Ritzaus Bureau og Copydan Verdens TV indgår samarbejde om nyt tv-system

Danmarks største nyhedsbureau har nu lavet en aftale om at udvikle og drive et nyt system til Copydan Verdens TV. Systemet indbygges i Ritzaus produktionssystem Amigo, der bruges til at producere EPG-data og tv-oversigter til en lang række medier.

Systemet indeholder en database, som kan bruges til at informere tv-distributører, medier og tv-seere om, hvilke svenske, norske og tyske tv-programmer, der har danske undertekster.

”Ritzaus Bureau er en central leverandør af EPG-data og tv-oversigter til langt størstedelen af danske medier digitalt og på tryk. Vi har en ambition om at levere tv-data af høj kvalitet også uden for medieverdenen. Og her er aftalen med Copydan Verdens TV et vigtigt skridt i den retning,” siger administrerende direktør i Ritzaus Bureau, Lars Vesterløkke.

Copydan Verdens TV arbejder for at udbrede danskernes kendskab til nabolandskanalerne ZDF, ARD, NRK, SVT1 og SVT2. Og samarbejdet om det nye system åbner nye muligheder for at øge kendskabet til udsendelserne på de tyske, norske og svenske kanaler.

”God programinformation er helt afgørende, når danskerne skal bestemme sig for, hvilke tv-programmer de ønsker at se. Enten når de ser flow-tv eller streamer. Derfor er vi utrolig glade for at kunne give tv-distributørerne adgang til denne programinformation, som vil være til stor gavn for mange af deres kunder,” siger kommunikations- og marketingchef Lise Schubart fra Copydan Verdens TV.

Med det nye system kan tv-distributører og andre relevante aktører få gratis adgang til databasen med information om, hvilke programmer på nabolandskanalerne der sendes med danske undertekster. Og netop metadata som programomtaler og billeder kan få flere danskere til at se programmer fra Sverige, Norge og Tyskland.

Systemet skal stå klar til brug til april.

For yderligere information kontakt:

Ritzaus Bureau
Salgschef