Telia Danmark

Q1 2021: Telia fastholder overskud trods coronasituationen

Del

Nordens største teleselskab, Telia, offentliggør i dag resultatet for første kvartal af 2021. Telia Danmark fastholder EBITDA-niveauet gennem det fortsatte fokus på simplificering og effektivisering af forretningen, der kompenserer for den coronarelaterede nedgang i indtjeningen.

Telias kundebase er er vokset med 38.000 sim-kort siden Q1 2020.
Telias kundebase er er vokset med 38.000 sim-kort siden Q1 2020.

Efter et helt kalenderår i coronaens tegn lukker Telia årets første kvartal med et EBITDA-overskud på 159 mio. danske kroner mod 162 mio. danske kroner i samme periode sidste år. Service revenue ender på 677 mio. danske kroner, hvilket er 8% mindre end i Q1 2020.

Telias kundebase er er vokset med 38.000 sim-kort siden Q1 2020, og tæller nu 1.496.000 sim-kort fordelt på henholdsvis 1.376.000 mobilkunder og 120.000 IoT/M2M-løsninger.

”Vi leverer et stabilt overskud i et kvartal, hvor corona stadig har påvirket forretningen i form af lukkede butikker og mindre roaming. Vi har fortsat skarpt fokus på omkostningerne, og høster frugterne af vores dedikerede arbejde med at simplificere og digitalisere forretningen. Blandt andet har vi lukket mere end 2.500 ikke-tidssvarende produkter og services og er gået fra syv regningssystemer til ét. På den baggrund er resultatet absolut tilfredsstillende. Og så glæder jeg mig over, at vi ser en fortsat rigtig positiv udvikling i kundetilfredsheden for sjette kvartal i træk”, siger Thomas Kjærsgaard, CEO i Telia Danmark.

Med afsæt i Telia Danmarks nylancerede strategi for de kommende tre år, den veloverståede 5G-frekvensauktion og åbningen af samtlige Telias butikker, ser Thomas Kjærsgaard optimistisk på fremtiden:

”Vi går en spændende tid i møde med lancering af nye webshops og selvbetjeningsløsninger, der vil gøre det endnu mere enkelt, let og sammenhængende at være kunde i Telia. Samtidig vil vores to privatbrands og vores erhvervsbrand markere sig i markedet med endnu tydeligere profiler og løsninger. Og endelig kan vores kunder se frem til en markant modernisering af vores netværk over de kommende år i forbindelse med introduktionen af 5G, styrkelse af 4G og afviklingen af 3G. Alt sammen er forudsætninger for at levere exceptionelle kundeoplevelser”, slutter Thomas Kjærsgaard.


NØGLETAL

Q1 2020

Q1 2021

Service Revenue

738 mio. dkk

677 mio. dkk

EBITDA

162 mio. dkk

159 mio. dkk

Telia Danmark er organiseret som filial under Telia Company. Derfor aflægges Telia Danmarks regnskab fra Stockholm og i svenske kroner. De ovenstående beløb er omregnet til danske kroner. Det samlede Q1 2021-resultat for Telia Company er tilgængeligt på Investor Relations-sitet: https://www.teliacompany.com/en/investors/

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Telias kundebase er er vokset med 38.000 sim-kort siden Q1 2020.
Telias kundebase er er vokset med 38.000 sim-kort siden Q1 2020.
Download
Thomas Kjærsgaard, CEO i Telia Danmark.
Thomas Kjærsgaard, CEO i Telia Danmark.
Download

Information om Telia Danmark

Telia Danmark
Telia Danmark
Holmbladsgade 139
2300 København S

http://telia.dk/

I Telia er vi begejstrede for digitaliseringens mange muligheder. Vi transformerer ny teknologi til konkrete produkter, der gør vores kunders hverdag mere farverig, virksomhederne mere effektive og samfundet endnu smartere.

Vi er ikke bare et teleselskab. Vi er en verden af digitale oplevelser og kommunikationen til dine venner, din familie, dine kolleger og dine kunder. Vi er mere end 700 nysgerrige medarbejdere, der forstår vores kunders ønsker og behov og igennem intelligente løsninger, bringer dem tættere på alt det, der betyder noget.

Vores netværk udgør grundstammen i digitaliseringen af Danmark. Det giver os både et ansvar og en mulighed for aktivt at gøre en positiv forskel ved at bidrage til den grønne omstilling, forbinde mennesker og gøre det trygt at færdes online. Det gør vi gennem udnyttelse og udforskning af digitaliseringens mange muligheder – til glæde for os alle.

Læs mere om os på telia.dk

Følg pressemeddelelser fra Telia Danmark

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Telia Danmark

Telia reducerer klimaaftryk med 6.000 ton CO2 i et coronapræget 202011.3.2021 08:00:00 CET | Pressemeddelelse

Telias samlede klimaaftryk er faldet med 8% - omkring 6.000 ton CO2 - i et 2020 præget af coronakrise og de store nedlukninger af samfundet. Det viser Telias netop offentliggjorte bæredygtighedsrapport for 2020. Rapporten viser også, at et fald i affaldsmængden på 30% samt en mere effektiv lagerstyring har bidraget til at reducere teleselskabets klimaaftryk. Endnu et skridt mod at opnå klimaneutralitet senest i 2030.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum