Tinka-nissehuer: Julemærkehjemmene modtager stor donation
Salling Groups administrerende direktør Per Bank kom med en tidlig julegave, da han mandag 12. december overrakte en check på 427.332 kroner på Julemærkehjemmet i Hobro.
Den knap halve million kroner kommer fra salget af den populære Tinka-nissehue og går til driften af de fem Julemærkehjem i Danmark.
Huen har kostet 12 kroner, og de to af kronerne er gået ubeskåret til Julemærkehjemmene.
Salling Group melder om udsolgt af Tinka-nissehuerne fra alle landets butikker, og administrerende direktør Per Bank glæder sig over at kunne overrække checken på vegne af kunderne:
"Kunderne har taget overordentligt godt imod Tinka-nissehuerne, og der er en meget fin symbolik i, at de ved at købe huen ikke bare vækker begejstring hos de børn, der modtager dem, men samtidig er med til at glæde børn over hele landet. Jeg synes, det er helt fantastisk, at vi sammen med kunderne kan donere næsten en halv million kroner og på den måde være med til at give børnene på alle fem julemærkehjem en bedre hverdag og fremtid,” siger han.
Donationen har også skabt begejstring hos direktøren for Julemærkefonden, Søren Ravn Jensen, der er imponeret over det store beløb fra Salling Group.
“Det er en stor glæde for os at have modtaget næsten en halv million kroner. Det er en af de helt store donationer, og de mange penge er med til at sikre, at så mange børn som muligt kan få et godt ophold hos os,” siger han og fortæller, at en meget vigtig og ressourcekrævende del af julemærkehjemmenes arbejde er brobygningen til tiden efter opholdet.
Børnene på Julemærkehjemmet i Hobro var sammen med forstander Lise Claesson med til at modtage donationen fra Salling Group og fortalte om deres hverdag på hjemmene, og hvad opholdet betyder for dem.
”Det allerbedste er det fællesskab, man bliver en del af, når man er her. Allerede fra den første dag føler man sig faktisk som en del af gruppen. Og så er det også rart, at man får støtte til at komme godt tilbage i sin egen skole,” fortalte Maja og Natasja på 13 år, der også viste de to direktører rundt i huset efter den formelle overrækkelse af checken fra salget af Tinka-nissehuer.
Fakta om Julemærkehjemmene
- Hvert år hjælper Julemærkehjemmene op mod 1.000 børn i alderen 7-14 år.
- Børnene får et 10-ugers ophold på et af de fem Julemærkehjem.
- Det er børn, der bliver mobbet, er ensomme eller ikke tror, de er gode nok. Fælles for dem er, at de har brug for hjælp til at genfinde troen på dem selv og livet.
- For mange af dem bliver opholdet hos Julemærkehjemmene starten på en ny og lysere hverdag med bedre fysisk, mental og social styrke.
- Julemærkehjemmene modtager 2,8 procent i offentligt tilskud og er derfor helt afhængige af støtte fra private, virksomheder og fonde.
Kontakter
For yderligere information om Julemærkehjemmene:
Kommunikations- og presseansvarlig Thomas Elmegård: 40 41 36 61
Group CommunicationSalling Group
Tlf:8778 5002press@sallinggroup.comBilleder
Information om Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
Salling Group og Starbucks bakker op om national emballageordning: Indfører genbrugskopper fra i morgen30.4.2024 12:15:00 CEST | Pressemeddelelse
Borgmestrene i Danmarks tre største byer opfordrer regeringen til at indføre pant på takeaway-emballage. En ordning som Salling Group og Starbucks hilser velkommen.
Salling Group leverer rekordomsætning og udbygger positionen som markedsleder i Danmark29.4.2024 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Med rekordomsætning og forbedret indtjening genfandt Salling Group momentum i 2023 trods inflation og et ustabilt marked. Butikskonverteringer, nyåbninger og fokus på kunderne blev gennemgående overskrifter for dagligvarekoncernen i Danmark, Tyskland og Polen.
Paris 2024: Store danske virksomheder og topatleter: "Det ligger i vores DNA - Ingen vinder alene!"17.4.2024 13:15:09 CEST | Pressemeddelelse
Nu er der kun 100 dage til OL begynder i Paris. Kampagnen ’Ingen vinder alene’ sætter fokus på Danmarks unikke tilgang, når der skal opnås verdensklasse: Sammenhængen mellem bredde og elite. Danmarks olympiske partnere Salling Group, Danish Crown, Toyota, Poul Schmith og paralympisk partner Elsass Fonden er gået sammen med Team Danmark og Danmarks Idrætsforbund for at vise, hvorfor vi som land bliver ved med at lykkes med at skabe verdensstjerner.
Hæder til Salling Group og ØGO i anerkendt bæredygtighedsundersøgelse8.3.2024 14:10:00 CET | Pressemeddelelse
Salling Group er bedst i sin kategori, mens Nettos varemærke ØGO stryger ind i en samlet top fire i årets Sustainable Brand Index Award™.
Salling Group sætter kurs mod grønnere varetransport4.3.2024 13:52:37 CET | Pressemeddelelse
Transport af varer til Netto, føtex og Bilka skal senest med udgangen af 2040 ske uden fossile brændstoffer. Det vil årligt reducere CO2e-udledningen med knap 50.000 ton, og allerede nu beder Salling Group vognmændene sætte mål for reduktioner.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum