Uno-X introducerer lynladning i Danmark

Elbilister i Danmark kan nu se frem til lynladning hos Uno-X. Virksomheden har en klar ambition om at være en del af den grønne omstilling og skabe Danmarks bedste kundeoplevelse med nem, hurtig og billig lynladning til elbilister over hele landet. Første danske Uno-X lokation med fire 300 kW lynladere åbner 22. april i Nyborg
De fire ladestandere klar til at tage i mod op til otte biler i Nyborg

Uno-X har en klar målsætning om at være en del af Danmarks grønne omstilling. Derfor lancerer Uno-X nu lynladning med 300 kW. Den første lokation med fire lynladere bliver på Storebæltsvej 7 D i Nyborg – lige ved motorvejsafkørslen fra Storebæltsbroen.

- Hos Uno-X har vi en stor ambition om at bidrage til den grønne omstilling. Derfor er det fantastisk for os nu at kunne tilbyde el med lynladning til kunder med elbiler”, siger Jørgen Lindemann, adm. direktør hos Uno-X Danmark A/S og fortsætter:

- Som en del af Reitan Retail kommer vores ladekoncept ikke kun til at styrke vores danske netværk af Uno-X stationer – det bliver med tiden også udrullet på andre Reitan-lokationer, fx ved REMA 1000 butikkerne

Ole Robert Reitan, CEO i Reitan Retail og bestyrelsesformand i Uno-X Mobility supplerer:

- Åbningen af ​​vores første lynladestation til elbiler er en vigtig strategisk milepæl, som markerer starten på en ambitiøs satsning fra Uno-X inden for elektrisk mobilitet, siger Ole Robert Reitan.

Samme koncept – nu også med el
Fokus for Uno-X er at skabe den samme gode kundeoplevelse, som Uno-X-kunder allerede kender det fra tankning og bilvask: Det skal være nemt, hurtigt og billigt. Dette gør Uno-X med lynladere, der kan lade elbiler med op til 300 kW.

- Helt i tråd med vores eksisterende Uno-X koncept vil alle kunder med en elbil og et betalingskort, fx et VISA/Dankort, nemt og billigt kunne lade og hurtigt komme videre – hele døgnet, siger Jørgen Lindemann.

Første lynladere får central beliggenhed i Nyborg
Uno-X på Storebæltsvej 7 D i Nyborg lige ved Storebæltsbroen bliver den første lokation for Uno-X i Danmark med fire helt nye lynladere, hvor op til otte elbiler med CCS-stik vil kunne lade op på samme tid.

Lynladningen hos Uno-X kræver ikke abonnement, oprettelse, ladebrik eller lignende. Der er konkurrencedygtig pris pr. kWh. Så alle elbilister på farten vil have mulighed for at benytte sig af de nye lynladere – bare de har et almindeligt betalingskort.

Minister tænder for strømmen
Der afholdes åbningsarrangement fredag den 22. april fra 13.30 og et par timer frem.

Adm. direktør for Uno-X Danmark A/S Jørgen Lindemann vil byde velkommen kl. 14:00, og derudover vil der være taler fra Transportminister Trine Bramsen samt CEO for Reitan Retail og bestyrelsesformand for Uno-X Mobility Ole Robert Reitan.

- Vores første station med lynladning bliver i Nyborg centralt i Danmark, og vi glæder os rigtig meget til at vise den frem til de mange elbilister, der benytter dette knudepunkt, siger Jørgen Lindemann og tilføjer:

- Det er et vigtig skridt imod en mere bæredygtig mobilitet i Danmark, som vi nu officielt er en del af.

Deltagelse i den grønne omstilling ligger ifølge Ole Robert Reitan ligefor for Uno-X.

- Uno-X vil bidrage til mere bæredygtig mobilitet, og satsningen på lynladning passer godt til vores formål, som er at gøre folks hverdag lidt nemmere og verden lidt bedre. Vi ønsker at gøre en forskel for både mennesker og planeten

De fire ladestandere klar til at tage i mod op til otte biler i Nyborg

Uno-X er en kæde af energistationer i Danmark og Norge. Kæden ejes af Reitan Retail og tæller i Danmark over 150 ubemandede tankstationer. Uno-X arbejder for at gøre kundeoplevelsen så nem og hurtig som muligt for at gøre kundernes hverdag lidt lettere. Læs mere om Uno-X her: www.unox.dk