Salget af Huawei Watch GT stiger markant globalt og i Danmark
Interessen omkring Huawei’s wearables-produkter vokser markant. Lige siden Huawei Watch GT blev lanceret i oktober sidste år, er uret blevet solgt i mere end to millioner eksemplarer, hvilket gør uret til det mest populære Huawei smartwatch på verdensplan. Det stigende salg af det nye smartwatch er symptomatisk for hele wearables-kategorien hos Huawei, hvor virksomheden ifølge analysefirmaet IDC har haft en vækststigning på 282,2 pct. sammenlignet med sidste år, så Huawei nu befinder sig i top tre over wearables-producenter.
Voksende interesse for smarte enheder
Også i Danmark har forbrugerne fået øjnene op for Huawei Watch GT, der er solgt i 6.000 eksemplarer, siden det kom ud i butikkerne i marts tidligere på året. Også det trådløse headset, Freebuds Lite, er kommet stærkt fra start. På mindre end to måneder har Huawei solgt 4.000 eksemplarer. Dermed oplever Huawei en flot stigning i interessen for virksomhedens smarte enheder – også kendt som IoT-enheder.
”Vi er glade for, at danskerne tager vores smarte produkter til sig, og vi ser et stort vækstpotentiale i Danmark både inden for wearables og trådløs teknologi, som vi gerne vil bidrage til at skubbe på. IoT-kategorien kommer kun til at vokse i fremtiden, og vi forventer, at produkterne vil udgøre en stadig større del af vores generelle consumer-forretning. Målet forbliver som altid at tilbyde danskerne innovative produkter i høj kvalitet til en favorabel pris,” siger RenKe, direktør for Huawei Consumer Business Group Danmark.
Kontakter
RenKe, Country Manager of Huawei Consumer Business Group, tlf. 51 46 06 36,
renke@huawei.com
Maria Angelidaki Ellegaard, Marketing Assistant, tlf. 61 63 12 68,
maria.ellegaard@huawei.com
Billeder
Information om Huawei
Støberigade 14
2450 København SV
Huawei er en af verdens førende producenter af data- og telekommunikationsudstyr. Gennem brugercentreret innovation og stærke partnerskaber har Huawei etableret end-to-end fordele i telenetværker, enheder og cloud computing. Huawei arbejder for at skabe maksimal værdi for teleoperatører, virksomheder og forbrugere ved at tilbyde konkurrencedygtige løsninger. Huawei’s produkter og services sælges i mere end 170 lande og betjener mere end en tredjedel af verdens befolkning.
Huawei har mere end 9.900 medarbejdere i Europa – hvoraf 1.200 arbejder i R&D. Virksomheden har i alt 18 R&D centre i otte europæiske lande (Tyskland, Belgien, Finland, Frankrig, Irland, Italien, Sverige og England) og driver talrige fælles innovationscentre i samarbejde med telekommunikations- og teknologipartnere.
For mere information, besøg https://consumer.huawei.com/dk/ Find os på Facebook og YouTube.
Følg pressemeddelelser fra Huawei
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Huawei
Huawei opgraderer lagrings- og databeskyttelsesprodukter til brug i all-flash-datacentre17.5.2022 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Tele- og netværksvirksomheden Huawei har netop annonceret en opgradering af både sin OceanStor Dorado all-flash-lagring og sine OceanProtect backup-produkter til brug i all-flash-datacentre. Opgraderingen øger sikkerheden og sikrer et lavere strømforbrug.
Huawei-formand: Non-stop innovation skal sikre en grønnere og mere intelligent verden27.4.2022 08:25:11 CEST | Pressemeddelelse
Vedvarende industriudvikling, værdi igennem digital transformation og lavere CO2-udslip ved at udvikle og optimere strømforsyninger. Det var hovedbudskaberne fra Huaweis formand, da han skød årets udgave af Huaweis Global Analyst Summit i gang, hvor eksperter udveksler erfaringer og kommer med deres bud på fremtidens digitale landvindinger.
Huawei udgiver årsrapport 2021: Solid drift og investeringer i fremtiden29.3.2022 12:45:00 CEST | Pressemeddelelse
Huawei har netop offentliggjort årsrapporten for 2021, som viser, at virksomheden har opretholdt en solid drift i det forgangne år. I 2021 nåede Huawei en global omsætning på knap 680 mia. kroner (CNY 636,8 mia.) med et nettooverskud på 121 mia. kroner. Det svarer til en stigning i indtjeningen på 75,9 % i forhold til året før.
Huawei-formand: Nye teorier skal sikre digital bæredygtighed og CO2-reduktion2.3.2022 05:55:20 CET | Pressemeddelelse
[Barcelona, Spanien, 2. marts 2022] Nytænkning i digitaliseringen er vejen mod CO2-neutralitet. Det var fokuspunktet, da Huaweis bestyrelsesformand Guo Ping gjorde status under Mobile World Congress i Barcelona, som afholdes i disse dage. Han opfordrer IKT-industrien til at sprænge hidtidige rammer og gentænke teorierne.
Huawei udgiver hvidbog sammen med EY om digital færdighed under topmøde for europæiskee digital talenter i Finland14.12.2021 05:30:00 CET | Pressemeddelelse
[Helsinki, Finland, d. 10. December, 2021] Mere end 80 studerende samt repræsentanter fra startups, interesseorganisationer, konsulentvirksomheder og universiteter fra hele Europa deltog på Huawei Talent Summit i Helsinki. Her fejrede og anerkendte Huawei talenterne i sit talentudviklingsprogram.