Telia ansætter Eva Lundgren som Brand- & Marketingdirektør

Telia Danmark har ansat Eva Lundgren som teleselskabets nye Brand- & Marketingdirektør. Eva tiltræder den 1. juli 2022, hvor hun får det overordnede ansvar for Telias tre brands, der tæller Telia på privat- og erhvervsområdet samt Call me.

Telias nye Brand- & Marketingdirektør, Eva Lundgren, starter i rollen den 1. juli 2022

Eva har mere end 20 års erfaring med marketing. Hun kommer fra en stilling som Group Marketing Director i Bellagroup, og har tidligere bl.a. været Head of Marketing Effectiveness, Planning and Creative Brand Development i Thomas Cook Northern Europe samt Head of Brand & Marketing i Spies A/S, hvor hun stod bag den prisvindende kampagne ”Do it for Denmark”.

Hos Telia kommer Eva til at arbejde tæt sammen med de øvrige salgs- og servicekanaler for at sikre gode kundeoplevelser og med ansvaret for at styrke Telias brands og positioner på markedet. Sidste år relancerede Telia de tre brands, så de står skarpt i markedet med Telia Privat, der dækker familiens behov for mobiltelefoni, internet og underholdning, Telia Erhverv til de danske virksomheder samt lavprisselskabet Call me.

”Eva er en innovativ, kreativ og modig marketingprofil med mange interessante erfaringer og successer i rygsækken. Hun er rutineret i at balancere branding- og kampagneaktiviteter i konkurrenceintensive brancher. Jeg glæder mig at få hende ombord,” siger Lone Hendriksen, direktør for Telias danske privatmarked.

Gennem hele karrieren har Eva været med til at udvikle kommercielt succesfulde brands. Hun har bl.a. erfaring med kunderejser, digitale løsninger, branding, medieplanlægning og kreativ produktion.

”Jeg ser frem til at starte i rollen som Brand & Marketing Director i Telia, hvor hverdagen byder på talrige taktiske indsatser samt den langsigtede opgave med at bygge stærke brands. Jeg vil bidrage med et stærkt kundefokus, en innovativ tilgang tilsat en god portion mod, for at vi som team kan skabe resultater på både kort og længere sigt.”

Uddannelsesmæssigt har Eva en Cand. Merc. i Marketing fra Copenhagen Business School suppleret med bl.a. en elitecoach-uddannelse fra Team Danmark.

Se hele Eva Lundgrens profil på Linkedin: https://dk.linkedin.com/in/eva-lundgren-9b5a8b3

Lone Hendriksen, direktør for Telias danske privatmarked

Telia og Telenor sikrer ny grøn strøm til nettet gennem stor elkøbsaftale med Better Energy9.6.2022 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Telia og Telenor har indgået en elkøbsaftale med Better Energy, der betyder, at der bliver tilført 125 GWh om året af ny grøn og støttefri strøm til det danske elnet. På grund af aftalen vil Better Energy således opføre en ny solcellepark, der forventes nettilsluttet indenfor 2-3 år. Solcelleparken skal levere grøn strøm til Telia og Telenors mobilnetværk, som med aftalen vil dække ca. 75 % af selskabernes strømforbrug til netværket.

Nu kan du købe næsten nye mobiltelefoner hos Telia9.5.2022 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Telia lancerer nu ”Næsten Ny”, der giver kunderne mulighed for at købe en brugt mobiltelefon, der er serviceret, renset og klargjort, så den fremstår som næsten ny. Brugte mobiltelefoner er godt for både kundens pengepung og klodens ressourcer. Og Telia giver 12 måneders garanti og 24 måneders reklamationsret på de brugte telefoner, hvilket giver forbrugeren de samme vilkår som ved køb af en helt ny mobil.