Peter Stenholm tiltrådt som adm. direktør

EjendomDanmarks nye adm. direktør Peter Stenholm er tiltrådt 1. maj. Hans fokus er nu på at møde medlemmerne og arbejde videre med bæredygtighed, rekruttering, digitalisering og alle de andre emner, der er vigtigst for dem.
Foto: EjendomDanmark

Ejendomsbranchen er en vigtig del af det danske samfund. Den understøtter 130.000 job og bidrager hvert år med 140 mia. kr. i BNP.

Den 1. maj tiltrådte Peter Stenholm som adm. direktør i EjendomDanmark, der er ejendomsbranchens erhvervsorganisation. Dermed kan den 56-årige advokat nu trække i arbejdstøjet. Første punkt er blandt andet dialogen med medlemmerne:

”Jeg har glædet mig til denne dag. Nu ser jeg frem til at lære branchen endnu bedre at kende. Derfor vil jeg dedikere en stor del af min tid de næste måneder på at møde medlemmerne. Ingen kan bedre end dem fortælle om deres udfordringer. Og på den måde kan vi afdække, hvordan EjendomDanmark kan imødekomme og håndtere deres udfordringer,” siger Peter Stenholm.

Nye dagsordener

I disse år gennemlever ejendomsbranchen også en stor transformation, hvor eksempelvis bæredygtighed fylder mere og mere. Det er også en af flere dagsordener, som Peter Stenholm ser frem til at arbejde videre med:

”EjendomDanmark er det centrale talerør for en branche, der udvikler sig med stor hastighed. Organisationen har derfor også en central opgave i at sikre, at branchen er klædt på til at håndtere de vigtigste dagsordener. Det gælder både den grønne omstilling, men også rekruttering til branchen, social ansvarlighed, urbanisering og digitalisering. Kort sagt er listen af vigtige samfundsemner med ejendomsbranchen i en nøglerolle lang. Det understreger, hvor betydningsfuld en branche jeg nu skal være med til at sikre optimale rammer for,” siger Peter Stenholm.

Peter Stenholm har senest været vicedirektør og branchedirektør i DI. Tidligere har han arbejdet i Dansk Byggeri, HTS, Dansk Arbejdsgiverforening og Forsvarsministeriet. Peter Stenholm har en baggrund som advokat, bor i Virum, er gift og har 2 sønner.

Foto: EjendomDanmark