SIXT Danmark A/S

Sixt åbner filial i centrum af Odense

Indbyggerne i Odense får nu et nyt sted at leje bil i centrum af byen. På den måde får odenseanere uden bil let adgang til et køretøj, når behovet melder sig, ligesom det bliver lettere for turister at leje en bil i byen og komme ud og se alle Fyns herligheder.

Fynboer og turister med behov for at leje eller lease en bil får nu en helt ny mulighed i centrum af Odense. Den 3. oktober åbner Sixt Danmark en filial på Vestre Stationsvej 9.

Sixt har længe været på jagt efter det helt rigtige sted i byen, og det er nu fundet med adressen tæt på centrum og banegården.

"Sixt arbejder ud fra en strategi om at være til stede i de danske lufthavne og landets største byer. Vi er derfor enormt glade for endelig at kunne åbne en filial Odense, som længe har været vores store ønske. Vi er sikre på, at både fynboer og turister vil tage godt imod de muligheder og tilbud, som vi kommer med" siger CCO hos Sixt Karen Riis Van Rijn.

Med åbningen får Odenses turister og forretningsrejsende en biludlejningsmulighed i midten af Danmarks tredjestørste by, hvorfra de hurtigt kan nå andre dele af Fyn og resten af landet, hvis de kun har behov for en bil i begrænsede perioder. Samtidig får odenseanere endnu bedre mulighed for at undgå store engangsinvesteringer i nye biler og i stedet gøre, som stadig flere gør overalt i verden, hvor byboere i højere grad lejer eller leaser deres bil.

"Sixt er Danmarks største biludlejningsselskab, og vi opfatter os selv som en mobilitetspartner, der skal hjælpe vores kunder med at nå deres mål og drømme. Vi forestiller os, at Odense lige som andre større byer har et behov endnu bedre adgang til mobilitet på fleksible vilkår. At leje eller lease en bil er jo en væsentlig smartere, billigere, mindre pladskrævende og grønnere måde at have bil på end at vi alle ejer en, som står stille 95% af tiden fortsætter Karen Riis Van Rijn.

- Ønsker man at teste, om en elbil dækker ens behov, er leje eller mini-lease også en mulighed for at prøve muligheden af uden selv at foretage den store investering i en ny bil. Det er jeg sikker på er interessant for rigtig mange mennesker i Odense."

Sixt i Odense kommer til at tilbyde kunderne der samme brede udvalg af fabriksnye kvalitetsbiler, som man kender fra resten af landet. Det vil sige, at der vil være biler i alle størrelser og prisklasser, til alle behov og at man både kan leje elbiler samt benzin- og dieseldrevne biler.

Information om SIXT Danmark A/S

SIXT Danmark A/S
Kystvejen 42
2770 Kastrup

SIXT er en af verdens ældste og førende biludlejningsvirksomheder. Virksomheden blev grundlagt i 1912, har hovedsæde i München og kontorer i 100 lande.

SIXT har været i Danmark siden 2004, er franchisetager under SIXT Group og 100% dansk ejet. Vi er en af Danmarks største biludlejningsvirksomheder med hovedkontor på Kystvejen ved Københavns Lufthavn, og filialer i hele landet.

Ambitionerne er mange og SIXT Danmark har f.eks., som det første biludlejningsselskab herhjemme, installeret en automatisk skadescanner i filialen i København city. Planen er, at alle SIXTs danske filialer får installeret skadescannere over tid.

SIXT Danmark har tre produktuniverser: sixt.dk, mini-lease.dk og sixtbilsalg.dk.

Følg pressemeddelelser fra SIXT Danmark A/S

Flere pressemeddelelser fra SIXT Danmark A/S