Telia udnævner Mortimer Liebman til direktør for erhvervsforretningen

Telia har i dag udnævnt Mortimer Liebman til direktør for Telia Enterprise i Danmark. Mortimer har været salgsdirektør i Telias erhvervsforretning siden november 2018, og han træder nu ind i Telias direktion.
Mortimer Liebman, nyudnævnt direktør for Telia Enterprise i Danmark
Mortimer Liebman (48 år) har 20 års erfaring med salg, marketing og ledelse fra it- og teknologivirksomheder. Mortimer har en lang baggrund i Microsoft, hvor han haft ledende roller og produktansvar indenfor salg og marketing på lokalt og europæisk niveau. Karrieren indledte Mortimer hos reklamebureauet McCann Erickson. Og i årene inden han kom til Telia drev Mortimer softwarevirksomheden Knowmio, der udviklede uddannelsesløsninger.

Telias administrerende direktør, Thomas Kjærsgaard, siger om udnævnelsen af Mortimer:

”Mortimer er og har været en meget central drivkraft i omstillingen af Telia Enterprise fra klassisk teleforretning til moderne techvirksomhed. Han er en meget dedikeret og visionær leder, der er vellidt blandt kunder, i direktionen og ikke mindst blandt medarbejdere i hele Telia. Han kender forretningen indgående og har spillet en afgørende rolle i at udarbejde strategien for Telia Enterprise. Det er derfor rigtig glædeligt, at han nu skal stå i spidsen for at få strategien ud at leve og gøre Telia til en endnu stærkere spiller på erhvervsmarkedet”.

Om sin nye rolle siger Mortimer selv:

”Jeg glæder mig meget til at træde ind i rollen med det fantastiske hold af kolleger, vi har i Telia, og til at fortsætte udviklingen af Telias erhvervsforretning. Gennem det seneste halvandet år har vi arbejdet dedikeret på at gøre forretningen mere agil og automatiseret. Samtidig har vi lanceret en række nye, softwarebaserede løsninger på toppen af vores centrale teleinfrastruktur, der bidrager til den grønne omstilling og skaber øget værdi for vores kunder. Det er derfor en utrolig spændende tid, vi står i, og jeg ser meget frem til at rykke vores forretning videre”.

Mortimer bor i Snekkersten med sin kone, Rikke, og parrets tre børn; Emilie (11), Gustav (17) og Elias (19). Mortimer er marketinguddannet fra Copenhagen Business School i Design and Communication Management.

Se Mortimer Liebmans profil på Linkedin.

Mortimer Liebman, nyudnævnt direktør for Telia Enterprise i Danmark
Thomas Kjærsgaard, administrerende direktør i Telia Danmark