Stemmerekord i Region Sjælland: Her er Velliv Foreningens nye repræsentantskab

Formand for Velliv Foreningen, Peter Gæmelke

Medlemmerne af Velliv Foreningen i Region Hovedstaden og Region Sjælland har nu valgt 24 medlemmer, som fremover skal sidde i Velliv Foreningens repræsentantskab. Sjællænderne satte stemmerekord.

Engagement blev kendetegnet for det netop overståede valg i Velliv Foreningen i Region Hovedstaden og Region Sjælland. Først i form af 56 engagerede kandidater, der stillede op til repræsentantskabet, og efterfølgende i form af en stor stemmeaktivitet i forhold til samme valg i de to regioner i 2016.

Region Sjælland satte stemmerekord for alle valg i alle regioner. 12,1 % af medlemmerne stemte, hvilket er en stigning på 2 procentpoint i forhold til seneste valg i regionen. Også Region Hovedstadens medlemmer var flittige. Her stemte 9,8% af medlemmerne, hvilket er en stigning på 1 procentpoint i forhold til sidste gang.

Resultatet glæder formand for Velliv Foreningen, Peter Gæmelke, da det øger opbakningen til foreningens arbejde.

”Det er medlemmerne, der sætter retningen for Velliv Foreningens og pensionsselskabet Vellivs udvikling og samfundsengagement. Derfor er vi meget tilfredse med, at engagementet er steget så meget i forhold til seneste valg i regionerne,” siger han.

Her er de nye repræsentanter
Peter Gæmelke hæfter sig også ved den store indsats, som de 56 kandidater har ydet under valget.

”Kandidaterne er hovedårsagen til det gode valgresultat. Deres aktiviteter har båret engagementet fremad. Det er et sundt tegn, at så mange ønsker at tage ansvar og være med til at bestemme retningen for foreningen,” siger Velliv Foreningens formand, der også glæder sig over, at repræsentantskabet fortsat er bredt sammensat af medlemmer med forskellige profiler.

Blandt de 56 kandidater skulle der kun besættes 24 pladser fordelt på 17 pladser i Region Hovedstaden og 7 pladser i Region Sjælland. Den endelige stemmeoptælling var derfor ventet med spænding, da kandidaterne for kort tid siden fik den tilsendt.

Valgt i Region Hovedstaden er:
Mona Svan, København
Marianne Blus, Rudersdal
Finn Nicolaisen, København
Dorrit Groth Brandt, Allerød
Charlotte Antonsen, Rudersdal
Kent Petersen, København
Kasper Mok Andersen, København
Rune Holm, Bornholm
Keld Volder, København
Jens Ohlsson, Albertslund
Ane Skytte Leth Hendriksen, Gentofte
Lis Knudsen, Frederikssund
Jørn Astrup Hansen, København
Felix Henriksen, København
Irene Cristina Lauridsen, Gladsaxe
Thomas Ryde, Ballerup
Hans-Henrik Pless Sandland, Egedal

Valgt i Region Sjælland er:
Lene Klejs Stuhr, Roskilde
Cathrine Riegels Gudbergsen, Næstved
Poul Buur, Slagelse
Jens-Peter Hansen, Vordingborg
Lars Erik Clausen, Næstved
Katja Thorsteen Larsen, Kalundborg
Peter Lück, Lolland

Det samlede antal stemmeberettigede for Region Hovedstaden var 113.254 og 46.572 for Region Sjælland. Den samlede oversigt over valgte og stemmetal kan findes på foreningens hjemmeside.

Kontakt:
Formand for Velliv Foreningen
Peter Gæmelke
Mail: pg@roj-landbrug.dk

Adm. direktør for Velliv Foreningen
Lars Wallberg
Mail: law@vellivforeningen.dk

Formand for Velliv Foreningen, Peter Gæmelke
Stemmeprocenter fordelt på regioner for nuværende og tidligere valg i Velliv Foreningen.