Guldborgsund Kommune

Stor undersøgelse af tilfredsheden med Guldborgsund Kommune

Del
Hvor tilfredse er borgerne i Guldborgsund Kommune egentlig med at bo i kommunen? Det spørgsmål skal en stor gruppe borgere nu svare på, når kommunen udsender et spørgeskema.
Borgerne i Guldborgsund Kommune bliver igen spurgt om deres tilfredshed med kommunen. Foto: Guldborgsund Kommune
Borgerne i Guldborgsund Kommune bliver igen spurgt om deres tilfredshed med kommunen. Foto: Guldborgsund Kommune

Hvad synes du om livskvaliteten i vores kommune? Hvordan oplever du kontakten med kommunen, og hvad mener du om kommunens pasningstilbud eller kulturliv? Og hvad synes du, at kommunen særligt skal prioritere? Det er blot nogle af de spørgsmål om kommunen, som 6.000 borgere nu bliver bedt om at tage stilling til i en undersøgelse af borgernes tilfredshed med Guldborgsund Kommune.

”Undersøgelsen giver os et godt billede af, hvor kommunen gør det godt og hvor vi kan blive bedre. Samtidig får vi også indblik i hvad der er vigtigt for borgerne og hvad de prioriterer. Det er nu tredje gang i denne byrådsperiode, at vi laver denne måling, så nu kan vi se hvordan tilfredsheden har udviklet sig over de sidste 3-4 år. Resultatet af undersøgelsen vil vi bruge når, når vi skal prioritere de kommende års opgaver på ældreområdet, omkring idrætsfaciliteter eller noget helt tredje” fortæller borgmester John Brædder.

Undersøgelsen sættes i gang i uge 21 og løber frem til den 15. juni. De 6.000 tilfældigt udvalgte borgere får en besked i deres e-Boks med et link til undersøgelsen.

”I vores kommune har vi en vision om, at vi sammen med borgerne kan skabe et endnu stærkere Guldborgsund. Da vi i januar 2018 startede denne byrådsperiode var over 500 borgere med til at forme den strategi, vi siden da har arbejdet efter. Disse målinger giver os indsigt i borgernes tilfredshed med den strategi vi har lagt, og de prioriteringer vi har taget” siger John Brædder og fortsætter ”Vi er meget opmærksomme på borgernes ønsker og prioriteringer, og for at få så godt et grundlag som muligt for kommunens indsatsområder fremover, er det vigtigt med borgeres input. Vi kan selvfølgelig ikke efterkomme alle ønsker, men vi er meget interesserede i at få borgernes synspunkter frem, og det er undersøgelsen et godt værktøj til” slutter borgmester John Brædder.

Det er tredje gang undersøgelsen gennemføres. Første gang var i starten af byrådsperioden før sommerferien i 2018 og anden gang var i efteråret 2019. Undersøgelsen foretages af Plan Gruppen, som er det firma der har udviklet undersøgelsen i samarbejde med en række kommuner. Resultatet af undersøgelsen er klar i begyndelsen af juli. 

Fakta: Emner i tilfredshedsundersøgelsen:

  • Kommunen som levested
  • Information, kontakt, betjening
  • Institutioner, skoler, ældre
  • Infrastruktur, transport, miljø
  • Kultur og fritid
  • Sundhed
  • Politik/demokrati
  • Prioriteringer
  • Kommentarer fra borgerne

Kontakter

Billeder

Borgerne i Guldborgsund Kommune bliver igen spurgt om deres tilfredshed med kommunen. Foto: Guldborgsund Kommune
Borgerne i Guldborgsund Kommune bliver igen spurgt om deres tilfredshed med kommunen. Foto: Guldborgsund Kommune
Download

Information om Guldborgsund Kommune

Guldborgsund Kommune
Guldborgsund Kommune
Parkvej 37
4800 Nykøbing F

54 73 10 00http://www.guldborgsund.dk/

Følg pressemeddelelser fra Guldborgsund Kommune

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Guldborgsund Kommune

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye