Tivoli Friheden A/S

Tivoli Friheden er klar til sæson nummer 120: Åbningsdagen fejres med popglæde, og året byder på mange musikalske oplevelser

Danser Med Piger leverer en forrygende pop- og disco-åbning, når Tivoli Friheden skærtorsdag, den 6. april kl. 11.30, inviterer inden for til parkens 120. sæson. Forude venter forlystelser, traditioner, fællesskaber, blomster, Pjerrot, koncerter og internationale topnavne på scenen.

Musikken spiller - med up-coming, velkendt og wauw

Fed Fredag er blevet en institution i Tivoli Friheden - og i Aarhus. Og med den nye scene, der blev taget i brug sidste år, har Tivoli Friheden fået endnu bedre muligheder for at invitere til musik og fest. 2023 byder således på både fede fredage og fede lørdage og på et uforglemmeligt overflødighedshorn af kunstnere som Tessa (5/5), Carpark North (26/5), Jada (9/6), gendannede Swan Lee (24/6), klassiske Dodo & The Dodos (8/7), Artigeardit (4/8) og Rasmus Seebach (18/8). Hertil kommer et nyt samarbejde med Live Nation, om Summer Sessions med internationale navne, hvor verdensstjernen Seal - kendt for bl.a. megahittet "Kiss From a Rose" står på scenen 14. juli.

Åbningsdag med "lyden af venskab og musikalsk talent"

Som noget nyt skyder Tivoli Friheden sæsonen i gang med en koncert på åbningsdagen, og opgaven er lagt i instrumenterne på Danser Med Piger, der i 2022 tændte op under både playlister, hitlister og dem, der ellers forsøger at liste sig uden om en dans. Danser Med Piger er med deres egne ord "lyden af venskab og musikalsk talent", og de er et nærmest selvskrevet åbningsband i en park, hvor målet er at give tid og plads til at være sammen. Bandet går på scenen den 6. april kl. 20.00, og koncerten er åben for alle med en billet.

Tivoli Frihedens direktør, Henrik Ragborg Olesen, glæder sig til den nye sæson:

"I en travl og foranderlig hverdag er der brug for stabile ”ankerpunkter”; steder, hvor tiden ”står stille” og hvor der er rum og plads til samvær med dem, der betyder allermest – familie og venner. Tivoli er skabt til netop det - samvær om oplevelser, man ikke vil gå glip af, og traditioner, man har lyst at vende tilbage til. Det er vores vision. I 2023 bygger vi videre på traditionen om at samles til musik under de store bøgetræer sommeren igennem. Det sker til Fed Fredag® - men nu også til Fed Lørdag - og som kronen på værket fremover også til koncerter med internationale top-stjerner, der gæster Tivoli til Summer Sessions, som vi er stolte over at have udviklet sammen med verdens største koncertarrangør – Live Nation."

140.000 forårsblomster og Danmarks største blomsterfestival

Tivoli Friheden er meget andet end musik. Det er forlystelser for alle aldre, spisemuligheder for enhver smag og oplevelser til både hjerne og hjerte. Allerede fra sæsonåbningen vil parken være klædt i forårsblomsterdragten - med 140.000 tulipaner, påskeliljer og hyacinter - og i løbet af året vil blandt andet Danmarks største blomsterfestival folde bladene ud hen over sommeren og invitere til både nydelse og fordybelse; fordi blomsterne ikke bare er syn og duft men også mad og symboler og en integreret del af mange traditioner. Rammerne er de kendte, men indholdet vil igen i år tage nye drejninger og give nye perspektiver.

Gamle traditioner i ny indpakning

I 2022 byggede Tivoli Friheden ikke kun en ny scene. De skabte også en ny ø omkring scenen og lod vandet og skoven få en mere fremtrædende position i parken. Sceneøen er hurtigt blevet et naturligt centrum for både Halloween-(u)hyggen og Jul i Friheden, hvor lysene omfavner de både metaforiske og bogstavelige julehjerter hos gæsterne. Igen i 2023 vil Friheden være en uafvigelig del af både efterårsferien og måneden op mod jul for mange, og Sceneøens muligheder vil blive udfoldet på både gamle og nye måder.

Læs mere om de forskellige højtider, se specifikke
åbningstider og køb billetter på
www.friheden.dk

Morten Palm AndersenMarketingchef

Kontakt mig endelig, hvis du ønsker uddybning og/eller flere pressebilleder

morten@friheden.dk

Forår i Tivoli Friheden
Forår i Tivoli Friheden
Danser med Piger i Tivoli Friheden
Ny scene i Tivoli Friheden

Om Tivoli Friheden:

Tivoli Friheden er Aarhus' forlystelsespark placeret i gå afstand fra centrum i den smukke Marselisborgskov.

Følg pressemeddelelser fra Tivoli Friheden A/S

Flere pressemeddelelser fra Tivoli Friheden A/S

Kom til Jul i Friheden: Om en uge byder Tivoli Friheden velkommen til Aarhus’ hyggeligste julemarked10.11.2023 10:03:42 CET | Pressemeddelelse

Fra den 18. november kan man igen i år få en unik juleoplevelse, når tusindvis af funklende lys tændes til Jul i Friheden. I år tændes et helt nyt magisk lystræ også, der får Tivoli Friheden til at lyse op som aldrig før. Oplev ikke kun magien fra de funklende lys, men slip også kreativiteten løs til juleworkshops for hele familien i Julemandens Værksted.

Tivoli Friheden får Green Attraction miljømærke4.10.2023 13:35:13 CEST | Pressemeddelelse

Elektriske køretøjer, økologisk øl, LED-lys: Tivoli Friheden har gennem mange år arbejdet på at gøre parken mere grøn og miljøvenlig, og nu har forlystelsesparken fået et synligt bevis på arbejdet i form af en Green Attraction-certificering. Tivolidirektør Henrik Ragborg Olesen glæder sig over certificeringen, men slår samtidig fast, at Friheden ikke er i mål endnu. Og at Friheden ikke kun har ambitioner i forhold til miljøet men også til S'et i ESG.