Sermitsiaq.AG

Sauwestari - et spændende nyt grønlandsk reggaeband

Sauwestari er et nyt spændende grønlandsk reggaeband, der udgiver deres debutalbum "Sauwestari" den 26. maj 2023. Albummet er indspillet og produceret af Fabrizio Barzanti og har derudover en række dygtige musikere med på indspilningen.

Med Paaliit Berthelsen Mølgaards sjælfulde vokal og rapperen Pilutaq Lundblads poetiske rim og hurtige flow i front, leverer Sauwestaris musik en smittende energi og et positivt budskab om kærlighed, respekt og miljøbevidsthed. Bandet er engageret i at fremme en bæredygtig livsstil og reducere menneskets negative indvirkning på miljøet.

Med de talentfulde musikere Fabrizio Barzanti på guitar og bas, Jonas Lundsgaard Nilsson på trommer, Kristoffer Jul Reenberg og Gustav Lynge Petrussen på keyboards, Titken A. Jakobsen på saxofon og backup-sangerne Kimmernaq Kjeldsen, Pilu Noahsen og Nathan Kreutzmann er bandets lyd virkelig unik og innovativ.

Albummet indeholder 11 numre, der viser bandets fusion af klassisk reggae og moderne indflydelser. Sauwestari er også stolte over at have Minik Hansen med, som har skrevet de fleste af teksterne. Derudover indeholder albummet gæsteoptrædener af de danske rappere Pede B og Asger B, som tilføjer endnu et lag af kreativitet og kunstnerisk kunnen til mixet. Albummet er mixet og masteret af Pharfar, en af de mest roste producere på den danske reggaescene, hvilket sikrer, at bandets lyd er poleret og professionel.

Der ligger en skjult betydning i navnet ”Sauwestari”, og uden at give for meget væk, relatere navnet til reggaens oprindelsesland, Jamaica. Reggaemusikken har længe været meget elsket i Grønland, men har ikke en lige så stor plads i hverdagen, som i folks hjerter. Det glæder bandet sig til at være med til at lave om på, og spår at det vil blive taget rigtig godt i mod. Det viser reaktionerne på dem der har fået lov at lytte til sangene før det kommer ud til offentligheden.

I samarbejde med Bolt Lamar skabes der også to visuelt flotte musikvideoer til albummet. Begge videoer, der er instrueret af talentfulde Mala Johnsen og Arny Koor Mogensen, indfanger bandets pulserende energi og positive budskab i betagende visuelle billeder, der helt sikkert vil fange publikum.

Med albummet "Sauwestari" er bandet klar til at få en betydelig indflydelse på reggaescenen og inspirere en ny generation af musikere og musikelskere med deres friske perspektiv, dynamiske lyd og engagement i miljømæssig bæredygtighed.

"Sauwestari" vil være tilgængelig på alle større musikplatforme fra den 26. maj 2023.

Andre sprog

Følg pressemeddelelser fra Sermitsiaq.AG