Tigerspring for HiFifreaks: Skal sælge Cambridge Audio i Skandinavien

HiFifreaks tager et tigerspring. Den unge iværksættervirksomhed med de vilde vækstrater skal nu sælge Cambridge Audio i Danmark, Sverige og Norge. En meromsætning på 25 millioner kroner og 10-15 flere ansatte er i sigte.
Tre mænd, der er glade for Cambridge Audio-aftalen: Fra venstre ejer Daniel Juel Nielsen, Tom Groves, European Sales Manager, Cambridge Audio og ejer Thomas Sillesen fra HiFifreaks.dk. Foto: PR

En appelsin af de helt store er faldet i HiFifreaks’ turban. Den unge, fremadstormende hi-fi-webshop på Amager, som sælger direkte til forbrugerne uden fordyrende mellemled, har landet en aftale med engelske Cambridge Audio og skal nu sælge det kendte topmærke til audiofile feinschmeckere i Danmark, Norge og Sverige.  Aftalen er et tigerspring for HiFifreaks, der overtager distributionen efter en anden, velkendt hi-fi-kæde i Danmark. I forbindelse med overtagelsen sænkes priserne med mellem 10 og 50 procent.

– Det vil formentlig øge vores omsætning med 25 millioner kroner og føre til 10-15 nyansættelser, fortæller Daniel Juel Nielsen, der er en af stifterne af HiFifreaks.

– Vi skal sælge hele deres produktkatalog, det vil blandt andet sige 35 hi-fi-produkter, syv sound bars og 30 højttalere, i Danmark, Norge og Sverige, tilføjer han. Der vil være produkter fra 1000 til 50.000 kroner.

Kan præsentere Edge-serien

Aftalen falder i hak på et yderst gunstigt tidspunkt, da det giver HiFifreaks mulighed for at præsentere Cambridge Audios ny topprodukt, jubilæumsserien Edge. Ni ingeniører har i anledning af Cambridge Audios 50 års jubilæum fået helt frie hænder i tre år til at skabe en ny forstærkerserie for blandt andet at hylde firmastifteren, professor Gordon Edge. Omkostninger, tidsforbrug og valg af komponenter skulle ikke diskuteres. Men de komponenter, der skulle vælges, skulle kun vælges ud fra, om de var med til at skabe den rene, ægte lyd, som var målet. Og nu kan topmodellen, en kombineret netværksforforstærker og effektforstærker til 50.000 kroner, erhverves på HiFifreaks.dk. Det samme kan resten af serien.

30 dages fortrydelsesret

Det ny samarbejde med Cambridge Audio ændrer ikke på HiFifreaks’ forretningsmodel, hvor fysiske butikker er erstattet af en webshop. Men kunderne risikerer ikke at købe katten i sækken. Der er en unik fortrydelsesret. Man kan lytte til sit ny anlæg i 30 dage og sende det tilbage, hvis man ikke er tilfreds. Blandt de mærker, HiFifreaks sælger er Audiolab, Boston Acoustics, Densen Audio, Kimber Kable, Marantz, Mission, Sumiko, STAX, Triangle, QED, Welltempered og Wharfedale.

Daniel Juel Nielsen
Medstifter, HiFifreaks.dk
daniel@hififreaks.dk

– Det vil formentlig øge vores omsætning med 25 millioner kroner og føre til 10-15 nyansættelser, fortæller Daniel Juel Nielsen, der er en af stifterne af HiFifreaks, om aftalen med Cambridge Audio. Foto: PR