale kræfter. Verdens Bedste Skovtur begynder i næste uge.

Skovtursstemning fra en tidligere udgave af Apple Flower Festival på Lilleø ud for Lollands kyst. Foto: PR

Naturen, kulturen og maden sætter scenen for sommerprojektet Verdens Bedste Skovtur. Her omdanner Claus Meyer & co. sammen med legekammerater fra Apple Flower Festival i tre uger A.P. Møller-grunden ved Udsholt Strand i Nordsjælland til et sommerfristed, hvor alle er inviteret til at danne nye fællesskaber på egne picnictæpper.

Picnic mellem skovbryn og strandkant:

Et par hundrede meter fra vandet popper Verdens Bedste Skovtur op som et midlertidigt, udendørs spisehus med bagværk frisk fra ovnen, saft og kaffe på kanden til de morgenfriske, sandwiches til de frokostsultne og sprøde pizze, grønne sommersalater, antipasti, strandkrabbebisque, sommerdesserter, varme linser og kolde drikke på aftenkortet.

Skovbaren byder på et boblende, alsidigt udvalg af kolde drikke - med og uden procenter, som kan nydes sammen med maden under trækronerne.

”Grundtanken er et midlertidigt sommerspisehus under åben himmel, hvor gæsterne selv medbringer tæpper og service, så kun maden og drikkevarerne skal føjes til oplevelsen,” siger Claus Meyer og uddyber:

”Ovenpå bygger vi et program af sjove, skæve kultur -og naturoplevelser i samarbejde med gode mennesker fra vores netværk og lokale ildsjæle, vi endnu blot er ved at lære at kende. Nabogårde og fiskere kan levere nærdyrkede og friskfangede råvarer til køkkenet og restaurantens minimarked, mens dygtige mennesker, som brænder for at dele ud af det de ved, kan blive en del af oplevelsesprogrammet for børn og voksne, som udvikler sig time for time.”

I skrivende stund kan man bl.a. lære at bygge en drage, lave strandkrabbebisque eller pizza, få et kursus i fluefiskeri eller deltage i syngebanko, stumfilm med pianospil, morgenløb, sanketure og yoga.

En lokalt forankret sommerdrøm

"Vi har i 10 år haft sommerhus ved netop Udsholt Strand, så det er en gammel drøm, vi nu realiserer," fortæller Claus Meyer.

Selve operationen drives af kokke og kreative kræfter fra Meyers, der i år skifter den sædvanlige festivaltilstedeværelse på bl.a. Roskilde Festival, Northside og Heartland ud med et eget projekt i mindre skala.

"Vi står på tærsklen til en sommer, der for manges vedkommende skal nydes inden for landets grænser, og der vi vil gerne bidrage med en oplevelse som med sin tilgang til fællesskab og samarbejde ikke rigtigt ligner noget andet. Dertil vil vi gerne løse opgaven, så vores naboer ønsker, at vi kommer igen næste år,” fortæller Claus Meyer og slutter:

”Håbet er, at folk i området vil hjælpe med at gøre denne skovtur til verdens bedste, og derfor er der en åben invitation til at byde ind med idéer og påfund.”

• Verdens Bedste Skovtur åbner stille og roligt tirsdag d. 30. juni kl. 18-22. Herefter er der åbent alle dage til og med søndag d. 19. juli kl. 15.

• Daglige åbningstider: Kl. 8:30 - 22:00. Udvalgte dage til kl. 23:00 ifm. f.eks. filmvisning.

• Adresse: A.P. Møller-grunden (parkeringspladsen), Fyrrestien 1A, 3230 Græsted.

• Den nu fredede grund husede tidligere A.P. Møller-familiens sommerresidens – deraf navnet.

• Verdens Bedste Skovtur realiseres af Meyers i samarbejde med foreningen Apple Flower Festival og med sparring fra VisitNordsjælland

• Verdens Bedste Skovtur lægger op til, at gæsterne selv medbringer tæpper og service, så kun mad og drikke købes på stedet.

• Menukortet vil bl.a. byde på antipasti som skifter fra dag til dag, pizza fra to træfyrede stenovne og friske sommerdesserter.

• Programmet opdateres løbende. Læs seneste nyt, og se mulighederne for at byde ind via www.meyers.dk og Meyers på Facebook

Strandstemning fra en tidligere udgave af Apple Flower Festival på Lilleø ud for Lollands kyst. Foto: PR
Open-air-restaurant fra en tidligere udgave af Apple Flower Festival på Lilleø ud for Lollands kyst. Foto: PR
A.P. Møller-grunden ved Udsholt Strand nær Rågeleje. Foto: Venligst udlånt af BK Bolig
Grafik: PR
Gastronomisk iværksætter Claus Meyer. Foto: PR

Meyers lancerer ny digital platform for firmafrokost14.9.2020 11:50:16 CESTPressemeddelelse

Brugervenlighed, fleksibilitet og tilgængelighed - det har været udgangspunktet for den nye digitale frokostportal, som Meyers lancerer i dag. Med portalen vil Meyers sætte nye standarder for håndtering og bestilling af firmafrokost i en digital model, der både tilgodeser virksomheder i deres søgen efter en ny frokostordning og samtidig er et selvbetjeningsværktøj, der gør det lettere for den frokostansvarlige i dagligdagen.

Nyt initiativ: Meyers Kantine i samarbejde med skånsomt kystfiskeri giver frisk fisk på frokostbuffeten3.9.2020 11:10:00 CESTPressemeddelelse

I går lagde fiskekutteren til kaj foran Meyers Kantine hos Pension Danmark, der har adresse på Langelinie. Med sig havde kutteren dagens friske fangst fra havne og kyster i nærheden; fanget efter skånsomme fiskemetoder og med redskaber, der passer på havmiljøet. På kajen ventede køkkenchef Maurice med den store grill og alt det gode tilbehør, så de friskfangede fisk blev en del af dagens frokostbuffet til glæde for de spisende gæster.