Prisvindende dansk Xee-serie fornys med endnu en sæson

Tv-serien 31 har både vundet en Robert og Tvprisen for bedste korte tv-serie og er netop blevet nomineret til en Zulu Award for årets tv-serie. Nu kan Xee afsløre, at der også kommer en 33.

Julie Rudbæk og Jesper Zuschlag, der står bag 31,  vandt en Robert for årets korte tv-serie.
Julie Rudbæk og Jesper Zuschlag, der står bag 31, vandt en Robert for årets korte tv-serie.

Søndag fik tv-serien 31, der er en YouSee Original, en Robert for årets korte tv-serie, og ugen før vandt serien Tvprisen i kategorien ’bedste short form scripted’. Derudover er 31 netop blevet nomineret til en Zulu Award for årets tv-serie. Anerkendelsen vækker begejstring hos Xee, der samtidig kan afsløre, at serien får endnu en sæson på kanalen.

"Det er jo helt vildt. Xee er kun lige fyldt ét år, og selvom 31 er en af de mest streamede danske serier på Xee, havde vi ikke forventet, at serien ville vinde både en tv-pris og en Robert. Anerkendelsen fra både vores seere og nu også den danske tv- og filmbranche giver os bestemt mod på at lave endnu mere dansk indhold, og jeg er vildt begejstret for, at Julie og Jesper har lyst til at lave endnu en sæson af serien med os,” siger programchef Linda Etgar, der har ansvaret for de danske produktioner på Xee.

Sidste år vandt 30, anden sæson af 29, Tvprisen for "bedste satire/comedy". Selvom det er 31, der henter priser hjem til årets prisuddelinger, havde Xee allerede i januar premiere på 32, der er fjerde sæson af serien. Denne sæson endte med, at Julie og Jesper fik i barn, og i 33 får vi derfor et indblik i, hvordan livet i 30’erne tager sig ud som forældre. Og venner.

”Vi glæder os enormt meget til at kaste os over endnu en sæson af 29, da der stadig er masser af spændende historier at fortælle i universet. Der er kommet et barn til verden, og dermed åbner der sig et nyt kapitel i livet for Julie og Jesper,” fortæller Julie Rudbæk, og Jesper Zuschlag fortsætter: ”Men samtidig ændrer det jo ikke mere, end at alting også er, som det plejer hos vennerne - med tvivl, fristelser og generel forvirring om, hvordan livet skal udfolde sig i starten af 30'erne.”

Optagelserne til 33 begynder til sommer. Det er endnu ikke fastlagt, hvornår 33 får premiere på Xee, men de fire første sæsoner, 29, 30, 31 og 32, kan alle streames på Xee.