Snakker du med Mutti om din arbejdstrivsel?

Velliv Foreningen inviterer igen i år alle danske arbejdspladser til at fejre Danmarks Mentale Sundhedsdag. Arbejdspladser kan få 10.000 kr. til et event, der sætter gang i snakken om arbejdstrivslen på arbejdspladsen - i stedet for med Mutti.
AmuSyd i Kolding var en af de arbejdspladser, der sidste år deltog i Danmarks Mentale Sundhedsdag og satte gang i samtalen.

Danmarks Mentale Sundhedsdag foregår i år den 10. oktober, og der er nu åbnet for ansøgning til 10.000 kr. til et arrangement for arbejdspladsen. Formålet er, at ledelse og medarbejdere sætter gang i samtalen om trivsel og arbejdsglæde på jobbet – gerne med hjælp fra en fagprofessionel.

Tal med de rigtige
Mutti må indimellem lægge øre til meget brok over arbejdet. Eller måske har du selv en ven, der alt for ofte vender tilbage til, hvor hårdt det er at skulle engagere sig 100 % i alt for mange klienter. Og hvor gerne man end vil hjælpe og give gode råd, så er det noget, der bedst løses på arbejdspladsen. Velliv Foreningen opfordrer derfor i år gennem to kampagnefilm arbejdspladserne til at tale med de rigtige, og giver 10.000 kr. til at sætte spot på problemstillingerne og starte samtalen.

Foredrag eller workshop
Alle arbejdspladser kan søge 10.000 kr. til at afholde et event på Danmarks Mentale Sundhedsdag. Det kan være et foredrag, en workshop eller en teambuilding-aktivitet. Det skal blot være noget, der kan være med til at starte samtalen om arbejdstrivslen.

”Vi håber, at rigtig mange arbejdspladser har lyst til at være med, og Danmarks Mentale Sundhedsdag kan være en anledning til at sætte gang i samtalen om den mentale sundhed,” siger Lars Bo Pedersen, programchef hos Velliv Foreningen.

Et tema der passer til arbejdspladsen
Teamet for dagen kan være stress, samarbejde, arbejdsglæde eller noget helt fjerde. En lang række konsulenter har allerede meldt, at de står klar til at hjælpe arbejdspladserne med at afholde foredrag, workshops eller teambuilding-øvelser på dagen.

Det er 4. gang Velliv Foreningen inviterer arbejdspladserne til at fejre Danmarks Mentale Sundhedsdag, hvor 667 arbejdspladser sidste år deltog. Ansøgningsfristen er den 3. juni 2022. Alle opfordres til at søge – også selvom man tidligere har deltaget.

Se mere på Danmarksmentalesundhedsdag.dk