Halloween i Friheden byder på skræmmende sjove oplevelser i hele efterårsferien – og for de modigste helt frem til kl. 21.00

- Danmarks største Horror House, Cirkus DYSTOPIA, vender tilbage sammen med resten af (u)hyggen i Tivoli Friheden

Igen i år står efterårsferien på gys og gru, når dørene åbnes for Halloween i Friheden. Fra den 14.–22. oktober, kan du opleve en park, der forvandles til grusomhed med flere tusinde græskar, magiske lanterner og lunefulde monstre. I år udvides perioden, således man også kan gå på opdagelse i Tivoli Friheden den 28. og 29. oktober. Med åbningstider fra 11.00-21.00 er der mulighed for at udforske parkens skræmmende udsmykning og aktiviteter i både dag- og aftentimerne.

(U)hyggen spreder sig i særdeleshed gennem skræmmende sjov underholdning og kreative workshops. Til Halloween i Friheden er det altså ikke kun forlystelserne, der får hårene til at rejse sig.

Skræmmende sjov underholdning og eventyrlige events for (næsten) hele familien

Halloween i Friheden garanterer sjov, gru og spænding for hele familien og gemmer blandt andet på underholdende oplevelser med Ramasjang Mysteriet og eksplosive aktiviteter på parkens udendørsscene til et sprængfarligt fysikshow med eksplosioner, ild og røgskyer.

Dagtimerne byder på (u)hygge for børn og barnlige sjæle med mulighed for blandt andet at skære sit eget grusomme græskar, forvandles til et uhyre med ansigtsmaling og opleve den magiske familiemusical 'Nattens Tivoli' i Hermans.

Tør man blive hængende i parken, når aftentimerne slår ind, kan gæster tage med på lanternevandring gennem den tågede Havreballe Skov, der omkranser Tivoli Friheden, hvor uhyggelige historier finder sted i lanternernes lysende skær. Er man modig nok, kan man også bevæge sig ind i Frihedslaboratoriet, hvor vejen ud til Friheden igen gemmer sig i et mysterie, der skal løses. Værd at huske for alle efterårets kreative events er det varme tøj, da kuldegys nemt kan forekomme.

Magiske lanterner, tyk tåge og mere end 4.000 grufulde græskar

Når mørket falder på i løbet af de sene aftentimer, transformeres parken til et sandt paradis for raslende skeletter og hylende hekse. Med det samme man træder ind igennem parkens ikoniske indgang, ophører det velkendte og ellers hyggelige Friheden, som man kender det. Statister i massevis vil indtage parken forklædt som ådselædende orker og hæslige hekse og snige sig rundt mellem gæsterne og få det til at løbe koldt ned ad ryggen. Tung røg, lys og lyd taler til hele sanseapparatet og sætter rammen for en helstøbt oplevelse.

Trods (u)hyggen og de mørke oktoberdage, kan parkens besøgende se frem til at blive mødt af flere tusinde smukke orange græskarlanterner og dekorationer med spindelvæv og edderkopper i alle størrelser. Det bliver et skræmmende smukt syn.

Cirkus DYSTOPIA: Kun de modigste får adgang

Tivoli Friheden har valgt at gentage de sidste års succes, nemlig Cirkus DYSTOPIA. Det store Horror House er opført i Marselisborghallen og breder sig på intet mindre end 1.500 kvadratmeter, hvor skuespillere og internationale cirkusartister gemmer sig i hver en afkrog af forlystelsens to labyrinter: Freakshow & Rædselskabinettet. Cirkus DYSTOPIA er specialdesignet af horror-eksperterne fra DYSTOPIA Entertainment og Recreational Fear Lab ved Aarhus Universitet, hvilket betyder, at labyrinterne og gæstens oplevelse er skabt på baggrund af horrorforskning og psykologiske studier. Med fokus på lyd, lys og effekter, kan man se frem til en intens horroroplevelse ud over det sædvanlige.

Skræmmende gode smagsoplevelser

Besøger man Tivoli Friheden under Halloween, er det eneste, man ikke skal være bange for at gå sulten hjem. I de mørke efterårsdage giver parken smag til efteråret og åbner op for stemningsfulde træhytter, hvor duften af brændte mandler, sprøde churros og saftig flæskestegssandwich spreder sig ligeså̊ hastigt som uhyggen.

Få et ekstra gys og besøg Halloween i Friheden igen

Hvis man ikke har fået nok af uhyggen, kan man under Halloween i Friheden besøge parken igen én ekstra gang ved køb af turbånd. Hvis man beholder turbåndet på, kan man altså komme igen en af parkens andre åbningsdage helt kvit og frit. Udover muligheden for genbesøg vil der under Halloween i Friheden også være vennedage, hvor man som sæsonkortholder kan tage én ven med i parken på udvalgte dage.

Om Tivoli Friheden:

Tivoli Friheden er Aarhus' forlystelsespark placeret i gå afstand fra centrum i den smukke Marselisborgskov.