Velkommen: Danskerne fortsætter med at holde et skarpt øje med deres elregning

Danskerne har længe haft et stort fokus på deres elregninger, og tendensen fortsætter. Den nuværende energikrise har ført til et stigende pres på danskerne for at reducere deres elregninger, hvilket har ført til en større bevidsthed om energiforbrug og muligheder for at spare penge. Det mærker det danske elselskab Velkommen tydeligt.

Større fokus på energieffektive produkter og billig strøm

Priserne på el og varme er steget markant som følge af den energikrise, der har ramt Danmark. Forbrug er derfor en af de største udgifter i husholdningen, og det kan mærkes på danskernes pengepunge.

Der er nærmest gået sport i at undersøge, hvordan elregningen kan holdes nede, ved bl.a. at lægge strømforbruget på tidspunkter, hvor eludgifter er billigst. Prisen på el varierer netop i forskellige tidsrum på døgnet.

El selskab Velkommen har længe været dedikeret til at hjælpe danskerne med at holde deres elregninger nede. Med deres elpris-app kan kunderne holde øje med, hvornår på døgnet det er billigt at anvende strøm.

Grøn energi tager os et skridt tættere på lavere elregning og bæredygtigt miljø

Klimadebatten er med til at gøre danskerne mere bevidste om ressourceforbruget. Det er sundere for miljøet at nedsætte sit elforbrug og vælge grønne løsninger. Vedvarende ressourcer som vind- og solenergi bl.a. fra danske vindmøller og solcelleanlæg hjælper med at bevare naturressourcer, da mindre energi er nødvendig for at producere elektricitet. Energien bliver dermed brugt mere effektivt og er desuden billigere at anvende end el fra kul- og gaskraftværker. Det viser sig som lavere udgifter på elregningen.

At undgå energispild strækker sig derfor også ud over elregningerne og hænger tæt sammen med miljø.

Velkommen er med på den grønne bølge

Elselskaber kan bidrage med mange miljøvenlige tiltag, herunder at investere i grøn energi og tilbyde deres kunder muligheden for at få deres el fra grønne ressourcer. Velkommen er en stærk fortaler for grøn energi og tilbyder netop løsninger, der er med til at reducere miljøpåvirkning og dermed også spare danskerne for en høj elregning.

I 2016 åbnede Velkommen dørene i hovedstaden med et udbud af mobil og bredbånd. Få år senere har de udviklet en række grønne energiløsninger og voksede til at blive leverandør af grøn strøm, naturgas, varmepumper og ladestandere til konkurrencedygtige priser. De har et ønske om at gøre en indsats for klimaet og deres kunder og støtter derfor også klima- og sociale initiativer.