Ritzaus Bureau A/S

Ritzau sætter fokus på kommunikationskunder

Del

Ritzaus Bureau ruster yderligere op på indsatsen over for professionelle kommunikatører og beslutningstagere.

Bureauet, der i 2016 fyldte 150 år, har i de senere år opbygget en kundebase blandt beslutningstagere og kommunikatører i de store private virksomheder, i det offentlige og i interesseorganisationerne. Det er sket med en øget satsning på distribution af kundernes nyheder og PR-indhold. Samtidig har Ritzaus Bureau videreudviklet opslagsværket med offentlige kontakter Ritzau Public.

Nu sættes der ekstra fart på udviklingen ved yderligere produktudvikling møntet de professionelle aktørers behov og med en øget kommerciel fokus på området i form af en øget salgsstyrke og en forøget indsats på den digitale markedsføring.

”Som nyhedsbureau har vi dagligt kontakt med de fleste danske nyhedsbrugere via vores mediekunder, der er koblet op på vores forskellige platforme. Det gør Ritzau til en oplagt samarbejdspartner for interesseorganisationer, politikere, NGO’er og virksomheder i forhold til at forbedre effekten af deres kommunikation og skabe det bedste informationsgrundlag for at træffe vigtige beslutninger. Vi har i længere tid arbejdet med at udvikle stærke værktøjer til de professionelle kommunikatører, og nu sætter vi yderligere fart på,” siger administrerende direktør i Ritzaus Bureau, Lars Vesterløkke.

Den voksende salgsafdeling og det øgede fokus på udvikling og salg af produkter henvendt til professionelle kommunikatører betyder, at der rykkes rundt på to direktørstillinger internt på Ritzaus Bureau.

Ritzaus Bureau har per 1. februar udpeget salgschef Sten Blindkilde til salgsdirektør. Han forlader derfor stillingen som direktør for datterselskabet Ritzau Fokus.

”Salget til denne type kunder er et markant og vigtigt indsatsområde for Ritzaus Bureau. Vores store berøringsflade med alle typer medier og vort ry som en meget troværdig nyhedsleverandør til danskerne åbner for nogle spændende kommercielle muligheder. Vi vil med en styrket produktudvikling og en større salgsafdeling med stærke profiler, der kender til markedet for professionelle kommunikatører, sikre dette kundesegment de bedste værktøjer på markedet,” siger Sten Blindkilde.

Det bliver kommerciel chef for Ritzaus Medieservice, der leverer tv-tillæg, sport og vejr til de danske dag- og ugeblade, Anders Lind Jørgensen, der overtager direktørposten i Ritzau Fokus.

”Der er et stort potentiale i de journalistiske specialproduktioner til de danske medier såsom forbrugerjournalistik, underholdningsstof og radio, som Ritzau Fokus leverer. Vi skal satse yderligere på at udvikle specialtjenester af høj kvalitet til de danske medier,” siger Anders Lind Jørgensen.

Ritzaus Bureau har som målsætning at sænke priserne på nyhedstjenesterne til de største mediekunder. Dette skal ske ved at øget indtjeningen på produkter til professionelle kommunikatører og virksomheder, samt andre produkter til medier såsom tv-tillæg, tv-data og specialiserede nyhedstjenester.

Kontakt:

Lars Vesterløkke, administrerende direktør, +45 2162 5312, lav@ritzau.dk
Sten Blindkilde, salgsdirektør, +45 2671 1517, sbl@ritzau.dk
Anders Lind Jørgensen, direktør, Ritzau Fokus, +45 2671 9785, alj@ritzau.dk

Billeder

Information om Ritzaus Bureau A/S

Ritzaus Bureau A/S
Ritzaus Bureau A/S
Store Kongensgade 14
1264 København K

33 30 00 00http://www.ritzau.dk/

Følg pressemeddelelser fra Ritzaus Bureau A/S

Skrive dig op her og du vil løbende modtage pressemeddelelser på mail. Indtast din mail, klik på abonner og følg instruktionerne i den udsendte mail.

Flere pressemeddelelser fra Ritzaus Bureau A/S

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter, og finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum