TELIA ANSÆTTER LONE KYHL HENDRIKSEN SOM DIREKTØR FOR SALES & CUSTOMER SERVICE

Lone Kyhl Hendriksen indtræder i Telia Danmarks ledelsesteam til april 2020. Som direktør for den nye enhed, Sales & Customer Service, får hun det overordnede ansvar for kundeservice på tværs af Telias privat- og erhvervsforretning, butikker, telesalg samt online-salg.

Lone Kyhl Hendriksen indtræder i Telia Danmarks ledelsesteam til april 2020 som direktør for Sales & Customer Service
Lone Kyhl Hendriksen kommer til Telia fra forsikringsselskabet Tryg, hvor hun har været salgsdirektør siden maj 2017. Hun har erfaring fra virksomheder som Carlsberg, Købstædernes Forsikring og Forsikringsakademiet, hvor hun har haft ledende roller inden for salg, kundeservice og marketing. Hun indtræder i Telia Danmarks direktion den 15. april 2020.

Thomas Kjærsgaard, Telias administrerende direktør i Danmark, glæder sig til, at Lone bliver en vigtig del af Telias danske lederteam:
”Lone er et perfekt match for os til at stå i spidsen for den del af vores organisation, der samler vores kundeservice- og salgsindsats. Hendes store kundeerfaring, sunde ledelsesværdier og stærke eksekveringsevner bliver et værdifuldt bidrag til både vores forretning, den danske direktion og alle vores medarbejdere”.

Den nye enhed ser dagens lys som led i en større organisationsændring i Telia, hvor blandt andet alle it- og produktafdelinger samles i ét team på tværs af Norden og Baltikum fra 2020. Omorganiseringen skal styrke televirksomhedens kundefokus og relevans i markedet samt hastighed og fleksibilitet i lanceringen af nye teknologier og services baseret på et styrket globalt samarbejde.

Om sin nye rolle som direktør for Sales & Customer Service i Telia siger Lone Kyhl Hendriksen selv:
”Jeg ser meget frem til at blive en del af holdet hos Telia. Rollen som udfordrer på det dynamiske, danske telemarked kombineret med Telias værdisæt, der bygger på åbenhed og ordentlighed, passer perfekt til mig. Sammen med mit nye team vil jeg arbejde på at skabe en stærk salgskultur, der skaber endnu flere loyale og tilfredse kunder. Samtidig vil vi sikre en god og sammenhængende kundeoplevelse hos Telia – uanset om man møder os via kundeservice på telefonen, i vores butikker, onlineshop eller telesalg.”

Lone Kyhl Hendriksen er 48 år og uddannet Cand.merc.int fra CBS. Hun bor i Rungsted med ægtefællen Lars og parrets tre drenge på 14, 17 og 20 år.

Se Lones’ profil på Linkedin.

Thomas Kjærsgaard, CEO i Telia Danmark

Vi er Telia Company, den nye generation af teleselskab. Vores mere end 20.000 talentfulde kollegaer servicerer hver dag millioner af kunder i en af verdens mest teknologimodne regioner. Med en stærk tele-infrastruktur er vi samlingspunkt for det digitale økosystem, som hver dag gør det muligt for private, virksomheder og samfund at følge lige præcis det, som giver allermest mening for netop dem – på deres egne betingelser. Med hovedkvarter i den nordiske region – epicenter for innovation og teknologi - er vi klar til at forandre branchen og bringe hele verden endnu tættere på vores kunder.