Peter Stenholm tiltrådt som adm. direktør

EjendomDanmarks nye adm. direktør Peter Stenholm er tiltrådt 1. maj. Hans fokus er nu på at møde medlemmerne og arbejde videre med bæredygtighed, rekruttering, digitalisering og alle de andre emner, der er vigtigst for dem.

Foto: EjendomDanmark

Ejendomsbranchen er en vigtig del af det danske samfund. Den understøtter 130.000 job og bidrager hvert år med 140 mia. kr. i BNP.

Den 1. maj tiltrådte Peter Stenholm som adm. direktør i EjendomDanmark, der er ejendomsbranchens erhvervsorganisation. Dermed kan den 56-årige advokat nu trække i arbejdstøjet. Første punkt er blandt andet dialogen med medlemmerne:

”Jeg har glædet mig til denne dag. Nu ser jeg frem til at lære branchen endnu bedre at kende. Derfor vil jeg dedikere en stor del af min tid de næste måneder på at møde medlemmerne. Ingen kan bedre end dem fortælle om deres udfordringer. Og på den måde kan vi afdække, hvordan EjendomDanmark kan imødekomme og håndtere deres udfordringer,” siger Peter Stenholm.

Nye dagsordener

I disse år gennemlever ejendomsbranchen også en stor transformation, hvor eksempelvis bæredygtighed fylder mere og mere. Det er også en af flere dagsordener, som Peter Stenholm ser frem til at arbejde videre med:

”EjendomDanmark er det centrale talerør for en branche, der udvikler sig med stor hastighed. Organisationen har derfor også en central opgave i at sikre, at branchen er klædt på til at håndtere de vigtigste dagsordener. Det gælder både den grønne omstilling, men også rekruttering til branchen, social ansvarlighed, urbanisering og digitalisering. Kort sagt er listen af vigtige samfundsemner med ejendomsbranchen i en nøglerolle lang. Det understreger, hvor betydningsfuld en branche jeg nu skal være med til at sikre optimale rammer for,” siger Peter Stenholm.

Peter Stenholm har senest været vicedirektør og branchedirektør i DI. Tidligere har han arbejdet i Dansk Byggeri, HTS, Dansk Arbejdsgiverforening og Forsvarsministeriet. Peter Stenholm har en baggrund som advokat, bor i Virum, er gift og har 2 sønner.

Foto: EjendomDanmark

EjendomDanmark er erhvervsorganisationen for ejere, udlejere og administratorer af fast ejendom i Danmark. Organisationen repræsenterer ca. 85 % af det professionelle ejendomsmarked, som understøtter flere end 130.000 arbejdspladser i Danmark og bidrager til BNP med 140 mia. kr. om året. Vores medlemmer er blandt andet pensionskasser, ejendomsselskaber, ejendomsadministratorer, grundejerforeninger, forsikringsselskaber og pengeinstitutter, fonde, advokater, ejendomsmæglere samt entreprenører, arkitekter og ingeniører.

Stor usikkerhed om høje forventninger4.4.2022 09:48:27 CEST | Pressemeddelelse

Butikkerne er ved at vende stærkt tilbage efter et par år med nedlukninger og mundbind, og også efterspørgslen på butikslejemål vil stige det kommende år, forventer ejendomsbranchen. Der bliver samtidig god afsætning på både kontor-, industrilokaler og boliger. Det vil alt i alt betyde et historisk højt afkast for investeringsejendomme i 2022. Men en stigende inflation og den fortsatte krig i Ukraine kan spænde ben for den positive udvikling og skaber stor usikkerhed.

Vigtigt at inddrage markedets aktører i eftersyn af erhvervsejendommes grundværdier23.3.2022 10:40:04 CET | Pressemeddelelse

Det er vigtigt, at regeringens nye ekspertudvalg lytter og inddrager de relevante erhvervsorganisationer i det kommende arbejde med vurderingsmodeller af erhvervsejendommes grundværdier. EjendomDanmarks frygt har hele tiden været, at de offentlige vurderinger bliver uigennemskuelige og ikke vil afspejle et den markedsvirkelighed, som alle de små og store ejendomsejere operer i. Eksperterne burde derfor også kunne komme med bud på en mere virkelighedstro model end regeringens udspil.