Telia klar til sikker genåbning af 22 butikker

På mandag slår Telia igen dørene op til 22 af teleselskabets 42 butikker. Det drejer sig om Telias strøgbutikker – mens forretningerne i landets storcentre forbliver lukkede indtil videre.

Telias 22 strøgbutikker åbner igen den 1. marts. Arkivfoto af Telias butik i Køge.

Alle Telias 42 butikker i Danmark har holdt lukket siden jul, hvor mere end 200 butiksmedarbejdere måtte gå på juleferie med en hjemsendelse grundet corona-nedlukning. Efterfølgende har knap 100 butiksmedarbejdere hjulpet til med den telefoniske rådgivning i Telias kundecenter, der har modtaget flere henvendelser end normalt grundet de lukkede butikker.

Der er derfor med stor glæde, at Telia atter kan slå dørene op til 22 strøgbutikker mandag den 1. marts som følge af Regeringens plan for en begrænset genåbning af Danmark. Fra mandag bliver det således igen muligt at få personlig betjening af Telias butiksmedarbejdere, der kan rådgive om alt fra mobilabonnementer og telefoner til udstyr, bredbånd samt tv-produkter med mere.

Butiksåbningerne betyder også, at det igen bliver muligt at indlevere brugte mobiltelefoner til genanvendelse gennem Telia Recycle, der også udløser rabat i forbindelse med køb af ny telefon. Samtidig forlænger Telia fristen for at bytte julegaver til udgangen af april 2021.

”Vi ser meget frem til igen at kunne rådgive og servicere kunderne i vores strøgbutikker. Fra mandag morgen står vi klar i 22 nyrengjorte butikker med indskærpede corona-retningslinjer, hvor vi vil møde kunderne med et smil bag mundbindet”, siger Lone Kyhl Hendriksen, Head of Consumer & Channels hos Telia.

Sikkerheden i højsædet
Telia følger retningslinjerne for en sikker genåbning nøje. Det tilladte antal kunder i de enkelte butikker vil fremgå ved indgangen. Telia vil sikre et højt rengøringsniveau i butikkerne, der også er udstyret med afskærmning og håndsprit. Telias medarbejdere bærer mundbind eller visir og evt. handsker, og kunderne skal ligeledes benytte mundbind.

Find nærmeste åbne butik
Funktionen 'Find butik' viser placeringen af Telias butikker og deres åbningstider.

På mandag åbner Telias butikker i Aalborg, Aarhus, Fredericia, Frederiksberg, Frederikshavn, Helsingør, Hillerød, Holbæk, Holstebro, København K, København N, Køge, Nykøbing Falster, Nykøbing Mors, Odense, Randers, Roskilde, Rønne, Silkeborg, Svendborg, Vejle og Viborg.

Telias butikker i landets storcentre forbliver lukkede indtil videre, da de øvrige corona-restriktioner er forlænget til 5. april 2021.

Lone Kyhl Hendriksen, Head of Consumer & Channels hos Telia.

Telia reducerer klimaaftryk med 6.000 ton CO2 i et coronapræget 202011.3.2021 08:00:00 CET | Pressemeddelelse

Telias samlede klimaaftryk er faldet med 8% - omkring 6.000 ton CO2 - i et 2020 præget af coronakrise og de store nedlukninger af samfundet. Det viser Telias netop offentliggjorte bæredygtighedsrapport for 2020. Rapporten viser også, at et fald i affaldsmængden på 30% samt en mere effektiv lagerstyring har bidraget til at reducere teleselskabets klimaaftryk. Endnu et skridt mod at opnå klimaneutralitet senest i 2030.