Ritzau udvider med nyheder på engelsk

Ritzaus Bureau overtager fra 1. juni ”News Express/Embassy News Service”, og dermed kan det danske nyhedsbureau også tilbyde nyheder på engelsk.

Ritzau overtager aktiviteten fra Institute for Business Cycle Analysis, som i mange år har serviceret ambassader i Danmark med et dagligt nyhedsoverblik. Ejeren af Institute for Business Cycle Analysis, Jørn Thulstrup, er glad for, at Ritzaus Bureau nu overtager denne del af forretningen.

”Jeg har nået en alder, hvor jeg synes, det er tiden at drosle ned, og derfor er jeg glad for, at Ritzaus Bureau nu vil videreføre nyhedstjenesten”, siger Jørn Thulstrup, der har drevet Embassy News Service siden 1988, og få år senere overtog han også News Express, som i 1980´erne var udgivet af Ritzaus Bureau under navnet Danish Press Summary.

Ritzaus Bureau fortsætter med at levere News Express/Embassy News Service til de hidtidige kunder - i første omgang uden ændringer.

”Det er kun naturligt, at et nyhedsbureau som Ritzau også leverer et nyhedsoverblik på engelsk. Det får vi igen mulighed for med overtagelsen af News Express, som vi håber at kunne udvikle og forbedre ved at udnytte bl.a. teknologi, vi i forvejen har i Ritzaus Bureau”, siger chefredaktør, adm. direktør Lars Vesterløkke.

”Det er vores opfattelse, at der er et stigende behov en dansk nyhedsservice på engelsk, og det glæder vi os til at kunne tilbyde frem over både til gamle og nye kunder”, siger Lars Vesterløkke.

Produktionen af nyhedstjenesten fortsætter som hidtil med Julian Isherwood som daglig redaktør.

For yderligere kommentarer kontakt:

Jørn Thulstrup, founder and CEO of IBCA, Institute for Business Cycle Analysis

Tel: +45 3332 8270/ Mail: jt@IBCA.dk

Lars Vesterløkke, adm. direktør, Ritzaus Bureau A/S
Tel: +45 2162 5312 / Mail: lav@ritzau.dk

Nyhedsbureauet Ritzaus Bureau A/S kom ud af 2017 med et overskud før skat for koncernen på 5,3 mio. kr.6.4.2018 13:13pressemeddelelse