Uno-X ansøger om en WorldTour-licens og etablerer Uno-X E-Mobility

Uno-X Pro Cycling Team Foto: Mario Stiehl

Uno-X Energi ændrer navn til Uno-X Mobility.
Samtidig etablerer selskabet også Uno-X E-Mobility AS, som skal etablere Uno-X hurtigopladere på steder, hvor REITAN HANDEL opererer. Uno-X startede tidligere i år udbygningen af sit nyudviklede koncept med Svanemærket bilvask i både Norge og Danmark.

- At reducere drivhusgasemissioner og miljøpåvirkning er en enorm opgave, og vi er nødt til at udvikle og fremme mere bæredygtige løsninger, siger Vegar Kulset, CEO for Uno-X Mobility AS.

Uno-X E-Mobility AS vil blive ledet af Ole Johannes Tønnessen, tidligere managing director for Uno-X Norge og managing director for Uno-X Danmark siden 2018. Jørgen Lindemann overtager som managing director for Uno-X Danmark.

Søger om WorldTour-licens

Fokus på bæredygtighed ligger også bag Uno-X’s engagement inden for cykelsport. Uno-X Sykkel AS ejer og driver blandt andet Uno-X Pro Cycling Team, som fra 2022 består af både et professionelt kvinde- og herrehold. Det er allerede oplyst, at Uno-X Sykkel ansøger UCI om en WorldTour-licens til kvindeholdet, helst allerede i sæsonen 2022. Nu løftes sløret for at Uno-X Sykkel også ansøger om en WorldTour-licens til herreholdet fra sæsonen 2023.

- Uno-X’s lidenskab for cykling er velkendt. Brug af cykler i hverdagen er selve hjertet i bæredygtig mobilitet, og vores cykelambassadørers vigtigste opgave er at øge opmærksomheden og inspirere til mere cykling, siger Vegar Kulset.

- Hold med WorldTour-licensen er garanteret en plads i verdens største cykelløb som fx Tour de France, Giro d'Italia, Spanien Rundt, Paris-Roubaix og Flandern Rundt. WorldTour-licensen til både kvinde- og herreholdet vil skabe endnu mere opmærksomhed og spænding for cykling, siger Jens Haugland, managing director for Uno-X Norge og Uno-X Sykkel

Jens Haugland præsenterer ansøgningen om WorldTour-licensen på en digital pressekonference i dag fredag den. 11. juni kl. 9

Pressekonferencen kan tilgås her.

Vegar Kulset - CEO i Uno-X Mobility AS
Mobiltlf: +47 94 30 07 11
Mail: vegar.kulset@unox.no

Jens Haugland - managing director i Uno-X Norge AS
Mobiltlf: +47 90 57 87 03
E-post: jens.haugland@unox.no

Ole Johannes Tønnessen - managing director i Uno-X E-Mobility AS
Mobiltlf: +47 93 40 44 00
Mail: ole.johannes.tonnessen@unox.no

Jørgen Lindemann – managing director Uno-X Danmark A/S
Mobiltlf: +45 27 25 25 01
Mail: jolin@unox.dk

Uno-X Pro Cycling Team Foto: Mario Stiehl

Uno-X Mobility AS driver virksomhed i Norge og Danmark og er en del af REITAN HANDEL, som også omfatter REMA 1000 i Norge og Danmark samt REITAN CONVENIENCE.

Ny og miljøvenlig bilvask: Uno-X vil gøre det nemmere at få en ren bil i Horsens24.2.2022 10:25:08 CET | Pressemeddelelse

Bilister i Horsens og omegn kan se frem til rene biler på en ny, enkel og grønnere måde. Uno-X lancerer en ny svanemærket vaskehal, hvor vandforbruget er mindsket med ca. 80% og hvor energiforbruget er væsentligt mindre sammenlignet med traditionelle vaskehaller – en bedre løsning for både din bil og for miljøet. Det første spadestik til vaskehallen på Vejlevej 12 er allerede taget – og vaskebørsterne begynder at køre om få uger.

Ny og miljøvenlig bilvask: Uno-X vil gøre det nemmere at få en ren bil i Odder9.2.2022 10:31:23 CET | Pressemeddelelse

Bilister i Odder og omegn kan se frem til rene biler på en ny, enkel og grønnere måde. Uno-X lancerer en ny svanemærket vaskehal, hvor vandforbruget er mindsket med op til 90% og hvor energiforbruget er væsentligt mindre sammenlignet med traditionelle vaskehaller – en bedre løsning for både din bil og for miljøet. Det første spadestik til vaskehallen på Rådhusgade 65 er allerede taget – og vaskebørsterne begynder at køre om få uger.

Ny og miljøvenlig bilvask: Uno-X vil gøre det nemmere at få en ren bil i Birkerød3.2.2022 11:49:34 CET | Pressemeddelelse

Bilister i Birkerød og omegn kan se frem til rene biler på en ny, enkel og grønnere måde. Uno-X lancerer en ny svanemærket vaskehal, hvor vandforbruget er mindsket med op til 90% og hvor energiforbruget er væsentligt mindre sammenlignet med traditionelle vaskehaller – en bedre løsning for både din bil og for miljøet. Det første spadestik til vaskehallen på Kongevejen 158 er allerede taget – og vaskebørsterne begynder at køre om få uger.