TELIA LANCERER AVANCERET FIREWALL-BESKYTTELSE MOD ØGET CYBERKRIMINALITET

Cyberkriminalitet er nu verdens 13. største økonomi. Og i Danmark har to tredjedele af alle virksomheder været udsat for cyberangreb. Den aktuelle Corona-situation skaber grobund for endnu flere angreb, når medarbejderne arbejder hjemmefra via systemer, der ikke alle holdes konstant opdaterede.

To tredjedele af alle danske virksomheder har været udsat for cyberangreb.
Cyberkriminelle netværk lever af at skaffe adgang til og trække information og penge ud af virksomheder. Det kræver avancerede og konstant opdaterede sikkerhedssystemer at holde dem ude af de vitale IT-systemer.

Telia Erhverv, der har sikkerhed som et defineret fokusområde, lancerer på den baggrund en Managed Firewall-løsning, der er Telias mest avancerede og dynamiske sikkerhedssystem til dato.

Telia Managed Firewall er cloud-baseret, hvilket betyder, at virksomheden undgår fysisk udstyr, der tager plads og bliver forældet. Cybersikkerheden leveres via en centralt monitoreret virtuel server, der løbende vedligeholdes og konfigureres af Telias sikkerhedskonsulenter på baggrund af konstant opdaterede risikoanalyser.

”Cybersikkerhed fylder mere og mere hos vores kunder. Det er ikke længere kun de helt store virksomheder, der er mål for avancerede cyberangreb – men i stigende grad også de små og mellemstore virksomheder. Det er dog langt fra alle virksomheder, der har ressourcerne til at holde deres sikkerhedsløsninger opdaterede. I den aktuelle situation, hvor mange arbejder hjemmefra og mængden af cyberangreb intensiveres, er det afgørende at have de rette sikkerhedsforanstaltninger på plads”, pointerer Mortimer Liebman, salgsdirektør for Telias erhvervsforretning.

Telia Managed Firewall er en abonnementsbaseret løsning, der kan skaleres og tilpasses til den enkelte virksomheds størrelse og behov. Udover installation, konfiguration, testforløb samt løbende vedligeholdelse får virksomheden månedlige hændelsesrapporter, som tydeliggør de nøglebegivenheder, der har været på virksomhedens netværk.

Den nye sikkerhedsplatform er baseret på en firewall fra amerikanske Palo Alto Networks, som gennem mange år har defineret standarden inden for sikkerhedsteknologi. Hele otte år i træk er Palo Altos Firewall for virksomheder kåret som markedets bedste i The Gartner Magic Quadrant.

To tredjedele af alle danske virksomheder har været udsat for cyberangreb.
Mortimer Liebman, salgsdirektør for Telias erhvervsforretning

Vi er Telia Company, den nye generation af teleselskab. Vores mere end 20.000 talentfulde kollegaer servicerer hver dag millioner af kunder i en af verdens mest teknologimodne regioner. Med en stærk tele-infrastruktur er vi samlingspunkt for det digitale økosystem, som hver dag gør det muligt for private, virksomheder og samfund at følge lige præcis det, som giver allermest mening for netop dem – på deres egne betingelser. Med hovedkvarter i den nordiske region – epicenter for innovation og teknologi - er vi klar til at forandre branchen og bringe hele verden endnu tættere på vores kunder.

TELIA INDGÅR NY AFTALE MED DISCOVERY NETWORKS8.3.2020 16:18:32 CETPressemeddelelse

Telia og Discovery Networks har fortsat forhandlingerne efter kontraktudløbet tidligere på ugen. Parterne er nu nået til enighed om aftalevilkårene for den kommende periode. Det betyder, at Discovery Networks-kanalerne atter er at finde i Telias TV-pakker. Som en del af aftalen vil det på sigt også blive muligt at købe Dplay – Discovery Networks streamingtjeneste – via Telias service- og underholdningsunivers.