Søndagens Premier League-kamp på Xee var mest sete siden 2000

Søndagens kamp mellem Liverpool og Manchester United på Xee var den mest sete Premier League-kamp i 20 år.

Søndagens topopgør mellem Liverpool og Manchester United havde 279.000 seere, hvilket betyder, at kampen er den mest sete Premier League-kamp i Danmark siden 2000. Før 2000 blev seertallene opgjort på en anden måde, og det er derfor ikke muligt at sammenligne længere tilbage.

”Vi er utrolig glade for, at så mange danskere ser med på Xee, når der spilles Premier League. Både Liverpool og Manchester United kæmper om førstepladsen i Premier League, og begge hold har store fanbaser her i Danmark. Derfor var det også forventet, at mange danskere ville se med, men at kampen ligefrem ville blive den mest sete Premier League-kamp de sidste 20 år eller mere, det havde vi ikke regnet med,” siger Kim Poul Christensen, mediedirektør i Nuuday.

Kampen mellem Liverpool og Manchester United endte 0-0.

Xee har det seneste år oplevet en støt stigning i seertallet og har med danske serier som Sunday, 29 og Limboland også slået sit navn fast inden for originalt dansk indhold. I 2021 er Xee’s danske serier nomineret til hele 13 priser ved både TV Prisen, Robert Prisen og Billedbladets Tv-Guld.

Fakta om Premier League-dækningen på Xee 2019-2022

• Der vises 116 Premier League-kampe på Xee. I alt er der 232 kampe per sæson, og Nordic Entertainment Group viser de andre 116.
  • Signe Vadgaard er vært på Xees studieudsendelser (pt. er Jesper Simo barselsvikar), som produceres af TV3 Sport med kendte eksperter og kommentatorer såsom Jan Mølby, Carsten Werge, Per Frimann, Stig Tøfting, Martin Jørgensen, Peter Kjær, Jesper Grønkjær, Niels-Christian Frederiksen mfl.
  • Xee er tilgængelig for alle YouSee’s tv-kunder – altså omkring en million danske husstande.
  • Desuden er Xee tilgængelig for kunder hos YouTv, Stofa, Boxer og Viasat.