YouGov Denmark

Sådan fejrer vi Halloween

Del

Danskerne tager i stigende grad Halloween til sig, og i år vil hver tredje dansker markere traditionen ved at pynte op, udskære græskarhoveder eller have slik klar til udklædte børn. Det viser en ny undersøgelse, som YouGov står bag.

Da YouGov i 2014 undersøgte danskernes Halloween-vaner, svarede hver fjerde (23%) at de ville markere traditionen på den ene eller anden måde. I dag svarer hver tredje (31%), at de har Halloween-planer.

Halloween

Udskæring af græskarhoveder er den mest populære Halloween-aktivitet (13%), mens hver tiende dansker (11%) planlægger at have slik klar til børn, der laver ”slik eller ballade”. Halloween-fester, som er store i USA og England, er stadig ikke særligt udbredte i Danmark. Kun 5% skal til Halloween-fest.

43% mener da også, at Halloween er for børn, mens 31% mener, højtiden både er for børn og voksne.

Hvad er der blevet af Allehelgensdag?

Allehelgensdag

Mens Halloween er på vej frem i Danmark, står det anderledes til med den danske tradition Allehelgensdag, som de færreste danskere markerer. Faktisk svarer 86%, at de ikke foretager sig noget særligt til Allehelgensdag, og kun 5% går på kirkegården eller i kirke for at tænde lys eller sætter blomster på gravsteder. 4% tilbringer dagen ved at mindes deres kære, der er gået bort, og 3% deltager i familieaktiviteter.

Mens kun 14% planlægger at markere Allehelgensaften i Danmark, er andelen markant større i resten af Norden. Hver fjerde i Norge og ca. halvdelen i Sverige og Finland planlægger en tur i kirke, kirkegården eller et familiebesøg.

Om undersøgelsen

Undersøgelsen er baseret på 1012 interview med repræsentativt udvalgte personer i alderen 18+ år fra YouGov panelet i perioden 6. – 10. oktober 2017.

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Information om YouGov Denmark

YouGov Denmark
YouGov Denmark
Klosterstræde 9
1157 København K

What the world thinks

YouGov er en international data- og markedsanalysekoncern. Vores kerneydelse er meningsmålinger, som kommer fra vores meget engagerede panel på 5 millioner mennesker over hele verden. Vi kombinerer denne kontinuerlige datastrøm med vores ekspertise inden for dybdegående research og indgående kendskab til branchen i en systematisk research- og marketingkontekst.

Vores udvalg af syndikerede, egenudviklede dataprodukter omfatter YouGov BrandIndex, den daglige brandtracker, og YouGov Profiles, som er vores segmenterings- og profileringsværktøj. Den markedsledende YouGov Omnibus giver hurtigt og omkostningseffektivt svar på research-spørgsmål fra hele befolkningen eller udvalgte målgrupper. Vi tilbyder også en bred vifte af kvantitative og kvalitative services, som skræddersyes af vores specialistteams med henblik på at opfylde vores kunders specifikke behov.

Med 30 kontorer i 20 lande og panelmedlemmer i 38 lande er YouGovs internationale markedsanalysenetværk et af de ti største i verden.

Følg pressemeddelelser fra YouGov Denmark

Skriv dig op her og modtag pressemeddelelser på mail. Indtast din mail, klik på abonner og følg instruktionerne i den udsendte mail.

Flere pressemeddelelser fra YouGov Denmark

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter, og finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum