Thomas Kjærsgaard udnævnt til administrerende direktør for Telia Danmark

Thomas Kjærsgaard, der har fungeret som Interim CEO i Telia Danmark siden september 2019, er i dag blevet udnævnt til administrerende direktør for televirksomheden. Thomas Kjærsgaard afløser Morten Bentzen, der forlod Telia ved udgangen af august 2019.
Thomas Kjærsgaard, administrerende direktør i Telia Danmark

Thomas Kjærsgaard kom til Telia Danmark i august 2018 som direktør for erhvervsforretningen fra en stilling som salgsdirektør i Microsoft. Gennem de seneste tre måneder har han desuden fungeret som Interim CEO for Telia Danmark, og indtræder fra i dag formelt i rollen som administrerende direktør.

Emil Nilsson, der er ansvarlig for Telias forretning i Danmark, Estland, Litauen og Eurasia, siger om udnævnelsen:

”Jeg er yderst tilfreds med, at Thomas har takket ja til rollen. Han er en forretningsdrevet leder med et højt ambitionsniveau og stærkt kundefokus. Samtidig har han den rigtige attitude med fokus på eksekvering, som er helt afgørende for at lykkes i det konkurrenceprægede danske telemarked.”

Mens Thomas Kjærsgaard har fungeret som Interim CEO, har han været med til at udarbejde rammerne for Telias nye organisationsstruktur, der træder i kraft ved årsskiftet. Thomas Kjærsgaard har ligeledes arbejdet intensivt med Telias strategiske retning og forretningsplaner for det kommende år, som han nu får det overordnede ansvar for at realisere.

Selv siger Thomas Kjærsgaard om udnævnelsen:

”Jeg er super glad og samtidig ydmyg over at få muligheden for at stå i spidsen for Telia i Danmark. Potentialet er stort i Telia og det bliver en fornøjelse at udvikle virksomheden til fordel for vores kunder sammen med alle mine engagerede og skarpe kolleger. En af mine topprioriteter bliver at sikre en klar retning for Telia med tydelige planer. Vi indleder 2020 med at sætte strøm til vores nye måde at arbejde på, der byder på et langt tættere samarbejde på tværs af Telia i Norden og Baltikum. Det vil gøre os hurtigere og mere fleksible i forhold til at lancere nye teknologier og services – og dermed styrker vi vores kundefokus og relevans i markedet.”

Thomas Kjærsgaard er 47 år og har en HD i finansiering fra Copenhagen Business School. Han bor i Ålsgårde med hustruen Pernille og parrets to døtre; Alberte (15 år) og Julie (18 år).

Se Thomas Kjærsgaards profil på Linkedin.

Thomas Kjærsgaard, administrerende direktør i Telia Danmark
Emil Nilsson, SVP, ansvarlig for Telias forretning i Danmark, Estland, Litauen og Eurasia