To stærke, interne profiler indtræder i Telia Danmarks direktion

Telia Danmark byder to interne profiler velkommen i topledelsen. Jakob Steen indtræder som privatkundedirektør mens Eva Lundgren indtræder i en nyoprettet rolle i direktionen som Director of Brand, Marketing & E-Commerce. Begge tiltræder dags dato.

Jakob Steen og Eva Lundgren indtræder i Telias Danmarks direktion

Torben Poulsen, CEO i Telia Danmark, der er del af Danmarks største energi- og telekoncern Norlys, glæder sig over at kunne udnævne to stærke, kommercielle profiler til de centrale roller i Telia Danmarks direktion:

”Både Jakob og Eva er vellidte Telia-talenter med stort forretningskendskab og solide resultater i bagagen. Jeg er glad for at byde dem velkommen i direktionen, hvor de vil bidrage til at styrke vores kommercielle fokus yderligere. Jakob og Eva er de helt rette til at videreudvikle vores forretning og teams. Deres faglighed og erfaringer er meget værdifulde i forbindelse med Telia Danmarks integration i Norlys A/S, hvor vi samler de kunderettede forretninger for at levere sammenhængende tele- og energiløsninger, der dækker hele husstandens og virksomhedens behov”.

Jakob Steen, privatkundedirektør
Jakob Steen har været i Telia Danmark i syv år, og har senest har været kommerciel direktør for privatforretningen, hvor han har spillet en central rolle i Telia Danmarks transformation og turnaround. I sin nye rolle som privatkundedirektør får Jakob ansvar for kundeservice, butikker, priser og produkter, kommercielle partnerskaber, customer engagement, supply chain samt hardwareforretningen.

Jakob har samlet set 19 års erfaring fra telebranchen, og har i sin tid i Telia Danmark tidligere været Director for Call me og før dette ligeledes for de mindre erhvervskunder (SOHO). Før Jakob kom til Telia Danmark var han kommercielt ansvarlig i CBB og har tidligere haft forskellige roller i Telenors privat- og erhvervsforretning på tværs af salgskanaler, kundeservice og retail.

Jakob Steen (39) bor i Brønshøj med Rebecca og parrets to tvillingepiger på fem år og sønnen på otte år. Jakob bruger fritiden med familien og foretrækker aktiv ferie, hvor skisport eller dykning er blandt favoritterne.

Eva Lundgren, Director of Brand, Marketing & E-Commerce
Eva Lundgren indtræder i en nyoprettet stilling i Telia Danmarks direktion som Director of Brand, Marketing & E-Commerce. Eva har stået i spidsen for Telia Danmarks samlede marketingindsats siden juli 2022, hvor hun har haft fokus på at styrke Telia Danmarks position på privat- og erhvervsområdet samt relanceringen af Call me.

Med Evas indtrædelse i direktionen styrker Telia Danmarks kommercielle fokus. Brand, Marketing & E-Commerce-funktionerne spiller en central rolle i forbindelse med Norlys-integrationen og den forestående opgave med rebrandingen til Norlys Mobil samt den fortsatte styrkelse og positionering af Call me.

Eva har 22 års erfaring med marketing fra roller som bl.a. Group Marketing Director i Bellagroup, Head of Marketing Effectiveness, Planning and Creative Brand Development i Thomas Cook Northern Europe samt Head of Brand & Marketing i Spies A/S.

Eva Lundgren (55) har tre børn på 16, 21 og 24, og ud over hunden Joey, går tiden med bestyrelsesarbejde, rejser, gør-det-selv-projekter, venner samt en dedikeret interesse i de fleste sportsgrene.

Torben Poulsen, CEO i Telia Danmark
Jakob Steen, privatkundedirektør i Telia Danmark
Eva Lundgren, Director of Brand, Marketing & E-Commerce i Telia Danmark

Om Telia

Telia Danmark er en del Norlys - Danmarks største integrerede energi- og telekoncern. Norlys er ejet af flere end 800.000 andelshavere og leverer energi, ladestandere, tv, internet, og mobiltelefoni til danskerne. Norlys ejer landets største elnet, landets største fibernet og halvdelen af landets største mobilnet. Derudover ejer Norlys aktiemajoriteten i Norlys Energy Trading og den grønne, cirkulære industripark Greenlab, samt halvdelen af Eurowind Energy, der er en førende udvikler af solcelle- og vindmølleparker. Vores 4.600 medarbejdere i Silkeborg, Aarhus, Aalborg, Esbjerg og København kæmper for et grønt og digitalt Danmark.