Presseinvitation: Til Folkemøde med erhvervsfolket

Intet folkemøde uden erhvervsfolket - Dansk Industri inviterer i år til 19 forskellige debatter med unge, lærlinge, politikere og topchefer i Klostergaarden i Allinge.

Pressen inviteres til
Danmark på arbejde - flere hænder og hoveder,
14. - 16. juni i
Pension Klostergaarden
Østergade 7, 3770 Allinge

Beskæftigelsen i Danmark er rekordhøj, og vores virksomheder efterlyser flere dygtige medarbejdere. Men hvor skal vi få den ekstra arbejdskraft fra – og hvordan sikrer vi, at vi også i fremtiden har adgang til de dygtigste hænder og hoveder?

DI udfolder temaet fra mange forskellige vinkler, når vi slår dørene op i Klostergaarden for en masse spændende debatter og arrangementer.

Vi lægger ud torsdag kl. 13 med Danmarks ungdomspolitikere, som forhandler i to hold på kryds og tværs af partiskel for at levere det bedste bud på noget, de unge i dén grad brænder for: Fremtidens uddannelsespolitik. For hvordan uddanner vi verdens bedste medarbejdere i fremtiden? Lørdag præsenterer de to hold deres færdige uddannelsespolitiske udspil, og publikum kårer en vinder.

På Folkemødet sætter DI også fokus på lærlinge og praktikpladser og på erhvervsuddannelsernes kvalitet – det sker med debatterne ”Flere lærlinge – flere medarbejdere” om torsdagen og om fredagen ”Fremtiden for faglærte? De unge spørger, de voksne svarer…”. Her vil to unge faglærte udspørge politikere og virksomheder om deres - og erhvervsuddannelsernes - fremtid

Ligeledes fredag fejrer vi Sølvbryllup – 25 år med EU’s indre marked. Hvad skal der ske de næste 25 år? Det debatterer bl.a. EU-Kommissær Margrethe Vestager, formand for 3F Per Christensen og tidligere medlem af EU-parlamentet Jens-Peter Bonde.

Topchefer fra danske virksomheder er naturligvis også blandt deltagerne i Klostergaardens debatter – mød blandt andre CEO og formand for DI, Lars-Peter Søbye, COWI, adm. direktør Mads Nipper, Grundfos, CEO Jais Valeur, Danish Crown og CEO Marianne Dahl Steensen, Microsoft Danmark.

Læs mere og se hele programmet her

Yderligere oplysninger fås hos pressekoordinator Bo Hjuler, tlf. 2328 4912, e-mail boh@di.dk

DI: Virksomheder kan levere løsningerne på klodens udfordringer19.10.2018 08:56pressemeddelelse

Der bliver etableret konkrete samarbejder, og der kommer bud på løsninger på klodens udfordringer, når repræsentanter fra regeringer, civilsamfund og erhvervslivet fredag og lørdag mødes i København til det grønne topmøde P4G. Fredag foregår topmødet i Industriens Hus, hvor statsminister Lars Løkke Rasmussen og Dansk Industris (DI) adm. direktør, Karsten Dybvad, er værter. Formålet med mødet er at få erhvervslivet til at spille sammen med regeringerne, civilsamfundet og de grønne organisationer om at opfylde FN’s 17 Verdensmål og klimaaftalen fra Paris. - P4G's mål om at skabe offentlig-private partnerskaber afspejler den vitale rolle, som den private sektor spiller for at skabe en bedre verden for os, for vores børn og vores børnebørn. Der skal innovative virksomheder til at levere mange af de nye løsninger, som kan sikre rent vand, bæredygtig energi og mad til alle i fremtiden, siger Thomas Bustrup, direktør i DI. P4G-topmødet skal støtte og udvikle offentligt-private partnerskaber o