Salget af Huawei Watch GT stiger markant globalt og i Danmark

Huaweis nye smartwatch, Huawei Watch GT, har solgt mere end to millioner eksemplarer på globalt plan siden lanceringen i oktober sidste år. For den samlede wearables-kategori oplever Huawei en vækststigning i salget på 282,2 pct. – en udvikling der også tydeligt ses på det danske marked.

Interessen omkring Huawei’s wearables-produkter vokser markant. Lige siden Huawei Watch GT blev lanceret i oktober sidste år, er uret blevet solgt i mere end to millioner eksemplarer, hvilket gør uret til det mest populære Huawei smartwatch på verdensplan. Det stigende salg af det nye smartwatch er symptomatisk for hele wearables-kategorien hos Huawei, hvor virksomheden ifølge analysefirmaet IDC har haft en vækststigning på 282,2 pct. sammenlignet med sidste år, så Huawei nu befinder sig i top tre over wearables-producenter.

Voksende interesse for smarte enheder
Også i Danmark har forbrugerne fået øjnene op for Huawei Watch GT, der er solgt i 6.000 eksemplarer, siden det kom ud i butikkerne i marts tidligere på året. Også det trådløse headset, Freebuds Lite, er kommet stærkt fra start. På mindre end to måneder har Huawei solgt 4.000 eksemplarer. Dermed oplever Huawei en flot stigning i interessen for virksomhedens smarte enheder – også kendt som IoT-enheder.

”Vi er glade for, at danskerne tager vores smarte produkter til sig, og vi ser et stort vækstpotentiale i Danmark både inden for wearables og trådløs teknologi, som vi gerne vil bidrage til at skubbe på. IoT-kategorien kommer kun til at vokse i fremtiden, og vi forventer, at produkterne vil udgøre en stadig større del af vores generelle consumer-forretning. Målet forbliver som altid at tilbyde danskerne innovative produkter i høj kvalitet til en favorabel pris,” siger RenKe, direktør for Huawei Consumer Business Group Danmark.

RenKe, Country Manager of Huawei Consumer Business Group, tlf. 51 46 06 36,
renke@huawei.com

Maria Angelidaki Ellegaard, Marketing Assistant, tlf. 61 63 12 68,
maria.ellegaard@huawei.com

Huawei er en af verdens førende producenter af data- og telekommunikationsudstyr. Gennem brugercentreret innovation og stærke partnerskaber har Huawei etableret end-to-end fordele i telenetværker, enheder og cloud computing. Huawei arbejder for at skabe maksimal værdi for teleoperatører, virksomheder og forbrugere ved at tilbyde konkurrencedygtige løsninger. Huawei’s produkter og services sælges i mere end 170 lande og betjener mere end en tredjedel af verdens befolkning.
Huawei har mere end 9.900 medarbejdere i Europa – hvoraf 1.200 arbejder i R&D. Virksomheden har i alt 18 R&D centre i otte europæiske lande (Tyskland, Belgien, Finland, Frankrig, Irland, Italien, Sverige og England) og driver talrige fælles innovationscentre i samarbejde med telekommunikations- og teknologipartnere.

For mere information, besøg https://consumer.huawei.com/dk/  Find os på Facebook og YouTube.