Tivoli Friheden A/S

Kom til Jul i Friheden: Tivoli Friheden byder velkommen til Aarhus’ hyggeligste julemarked

Fra den 18. november kan man igen i år bevæge sig ind i et ægte juleeventyr, når lysene tændes til Jul i Friheden.

Traditionen tro, byder Tivoli Friheden indenfor til julens velkendte dufte, magiske lysoplevelser og stemningsfulde juleboder, når parken fejrer den eventyrlige højtid på udvalgte dage fra den 18. november – 30. december.

Det er ikke kun parken, der trylles om til et funklende juleeventyr med kilometervis af juleranker, listige nisser og masser af julelys. Julestemningen spreder sig i særdeleshed også gennem kreative og hyggelige events, der som noget nyt i år vil være foregår i en stor tipi ved sceneområdet. Jul i Friheden vækker med garanti julemagien i store og små.

Julemagien omslutter hele parken

Når Jul i Friheden endelig slår dørene op til et magisk juleunivers fra den 18. november, kan man se frem til at blive mødt af en overvældende symfoni af lys med det samme, man træder ind i parken. Intet mindre end en 70 meters lang lystunnel står klar til at byde besøgende velkommen, hvor mere end 50.000 glitrende LED julelys sætter rammerne for en uforglemmelig oplevelse. I hver en krog af parken er der fordelt mere end 16 km granranker, 3.000 julekugler, 900 juletræer og 1.800 kg sne; alt sammen for at skabe Aarhus’ hyggeligste julemarked.

Julen er hjerternes fest, men også mavens

Jul i Friheden er en magisk oplevelse for hele familien, hvor juleatmosfæren med garanti stimulerer alle ens sanser. Duften af sprøde, brændte mandler. Den krydrede duft af kardemomme og kanel, der damper fra den varme gløgg. De lune skumfiduser, der smelter sammen i den varme kakao. Se dét er smagen af jul – og dét er, hvad man som gæst kan forvente og glæde sig til under Jul i Friheden.

Vanen tro, kan parkens gæster gå på opdagelse i den hyggelige bodeby med en lang række madboder, hvor den lækre duft af jul spreder sig lige så hurtigt som julehyggen. Foruden alle de ting, der hører en dansk jul til såsom flæskesteg og æbleskiver, byder madboderne også på smagfulde madoplevelser med inspiration fra blandt andet Mexico og Italien.

Få inspiration til årets julegaver i parkens store bodeby

Igen i år vil alle de oplyste træhytter i bodebyen placeres på sceneområdet til ét samlet julemarked ovenpå et varmt tæppe af flis. Her kan man i skæret fra de hyggelige bålfade gå på opdagelse i den mange boder, hvor der gemmer sig noget for enhver smag. Her er der garanti for at hente inspiration til årets julegave, værtindegave eller måske endda mandelgaven.

De fine gaveboder, placeret skulder ved skulder op af de indbydende madboder, lægger sig som et lokkende slør hen over den aarhusianske forlystelsespark og vækker minder hos store og små.

Hils på julens kendte ansigter

Det er ikke særlig tit, at vi kan få lov at møde ham, for han kommer kun til jul... Men hvis man besøger Julemandens By og det travle værksted under Jul i Friheden, er der mulighed for at besøge selveste Julemanden og fortælle ham sine allerstørste juleønsker. Ønsker man at få banket julebarometeret helt i top, så sørger Pjerrot, traditionen tro, for magisk underholdning med sit helt særlige juleshow i Pjerrots Have.

Jul i Friheden løber fra den 18. november - 30. december. Læs mere om de forskellige højtider, se specifikke åbningstider og køb billetter på: https://friheden.dk/jul.

Genbesøg ved køb af turbånd:
 Beholder man sit turbånd på armen kan man genbesøge parken på én valgfri dag i perioden.

Om Tivoli Friheden:

Tivoli Friheden er Aarhus' forlystelsespark placeret i gå afstand fra centrum i den smukke Marselisborgskov.

Følg pressemeddelelser fra Tivoli Friheden A/S

Flere pressemeddelelser fra Tivoli Friheden A/S

Kom til Jul i Friheden: Om en uge byder Tivoli Friheden velkommen til Aarhus’ hyggeligste julemarked10.11.2023 10:03:42 CET | Pressemeddelelse

Fra den 18. november kan man igen i år få en unik juleoplevelse, når tusindvis af funklende lys tændes til Jul i Friheden. I år tændes et helt nyt magisk lystræ også, der får Tivoli Friheden til at lyse op som aldrig før. Oplev ikke kun magien fra de funklende lys, men slip også kreativiteten løs til juleworkshops for hele familien i Julemandens Værksted.

Tivoli Friheden får Green Attraction miljømærke4.10.2023 13:35:13 CEST | Pressemeddelelse

Elektriske køretøjer, økologisk øl, LED-lys: Tivoli Friheden har gennem mange år arbejdet på at gøre parken mere grøn og miljøvenlig, og nu har forlystelsesparken fået et synligt bevis på arbejdet i form af en Green Attraction-certificering. Tivolidirektør Henrik Ragborg Olesen glæder sig over certificeringen, men slår samtidig fast, at Friheden ikke er i mål endnu. Og at Friheden ikke kun har ambitioner i forhold til miljøet men også til S'et i ESG.