Telia Danmark ansætter Zornitsa Radkova-Lund som CFO

Zornitsa Radkova-Lund kommer fra en stilling som Head of Business Performance i Telia Norges privatforretning. Hun tiltræder som CFO i Telia Danmark den 1. september 2021.
Zornitsa Radkova-Lund tiltræder som CFO for Telia Danmark den 1. september 2021.

Zornitsa Radkova-Lund, 41 år, har arbejdet i telebranchen i 13 år og har mere end 10 års erfaring fra ledende finansroller. Hun kommer senest fra stillingen som Head of Business Performance i Finans hos Telia Norge.

Zornitsa har tidligere været CFO i Stokke, der producerer børnemøbler, samt CFO for privatmarkedet hos Telenor i Norge. Finanskarrieren indledte hun hos medicinalvirksomheden Alliance UniChem Norway AS i 2002.

Thomas Kjærsgaard, administrerende direktør i Telia Danmark, ser frem til at Zornitsa bliver en del af ledelsen i Telia Danmark:

”Zornitsa er en forretningsorienteret leder, der har stor erfaring med at drive og udvikle stærke finansteams. Telia Danmark er i gang med en stor forretningstransformation, der understøtter vores treårs-strategi. Finansteamet skal fremover spille en endnu mere central rolle i tæt samarbejde med alle dele af forretningen. Hun er den helt rigtige profil til at lede denne udvikling. Jeg er derfor glad for, at hun slutter sig til Telia og til den danske direktion den 1. september.”

Om sin nye rolle som CFO i Telia Danmark siger Zornitsa selv:

”Jeg ser meget frem til at skulle lede og udvikle Finans i Telia. Det danske telemarked er stærkt konkurrencepræget, hvilket stiller høje krav til finansfunktionens samarbejde med forretningen. Jeg ser frem til at bringe mine finansielle, kommercielle og ledelsesmæssige kompetencer i spil, for sammen med finansteamets dygtige og dedikerede kolleger at bidrage til realiseringen af Telias ambitiøse strategi”.

Zornitsa Radkova-Lund, der oprindeligt er fra Bulgarien, har boet i Norge siden 1998. Hun har en Master i Business and Economics fra Norwegian School of Business (2003).

Zornitsa bor i Fornebu nær Oslo med sin mand, Magnus, og parrets to børn; Iselin (3 år) og Nora (8 år).

Se Zornitsa Radkova-Lunds profil på Linkedin:

Thomas Kjærsgaard, CEO for Telia Danmark