Telia udnævner Charlotte Krog til direktør for HR, Kommunikation og Bæredygtighed

Telia har udnævnt Charlotte Krog til Head of HR, Communications & Sustainability. Charlotte tiltræder i rollen den 1. August 2022, hvor hun samtidig bliver en del af Telia Danmarks direktion.

Telias nye Head of HR, Communications & Sustainability, Charlotte Krog, starter i rollen den 1. august.

Charlotte Krog har været Talent Acquisition Partner med ansvar for Telia Danmarks rekrutteringsindsats siden maj 2021. Hun tiltræder sin nye rolle som Head of HR, Communications & Sustainability den 1. august, hvor hun også indtræder i Telia Danmarks direktion. Hun overtager rollen efter Mads Ohlsen, der har søgt nye udfordringer udenfor Telia.

Charlotte startede sin karriere i Telia, hvor hun fra 2004 til 2009 arbejdede som Quality Coordinator i kundeservice. Inden Charlotte vendte tilbage til Telia sidste år, arbejdede hun hos Goldman Sachs i New York, hvor hun fra 2014 havde en række forskellige roller indenfor Human Capital Management og rekruttering.

Charlotte har omfattende erfaring med bl.a. rekruttering, ledelse, coaching, medarbejderudvikling, forhandling, successionsplanlægning og procesoptimering.

Petr Cermak, CEO for Telia Danmark, sætter følgende ord på Charlottes udnævnelse:

"Charlotte er en passioneret people-person med stærke lederegenskaber. Hun er fremragende til interessenthåndtering på alle niveauer og erfaren i teamsamarbejde på tværs af grænser. Charlotte bliver en nøglespiller i Telias danske ledelsesteam – og er den helt rette til at stå i spidsen for at drive vores HR-, kommunikations- og bæredygtighedsdagsordner fremad.”

Selv siger Charlotte om sin nye rolle:

"Jeg er virkelig stolt over at få muligheden for at stå i spidsen for holdet af dedikerede medarbejdere i HR, Kommunikation og Bæredygtighed. Teamet spiller en central rolle i Telias igangværende transformation både hvad angår medarbejderudvikling og -engagement, forretningsunderstøttende kommunikation med vores interne og eksterne interessenter samt vores ambitiøse bæredygtighedsdagsorden. Jeg ser frem at løfte og udvikle Telia og medarbejderne yderligere med afsæt i vores klare strategi og kerneværdier.”

Charlotte er 37 år og har en bachelor i International Sales and Marketing Management fra Copenhagen Business Academy. Hun bor i Nærum med ægtefællen Anders og parrets to børn Adam på 2 år og Luca på 4 år.

Fritiden er de seneste par år gået med familien og flytningen fra New Jersey til først Lyngby og siden Nærum. Charlotte er medlem af DABGO, et netværk af erhvervsaktive internationale danskere, og ser frem til at genoptage en aktiv rolle i netværket sammen med andre hjemvendte udlandsdanskere.

Charlotte har for nyligt fundet løbeskoene frem igen, og nyder at give benene og tankerne frit spil i Dyrehaven som optakt til årets DHL-stafet.

Se hele Charlottes profil på Linkedin.

Petr Cermak, CEO Telia Danmark

Telia og Telenor sikrer ny grøn strøm til nettet gennem stor elkøbsaftale med Better Energy9.6.2022 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Telia og Telenor har indgået en elkøbsaftale med Better Energy, der betyder, at der bliver tilført 125 GWh om året af ny grøn og støttefri strøm til det danske elnet. På grund af aftalen vil Better Energy således opføre en ny solcellepark, der forventes nettilsluttet indenfor 2-3 år. Solcelleparken skal levere grøn strøm til Telia og Telenors mobilnetværk, som med aftalen vil dække ca. 75 % af selskabernes strømforbrug til netværket.