Telia og Google Cloud samarbejder om at levere bedre kundeservice via kunstig intelligens
Telia ACE gør det muligt for virksomheder og organisationer at møde kunderne på en smart, fleksibel og effektiv måde uanset tid, sted eller kanal. Kundeinteraktionen finder sted via opkald, chat, sociale medier og e-mail, og kundedialogen håndteres i stigende grad af sikre tekst- og stemmebaserede bots; de såkaldte ’virtuelle agenter’. Den teknologiske udvikling er gået stærkt og er nået langt på få år, men der er fortsat forbedringspotentiale eksempelvis indenfor servicekvalitet og tilgængelighed. Og her kan de seneste fremskridt inden for AI-teknologi hjælpe.
Intelligente virtuelle agenter
Googles Contact Center Artificial Intelligence (CCAI) er en AI-løsning til kundeservice, der består af intelligente, virtuelle agentfunktioner, der kan handle uafhængigt eller assistere kundeservicemedarbejderen i realtid. Hvis medarbejderen er optaget i en chat eller samtale med en kunde, kan Googles CCAI-løsning hente databaseoplysninger, guide gennem processer, søge supportsystemer eller analysere interaktionen i realtid og fuldt integreret med funktionerne i Telia ACE.
”Partnerskabet med Google Cloud giver vores kunder en af verdens mest avancerede AI-løsninger på Nordens førende kundeserviceplatform. Det forbedrer Telia ACE og gør den digitale interaktion til en endnu bedre oplevelse for vores kunders kunder,” siger Mathias Johansson, ansvarlig for AI & Automation i Telia.
"Telia ACEs software og tjenester i Norden koblet med Google Clouds AI-innovation er en effektiv teknologi til transformation af call centre, der møder kundernes behov for AI- og Machine Learning-teknologier i deres virksomheder," siger Eva Fors, Administrerende direktør Google Cloud Nordic Region.
Økosystem af tjenester
Med partnerskabet kan Telia også tilbyde kundeservice i Googles økosystem af tjenester og produkter, såsom Google Home og Google Assistant.
”Det er udgangspunktet for fremtidige kundemøder, og vi ser mange spændende muligheder fremover, eksempelvis inden for løsninger til det smarte hjem”, slutter Mathias Johansson.
Nøgleord
Kontakter
Mads HouePressechef
Tlf:28 27 01 71mads.houe@teliacompany.comBilleder
Links
Information om Telia Danmark
I Telia er vi begejstrede for digitaliseringens mange muligheder. Vi transformerer ny teknologi til konkrete produkter, der gør vores kunders hverdag mere farverig, virksomhederne mere effektive og samfundet endnu smartere.
Vi er ikke bare et teleselskab. Vi er en verden af digitale oplevelser og kommunikationen til dine venner, din familie, dine kolleger og dine kunder. Vi er mere end 700 nysgerrige medarbejdere, der forstår vores kunders ønsker og behov og igennem intelligente løsninger, bringer dem tættere på alt det, der betyder noget.
Vores netværk udgør grundstammen i digitaliseringen af Danmark. Det giver os både et ansvar og en mulighed for aktivt at gøre en positiv forskel ved at bidrage til den grønne omstilling, forbinde mennesker og gøre det trygt at færdes online. Det gør vi gennem udnyttelse og udforskning af digitaliseringens mange muligheder – til glæde for os alle.
Læs mere om os på telia.dk
Følg pressemeddelelser fra Telia Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Telia Danmark
Ny mobilnetværksmåling: Telia leverer på ambitionen om at tilbyde det bedste netværk til flest danskere26.4.2024 08:30:02 CEST | Pressemeddelelse
I en ny netværksundersøgelse fra den uafhængige benchmarking-analysevirksomhed umlaut scorer Telias mobilnetværk med 979 ud af 1000 mulige samlet set det højeste antal point blandt alle danske teleselskaber. Resultatet skal ses i lyset af de seneste års omfattende opgradering af Telias netværk med ny, kraftfuld og mere energieffektiv 5G-mobilteknologi.
Norlys’ køb af Telia Danmark er nu gennemført2.4.2024 15:56:12 CEST | Pressemeddelelse
Telia Danmark er nu en del af Danmarks største energi- og telekoncern Norlys. Med en fuldt dækkende teleforretning er Norlys klar til at skabe ny konkurrence til gavn for kunderne.
De 10 mest populære mobiler i februar + top fem mobiler indleveret til Telia Recycle1.3.2024 12:00:00 CET | Pressemeddelelse
På denne måneds topliste hos Telia er der hele fire mobilproducenter med. Apple dominerer listen med flest pladser, men er stærkt efterfulgt af Samsung. Hos Telia Recycle er iPhones endnu en gang de mest populære telefoner at aflevere til genbrug.
Norlys får grønt lys til køb af Telia Danmark28.2.2024 15:16:33 CET | Pressemeddelelse
Se pressemeddelelserne fra Norlys og Telia Company her: Norlys: Norlys får grønt lys til køb af Telia Danmark Telia Company: Sale of Telia Denmark to Norlys receives regulatory approval
De 10 mest populære mobiler i januar + top fem mobiler indleveret til Telia Recycle1.2.2024 12:00:00 CET | Pressemeddelelse
Apple ligger øverst, men Samsung står stærkt med både en plads i top 3 samt i alt tre modeller i top 10 for denne måneds mest populære mobiler. Hos Telia Recycle er iPhones som sædvanlig mest populære at aflevere til genbrug.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum