Telia leverer stabilt overskud trods corona-modvind
I løbet af andet kvartal af 2020 har Telia oplevet en fremgang på 14.000 kunder og har nu en samlet base på 1.472.000 mobilkunder. Den fortsat stigende kundetilfredshed får en del af æren for den positive udvikling, der primært er drevet af privatforretningen, hvor online-brandet, Call me, også har vind i sejlene.
”Vi oplever fortsat kundefremgang i en tid med stor usikkerhed grundet af corona-situationen og nedlukningen af Danmark. Medarbejderne har på forbilledlig vis omstillet sig til en anderledes hverdag, hvor vi i løbet af få måneder er gået fra, at stort set alle arbejdede hjemmefra til gradvist at være vendt tilbage til fuld arbejdsstyrke på kontoret og i vores butikker. Vores interne undersøgelser viser, at medarbejdere scorer henholdsvis 88% på holdånd og 84% på samarbejde i perioden. Kollegernes indstilling og dedikerede kundefokus i denne svære tid fortjener et kæmpe high-five herfra – med behørigt afsprittede hænder”, fortæller Telias danske CEO, Thomas Kjærsgaard.
EBITDA stort set uændret trods nedlukningen af Danmark
I årets andet kvartal leverer Telia et stabilt overskud (EBITDA) på 178 mio. dk, hvilket er 0,5% mindre end samme kvartal året før. Samtidig lander Telias service revenue for perioden på 694 mio. danske kroner mod 749 mio. danske kroner året før.
”Resultatet er påvirket af, at vi har haft halvdelen af vores butikker i storcentre lukket i en periode, hvor vi samtidig har oplevet en markant nedgang i roaming-indtægterne grundet den kraftigt reducerede rejseaktivitet i og udenfor Danmark. Mod dette usædvanlige og udfordrende bagtæppe er jeg godt tilfreds med, at vi leverer et stabilt overskud sammenlignet med samme periode sidste år”, slutter Thomas Kjærsgaard.
Telia har i løbet af kvartalet haft hovedfokus på at opretholde den kritiske teleinfrastruktur, så kunderne har kunnet benytte mobil- og datatjenester både hjemmefra, på farten og fra arbejdspladserne. I kvartalet har Telias kunder periodevist brugt op til 40% mere data og 60% mere taletid end normalt.
Telia har været ude med nyheden om, at elforbruget i televirksomhedens datacentre, netværk, butikker og hovedkontor nu er grønt – og har endvidere annonceret flere innovative IoT-cases og partnerskaber blandt andet omkring livreddende hjertestartere og ressourcebesparende flådeløsninger til danske virksomheder.
NØGLETAL |
Q2 2019 |
Q2 2020 |
Service Revenue |
749 mio. dkk |
694 mio. dkk |
EBITDA |
179 mio. dkk |
178 mio. dkk |
Telia Danmark er organiseret som filial under Telia Company. Derfor aflægges Telia Danmarks regnskab fra Stockholm og i svenske kroner. De ovenstående beløb er omregnet til danske kroner.
Det samlede Q2-resultat for Telia Company er tilgængeligt på Investor Relations-sitet: https://www.teliacompany.com/en/investors/
Kontakter
Mads HouePressechef
Tlf:28 27 01 71mads.houe@teliacompany.comBilleder
Information om Telia Danmark
I Telia er vi begejstrede for digitaliseringens mange muligheder. Vi transformerer ny teknologi til konkrete produkter, der gør vores kunders hverdag mere farverig, virksomhederne mere effektive og samfundet endnu smartere.
Vi er ikke bare et teleselskab. Vi er en verden af digitale oplevelser og kommunikationen til dine venner, din familie, dine kolleger og dine kunder. Vi er mere end 700 nysgerrige medarbejdere, der forstår vores kunders ønsker og behov og igennem intelligente løsninger, bringer dem tættere på alt det, der betyder noget.
Vores netværk udgør grundstammen i digitaliseringen af Danmark. Det giver os både et ansvar og en mulighed for aktivt at gøre en positiv forskel ved at bidrage til den grønne omstilling, forbinde mennesker og gøre det trygt at færdes online. Det gør vi gennem udnyttelse og udforskning af digitaliseringens mange muligheder – til glæde for os alle.
Læs mere om os på telia.dk
Følg pressemeddelelser fra Telia Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Telia Danmark
Norlys’ køb af Telia Danmark er nu gennemført2.4.2024 15:56:12 CEST | Pressemeddelelse
Telia Danmark er nu en del af Danmarks største energi- og telekoncern Norlys. Med en fuldt dækkende teleforretning er Norlys klar til at skabe ny konkurrence til gavn for kunderne.
De 10 mest populære mobiler i februar + top fem mobiler indleveret til Telia Recycle1.3.2024 12:00:00 CET | Pressemeddelelse
På denne måneds topliste hos Telia er der hele fire mobilproducenter med. Apple dominerer listen med flest pladser, men er stærkt efterfulgt af Samsung. Hos Telia Recycle er iPhones endnu en gang de mest populære telefoner at aflevere til genbrug.
Norlys får grønt lys til køb af Telia Danmark28.2.2024 15:16:33 CET | Pressemeddelelse
Se pressemeddelelserne fra Norlys og Telia Company her: Norlys: Norlys får grønt lys til køb af Telia Danmark Telia Company: Sale of Telia Denmark to Norlys receives regulatory approval
De 10 mest populære mobiler i januar + top fem mobiler indleveret til Telia Recycle1.2.2024 12:00:00 CET | Pressemeddelelse
Apple ligger øverst, men Samsung står stærkt med både en plads i top 3 samt i alt tre modeller i top 10 for denne måneds mest populære mobiler. Hos Telia Recycle er iPhones som sædvanlig mest populære at aflevere til genbrug.
Norlys sætter navn på kommende mobildirektør31.1.2024 09:18:13 CET | Pressemeddelelse
Se pressemeddelelsen fra Norlys her.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum