Sermitsiaq.AG

Sermitsiaq.AG ansætter ny direktør

38-årige Masaana Egede tiltræder den 1. september som adm. direktør og chefredaktør i Mediehuset Sermitsiaq.AG.

Masaana Egede – adm. direktør og chefredaktør for Sermitsiaq.AG fra 01. september 2023

Masaana Egede kommer fra en stilling som koncern-kommunikationschef i Royal Greenland og har tidligere været radiochef i KNR, Grønlands Radio. Han er uddannet journalist, men var som helt ung ansat i salgsafdelingen i Setmitsiaq.AG.

Den nye adm. direktør og chefredaktør ser frem til at videreudvikle den strategi, som Sermitsiaq.AGs bestyrelse besluttede tidligere i år. Det planlægger han at gøre ved i høj grad at inddrage medarbejderne.

”Jeg ser Mediehuset Sermitsiaq.AG som det stærkeste og mest skarpe mediehus i landet, og jeg brænder for journalistik og den opgave, som Sermitsiaq.AG har. Jeg glæder mig til – sammen med medarbejderne – at udvikle journalistikken og mediehuset, så det træder ind i nutiden og også fremover bevarer sin styrke og relevans for hele den grønlandske befolkning”, siger Masaana Egede.

”Masaana Egede har allerede en lang redaktionel erfaring, han har ledelseserfaring, kommerciel erfaring, er funderet i grønlandsk kultur, kan tale både grønlandsk og dansk og har et strategisk overblik. Han er derfor den helt rigtige til at stå i spidsen for den udvikling, der skal til for, at Sermitsiaq.AG overlever og fortsat spiller den vigtige rolle, som et solidt, uafhængigt mediehus har i et demokratisk samfund,” siger bestyrelsesformand Lars Vesterløkke.

Masaana Egede afløser Christian Schultz-Lorentzen, der stopper efter 10 år som adm. direktør og chefredaktør for AG.

Masaana EgedeAdm. direktør og chefredaktør fra 1/9 2023

Tlf:+299 54 77 85

Billeder

Om Sermitsiaz.AG

Sermitsiaz.AG er Grønlands største private medievirksomhed, der udgiver nyhedswebsitet Sermitsiaq.AG, aviserne Sermitsiaq og AG, Nuuk Ugeavis og magasinerne Suluk og Arnanut.

Mediehuset ejes af Den Erhvervsdrivende Fond Sermitsiaq.AG

Følg pressemeddelelser fra Sermitsiaq.AG

Flere pressemeddelelser fra Sermitsiaq.AG

Avatangiisinut Aningaasaateqarfik 2023-mi suliassanut nutaanut 22-nut 7 millioner koruuninik aningaasaliissaaq26.5.2023 14:32:16 CEST | Press release

Avatangiisinut Aningaasaateqarfik ukioq manna suliassanut nutaanut 22-nut, namminersortunit, suliffeqarfinnit aammalu kommuninit aallarnisarneqartussaanut 7 millioner koruuninik agguaasissaaq. Ilaatigut Kommune Kujallermi aamma Qeqqata Kommuniani eqqagassat suliarineqartarnerinik pitsanngorsaanerit, Paamiuni Nuummilu aalisakkanut qassutinik saliisoqarnissaa, puiaasanik utertitsisarnerup ineriartortinneqarnissaa kiisalu nunaqarfinni peqatigiiffiit suliassaqartinnissaat tapiiffigineqassapput.