Veganerpartiet stifter storkreds for Københavns Omegn

Søndag valgte medlemmerne på den stiftende generalforsamling fire personer til den nye bestyrelse i Veganerpartiet Københavns Omegns Storkreds. Begivenheden fandt sted i Skovlunde Kulturhus.

Den nye bestyrelse for Veganerpartiet Københavns Omegns Storkreds. Fra venstre: Frida Freiesleben,  Adam Samy, Jonas Krarup og Pop Kleberg. Foto: Veganerpartiet.
Den nye bestyrelse for Veganerpartiet Københavns Omegns Storkreds. Fra venstre: Frida Freiesleben, Adam Samy, Jonas Krarup og Pop Kleberg. Foto: Veganerpartiet.

Valg af bestyrelse faldt på Frida Freiesleben som forperson, Jonas Krarup som næstforperson, Pop Kleberg som kasserer og Adam Samy som bestyrelsesmedlem.

Med online på dagen var partiets nye politiske ordfører Michael Monberg, som gav en peptalk op til kommunalvalget. Han satte også kursen for at udrulle partiets brede, politiske program og afskaffe den menneskelige udnyttelse af dyr:

Det glæder mig, at vi formår at udvide organiseringen og styrke dyrenes sag. Det er nødvendigt at udbrede vores politiske program op til det forstående kommunalvalg og folketingsvalget i 2023. Mange frivillige skal aktiveres, og vi skal sammen med danskerne stoppe udnyttelsen dyr.” udtaler Veganerpartiets politiske ordfører Michael Monberg.

Københavns Omegns Storkreds dækker over kommunerne: Gentofte, Lyngby-Taarbæk, Gladsaxe, Rødovre, Herlev, Hvidovre, Brøndby, Ishøj, Vallensbæk, Høje-Taastrup, Albertslund, Ballerup Kommune og Glostrup.

Storkredsen skal koordinere partiets indsatser i kommunerne op til valg og involvere borgerne i partiets brede politiske program. En af kommunerne er Ballerup, hvor den nye forperson Frida Friesleben er fra:

Det er vigtigt at have fokus på og koordinere valgkampen ude i Københavns Omegn. Vi har mange støttere, som er aktive i København, men bor herude. Dem ser vi i bestyrelsen frem til at lave lokale indsatser med, så vi sammen kan repræsentere Veganerpartiet i omegnen også," udtaler Frida Freiesleben, ny forperson for bestyrelsen i Veganerpartiet Københavns Omegns Storkreds og fortsætter:

Vi glæder os til Veganerpartiets første valg, hvor vælgerne nu kan stemme på os under listebogstav G til kommunalvalget d. 16. november."